@Ploon thanks voor de tip! Ga het straks meteen proberen!! Meiden hoe ziet jullie dag er zo ongeveer uit? wat doen jullie op n dag, wanneer nemen jullie rust? Ik ben best onzeker merk ik... Heb de vorige keer een ppd gehad dus dat was zooooo anders.. Nu gaat het gelukkig stukken beter... Maar ik ben bang om 'te veel' te gaan doen en mezelf dan later tegen te komen...
Nou meiden, helaas, volle maan werkt ook niet... Wanneer zou ik nu echt aan de beurt zijn? Gisteravond tijdens het douchen heb ik wel een paar harde buiken gehad en vannacht ook een tijdje wakker gelegen met rugpijn en kramp. Maar helaas, weer in slaap gevallen en wakker geworden zonder baby op mijn buik ipv erin. Weet even niet meer waar ik op wilde reageren. Wat stemmen jullie trouwens, krijgen wij een jongen of een meisje? Ben benieuwd...
Sas, als ik t zo lees moet hij lekker rustig aan doen. Ik zou zeggen ga bij jezelf na of je iets wilt en of je er se energie voor hebt. Is t ja ja dan moet je t zeker doen is t nee nee dan vooral niet doen en is t ja nee of nee ja kan je er eens een x aan toe geven maar niet te vaak. Denk om jezelf, want dan kan je ook het beste voor je kindjes zorgen. Wiedeltje. Nog steeds niet. Ik ga duimen dat t gauw komt. En ik denk jongen.
Ow wiedeltje wat houd je het spannend meid! Vrijdag moet je op controle toch? Misschien kan ze je dan ff strippen? Je bent de 40 week gepasseerd en heb je misschien alleen een zetje nodig...Duim voor je!
@rensje, niet schuldig voelen hoor! Ook een supermama heeft af en toe gewoon haar slaapje nodig! Doen jullie voor K.ick ook kado's voor 5 dec? J.ari vraagt elke keer als hij zijn schoen mag zetten waarom I.ndra haar schoentje niet zet. Dus wij kopen een kleinigheidje voor haar zodat zij ook iets krijgt. @wiedeltje, hopelijk kan de vk je morgen strippen en is dat net het laatste zetje wat je nodig hebt. Ik denk dat jullie een jongetje krijgen op 1 dec.... (Maar niet dat ik het ooit goed heb hoor! ) @amona hoe gaat het nu met jullie? @hier, straks gaat zoonlief weer naar oma toe om te spelen. Heb ik een lekkere middag samen met I.ndra! Vanaf nu gaat hij weer elke week een dagje naar oma. Weer een beetje ritme proberen te krijgen. Ben nu ook aan het kijken voor peutergym voor hem. Iemand hier die dat ook doet met haar peuter? Zondag vieren wij Sinterklaas met mijn schoonmoeder, schoonbroer, schoonzusje, zwager en de opa en oma van manlief. Nu heb ik voor iedereen alles al compleet behalve voor mezelf Weet eigenlijk niks voor mezelf, dus moet nu toch echt iets gaan bedenken anders heb ik het niet meer in huis voor zondag Vandaag 12 jaar samen met manlief! hij is een lange dag aan het werk op een afstand van 2 uur rijden vanaf hier. Dus ik verwacht niet dat we vanavond nog iets 'speciaals' gaan doen behalve bankhangen met een grote pot thee erbij.... Ook wel eens lekker!
@ Wiedeltje -> ik denk dat jullie een meisje krijgen! @ Schoen zetten? Hier heeft Ruben dus ook al 2 keer zijn schoen gezet. Joris zet hem automatisch mee voor zijn broertje als hij hem zet (mag hier alleen op zaterdag). Had hier al rekening mee gehouden en had al wat kleins gekocht voor de bevalling voor Ruben. Een nijntje bal (zo'n zachte kleine), bad eendjes en 5 december krijgt hij kleertjes als cadeau. @ Sas -> hier nog geen ritme te bekennen. Onze dag zo'n beetje in een notendop; vriendlief draait alleen maar nachtdiensten, is om 6 uur thuis. Hij verzorgd daarna Joris zodat hij naar school kan. Hij laat mij dan liggen (dan slaapt Ruben ook altijd nog). Tussen 9 en half 10 is hij meestal wakker en dan staan wij ook op. Eerst Ruben de fles (ligt eraan of we weg moeten, anders eerst aankleden en dan pas de fles). Ruben daarna even op de arm (is dan altijd een uurtje wakker). Daarna slapen. Ik ga me dan verzorgen, aankleden etc. De rest van de dag gaat eigenlijk van voeding naar voeding, tussendoor even wandelen naar de winkel ofzo. Na de voeding van ongeveer 7/8 is hij altijd wakker tot de volgende voeding. Laatste voeding krijgt hij in bed en dan slapen Maar de tijden van de voeding wisselt nogal hier elke dag. Hier net de kinderarts weer aan de lijn gehad. Ruben heeft sinds gisteren spuitluiers. Nu terug naar stap 1, gewone voeding zonder iets, dit om te testen of de spuitluiers weg gaan. Gaan ze niet weg heeft hij een buikgriepje. Gaan ze wel weg is het van de nutriton. Kans dus dat het spugen ook volledig terug komt, ging net wat beter... We klooien dus nog lekker verder. Is het maandag nog niet beter, weer bellen naar de kinderarts...
Meiden, ik zie het weer een beetje zitten. Ben net (een deel van) de slijmprop verloren! (okee, het kan nu nog wel een week duren, maar daar gaan we even niet van uit) Hoop dat de vk morgen idd kan strippen. Ga iig aangeven dat ik graag met 41 weken ingeleid wil worden. Wil dit eigenlijk liever niet, maar gisteren met manlief over gehad en ivm zijn vader ga ik het toch maar vragen. Gefeliciteerd Stitch! Dat is alweer een tijd, 12 jaar. Als ik bedenk dat ik manlief nog geen 3 jaar ken, en in die tijd zijn wij getrouwd en nu loop ik al hoogzwanger. Raar hoor. Rensje, geniet van het bijslapen hoor. Beter een vrolijke moeder die af en toe kids bij opa en oma laat logeren (is toch voor de kids ook feest?). Biancah, heeft het bij jou een beetje geholpen dat bijslapen? Kan je er weer een beetje tegen? En Sas, kom op meid. Doe rustig aan. Snap die onzekerheid wel hoor. Het is toch een hele gebeurtenis, een kindje krijgen en alles weer in ritme krijgen. Dat ritme lijkt me trouwens lastig ja... @Sinterklaas: Dat vieren wij altijd met heel mijn familie. We hebben nu alleen besloten om het uit te stellen tot de kerst ivm mogelijke bevalling of in ieder geval de kraamtijd. Is altijd heel erg gezellig, zie er al weer naar uit. Dan is mini vast minstens 2 weken oud. Ik mis Amona hier ook. En waar is Fleur? Ben heel benieuwd, Fleur hoe het met jullie boy gaat (en met jou). Ook ivm de klompvoetjes...
Nou meiden ben er ook weer even!! Pff wat een ochtend, k.ick is continue aan het brommen geweest en heel onrustig. Nu ligt hij op mijn buik te slapen. Zelf badje mocht niet helpen. Dus met gevolg dat enzo veel achter de tv zit!! Wat ik eigenlijk heel erg vind maar kan mijn ogen bijna niet open houden. Stitch k.ick heeft ook al schoen gezet haha, enzo vond het anders ook raar! Enzo is al 3 jaar dus die gaat erover nadenken. Mini, ik denk wel dat hij het van die nutriton krijgt!! Enzo had toen hetzelfde en ik ben daar toen ook mee moeten stoppen maar de reflux kwam snel terug en heb toen nexium gekregen maar ook daar gilde hij het van uit!! Uiteindelijk is ht toen met 6 weken beter gegaan zonder iets te gebruiken. Ja continue op de arm!! K. Ick verdenk ik er nu ook op want die doet hetzelfde daarom wil ik nu een draagzak. Want vind het nu ook zielig voor enzo!! Wiedeltje ohh meis onze hekkesluiter Hihi, bij mij was slijmprop echt teken van bevalling!! Dus wie weet, zit er ook bloed bij?? Sas, snap je goed hoor dat je bang bent om terugval te krijgen. Doe vooral de dingen die je leuk vind meis zodat je kunt genieten. Doe dus vooral waar je happy mee bent en niet vergelijken met andere. Ik merk ook dat ik te veel wil vooral in het huishouden en word ontzettend kriebelig als het allemaal niet lukt.
Whahaha ik ben blij Manlief belde net op, hij krijgt toch nog een verlenging en uitbreiding van zijn contract bij de Politie! Contract word weer voor een jaar verlengd! Sorry ff ego, maar moest t ergens kwijt
Wauw Stitch, super! Dat is dan een dubbel feestelijke dag! Daar moet je wel iets mee doen hoor. @Rensje, nee, zat geen bloed bij. Voor de rest is het nog helemaal stil. (op nog steeds die heel goed werkende darmen na) En succes met onrustige K.ick en met E.nzo. Fijn dat je straks lekker kan uitslapen...
Excuus voor de stilte dames, kheb nog niet echt een goed ritme, dus vlieg van hot naar her en krijg veel maar toch ook weer niets gedaan Als k dan bij lees op tel (tijdens kolven of na/tijdens voeding) is soms maar 1 hand vrij waardoor op alles reageren een beetje bleeeeh is Stitch dubbel gefeliciteerd zeg!! Wat ontzettend fijn! Wiedeltje, kheb geen voorgevoel voor je... hihi. Toch gokken op.... een jongen? Fijn dat de slijmprop deels eruit is haha, er gebeurt toch veel in je lijf hoor. Kverloor de slijmprop pas tijdens de bevalling dus of het wat zegt... (of ben je al bezig ). Miss kun je even wat kracht zetten op het toilet voor de grote boodschap of een wind... zo zijn (met slechts lichte kracht) mijn vliezen gebroken (tsja baat het niet dan schaadt het niet toch?) proberen kun je het hahaha... en ja hoe lastig ook, je man versieren Nog even volhouden meis. Hoop dat je je uitgerust voelt... want dat komt voorlopig niet meer Hier alles goed, meneer groeit als kool (helaas niet dankzij mama... ong 1 fles op een dag is van mama). Ik kolf nog maar wat minder (geloof er niet meer in maar kan nog niet helemaal stoppen ). Driftig op zoek naar meer ritme en regelmaat. Ook af en toe nog erg verdrietig doordat man dan weg moet of ik me een beetje alleen/opgesloten voel... Zodra man weg is, is de auto namelijk weg en ik ga er dus niet alleen op uit met de kleine want we wonen op een steile berg... maar doordat manlief pas rond half12 thuis is, rammel ik hem 's morgens ook niet echt zn bed uit omdat ik er ff uit wil... kortom ook daar nog even zoekende naar een manier die voor beiden werkt want kan niet de hele tijd thuis blijven natuurlijk daar word je ook niet vrolijker van! En hoe is het met de rest?
hey meiden stitch feli met contract van je man en je jubileum!!!! 12 jaar is een hele prestatie. Volgende maand zijn man en ik 13 jaar samen, ook zo knap haha. Sinterklaas: hier ook kadootjes ook in de schoen voor mini: ook omdat dochter het ziet en wil. heb een keer slofjes gedaan, vorige keer nog een ledikantdekbedovertrek (die had ie nog nodig hahaha, gewoon ingepakt dus..) en zaterdag mogen ze weer zetten en heb nog geen idee wat ik dan in zijn schoentje doe: best lastig, want we hebben al zo veel meuk! Herkenbaar? pfff Wideltje: bij mij begon de bevalling idd dezelfde dag na verlies slijmprop maar ik had er beide keren wel bloed bij, weet niet of het verschil maakt? Rensje: heerlijk bijslapen meis, ben eigenlijk wel jaloers! hihi. @hier: net de blije doos opgehaald haha, die kreeg ik pas heel laat toegestuurd...naja...het is gratis! Ook heb ik nu ineens last van mijn keel joh, crisis! die weerstand van mij is helemaal naar de klote! echt dit is zo niet mij de hele tijd kwakkelen..zucht. heb me niet laten kennen en ben vandaag vollop in de stad geweest voor sint kados gescoord...tja dat vieren we woensdag, en t weekeind is schoonvader nog jarig en mn nichtje is ook nog op woensdag jarig dus allemaal dootjes dootjes dootjes kopen!...Geld vliegt er door! haha..
Ha meiden, Hier nog steeds niets aan de hand, maar net ben ik de rest van de slijmprop verloren (ook zonder bloed). Heb echt een soort blij voorgevoel dat het niet lang meer duurt. (ik zeg, voor woensdag ben ik wel bevallen) Straks naar de verloskundige. Ik ben trouwens absoluut niet bang voor de bevalling. Heb het idee dat er dan tenminste iets gebeurt ipv dat eindeloze afwachten. En ik heb ook het idee dat ik de pijn aan zal kunnen, alhoewel ik zeker weet dat het heeeeel erg pijn gaat doen. Ben benieuwd... @Amona: Ik ben maar bananen gaan eten, want de grote boodschap is zo dun dat het er bijna uitschiet... (sorry) Vertrouw daar trouwens niet op als voorteken, want dat heb ik al bijna een week. Wel balen dat je zo 'opgesloten' zit. En ritme/regelmaat vinden lijkt me ook lastig. Jammer dat het kolven nog niet voldoende lijkt te helpen, maar hij krijgt tenminste wat goeds van jou binnen. En als hij goed groeit, dan is het goed toch? @Sum: Lastig, een zere keel he. Hier ook al een week last van een flinke verkoudheid. Heb al neusspray gehaald en daar houd ik de boel mee open. Maar het is wel vervelend. Misschien extra vitamines slikken? (ik heb ze ook staan, maar ik ben vreselijk slecht met medicijnen, vergeet ze om de haverklap)
Voor woensdag dat klinkt veelbelovend. Ik hoop het voor je!!! Goede instelling wat betreft de bevalling! Je kunt het ook. En liever dan je energie gebruiken dan nu stressen. Ik kijk steeds positiever op de bevalling terug, vond't toen vreselijk, dus hoe dat geestelijk werkt? Miss doordat ik nu heb/weet wat het oplevert? Hoop dat je niet als ik last krijgt van't "hoe lang moet ik nog" denkwerk, dat maakte het zwaar. Of dat anderen zeiden je bent er bijna, maar ikzelf bijna anders zou definiëren... Hoop dat't gauw begint wiedeltje!!!
Wiedeltje, ik denk ook dat het nu niet lang meer gaat duren! Dat afwachten is vreselijk hè . Amona, niet leuk dat je je soms alleen en opgesloten voelt!! Hier ook op zoek naar ritme en regelmaat hoor . Stitch, gefeliciteerd met je jubileum en met baan van je man!! Super!! Hoe gaat het met je? Doe jij nog een dutje tussen de middag? Ga jij al in bad? Sumshine, beterschap!!! Rensje, hoest nu met K.ick?? Al wat rustiger?? Wat druk is het dan zeg met 2 ukjes!! Hier een nacht achter de rug met veel krampjes....dus B.eau ook op de arm. Heb wel een idee waar het aan ligt, namelijk dat B.eau slecht of niet boert en moeilijk zijn lucht in darmen kwijt kan. Ik was gestopt met Infacol, maar das juist om teveel lucht kwijt te kunnen. Dus weer gestart met Infacol en net gegeven: een VETTE boer en VETTE ruft!! En nu slaapt 'ie . Hopelijk zet dit voort. Cinababy helpt bij B.eau dus niet.
Oh "gelukkig" jij bent ook nog zoekende naar een ritme, Zonnestraal! Lastig he? Je leeft toch echt van fles tot fles..en die tijden wisselen nog, hier dan, dus ergens op rekenen is onmogelijk. Wat kun je trots zijn op een dikke boer he? Hier sinds deze week ook krampen, geen idee of't meevalt of dat ik wat moet halen? Een boer lucht hem ook goed op. Verder kreunt ie heel veel tijdens en na fles...en poept ook minder vaak nu. Hoe vaak hebben jullie kleintjes wakkere uurtjes en hoe lang? hier gemiddeld twee keer op een dag (lastig voor mama als 1x 's nachts is!) en soms best lang, gisteren ruim 4u...
@sum, beterschap met je keel! Bijna 13 jaar samen, tja veel mensen halen dat tegenwoordig al niet meer! Ik heb zelf het idee dat hoe langer wij samen zijn, hoe gelukkiger wij worden... @zonnestraal, hier gaat het goed! Ik doe om de dag 's middags nog een dutje van ruim anderhalf uur, slaap 's ochtends ook nog vaak na de voeding van 8:00 uur nog een uurtje. Zoonlief ligt dan naast me in bed opvoedkundig 'verantwoord' tv te kijken Ik ben nog niet in bad geweest, heb ik thuis ook niet meer. Maar geniet heerlijk van de regendouche en de massagestralen in mijn rug. De wond geneest ook keurig. En jij? Voel jij je ook alweer stukken beter? @amona, balen dat je je zo opgesloten voelt! Hopelijk kan je man snel een keer een dagje, of meerdere, vrij krijgen zodat jullie nog eens samen kunnen genieten! Ritme en regelmaat komen vanzelf hoor! En meestal sneller dan je denkt! @hier, I.ndra laat helemaal geen boertjes. Ze heeft wel na elke voeding de hik. Dinsdag belt de mld arts van J.ari en dan zal ik het eens vragen of dat slecht is zo vaak de hik.... Maak me daar wel beetje zorgen over. Ze spuugt ook regelmatig, moet haar na iedere voeding en tussen de borsten door ook een flinke poos rechtop houden anders komt er alles weer uit. Ze poept als een kanon, met volle vaart blubbert ze haar luier vol Ow, I.ndra roept weer om Bertha 13.... Tot straks!
Pff hele lappen tekst weer. Ben nogsteeds dement. Kwa ritne, hier zit ie er goed in behalve vandaag. Ben erg moe en had gewoon geen zin te douche en dat moet dus nog steeds. Joris is afgelopen dagen weer niet helemaal lekker. Hij is nu ook verkouden en loopt veel te kokhalsen. Ik ga van t weekend maar ff lijstje maken voor de kinderarts. Gisteren is vriendin van me bevallen en op de een of andere manier verlangde ik terug naar t moment van de bevalling. Vooral t laatste stuk. Zo raar. Dat magische gevoel als je kindje eruit komt, word gepakt, en dan bij je neer word gelegd. Zo bijzonder. En de pijn ben ik al grotendeels vergeten.
Herkenbaar Bianca!!! Het eind was't mooist Stitch, wil je dan laten weten wat de arts zegt? Hier ook bijna iedere keer de hik, vooral als ie vrij vlot terug gelegd wordt. Bertha, hahaha