Hoor nu net dat m'n vent eindelijk wakker wordt...om half3 gaat ie weg...ik word daar stiekem wel verdrietig van, had gedacht dat een kleintje hem ook vanzelf z'n ritme zou aanpassen..als in: minder lang slapen zodat er nog wat tijd is met z'n 3en... Als ie dan uit bed is, is ie wel lief de behulpzaam maar toch... tijd voor een gesprek gok ik, maar wil dat niet 'verwijtend' doen...snap best dat ie moe is als ie om half12 thuiskomt...nog even op blijft en's nachts soms wel lichtwakker inderdaad. Mini hoe is jullie ritme precies? ging dat vanaf joris' geboorte gelijk automatisch? ben even benieuwd
Hihi lekker blokje om geweest met mini. Voel licht m'n buik nu doordat de wagen 2 trappen af en op moest, maar verder heerlijk even een frisse neus, dan maar niet de berg af (winkels etc zijn bergafwaarts..).
Heel herkenbaar hoor ik vond het bij de eerste ook veel moeilijker om een ritme te vinden, nu bij een tweede heb je al een ritme een ritme waar je tweede gewoon maar in moet voegen ofzo...haha. Dus geen probleem met ritme vinden. Al had ik vandaag een afspraak om half 1, dus 2 kids klaar en in de auto, en ik had verwacht dat zoonlief nog wel ff kon spugen dus die een spuugdoekje voorgedaan. Draai ik me om om de wagen in de auto te zetten zegt dochterlief: he bah broertje spuugd en staat ze te zwaaien met t spuugdoekje, had ze dus afgepakt..Dus de maxi cosi en de jasje van zoonlief helemaal goor! GRRR toen hem eruit, verschonen, ff schoonmaken etc. Dus 10 minuten verlaat op mijn afsprak gekomen, kijk dat had ik dus niet in kunnen calculeren he? haha... Amona, gesprek over hoe je het zou willen qua ritme met vriendlief is best wenselijk idd. Dan plan je samen een ritme, want werken is idd ook zwaar maar overdag bij de beeb is ook zwaar!!! Ik denk zelfs dat werken minder zwaar is dan thuis zijn hoor met jonge kids! en t herstel!
Lastig in te schatten inderdaad sum! Wij hadden't vd week ook, moesten bijna naar kinderarts en toen hele outfit nat... waren toen ook wat te laat maar't liep toch uit. Met een reeds bestaand ritme voed je zeker niet op verzoek maar vaste tijden, of hoe doe jij dat?? Het is al wel kort ter sprake gekomen met manlief, volgens hem moet ik't maar plannen..even laten weten s avonds wat m'n plan is en dan 's morgens uit bed rammelen...maar dat laatste is niet altijd makkelijk of als je weet dat ie zó moe is dat't de sfeer niet ten goede komt...laat ik m ook weer liever slapen Ga voor morgen proberen iets te plannen, al zijn't maar boodschapjes doen samen ofzo Genees jij goed inmiddels? Hier bijna geen last van scheur, durf alleen nog niet van binnen te voelen/controleren. Hopelijk wordt het 'mooi'.
Dames, waar zijn jullie?! Amona, ik zou ook wel even met manlief gaan praten hoor! Leuk hè buiten wandelen met je trots! Stitch, beetje laat met antwoorden . Maarre herstel gaat op zich goed, weinig last van de wond. Trekt wel een beetje. Heb jij dat ook? Heb wel wat nachten achter de rug met B.eau met darmkrampjes. (Door dat klote spul voor de spruw). Dus de vermoeidheid blijft. Gisteren ondanks klote nacht toch even naar winkelcentrum. (Is hier om de hoek). Wat een vreselijke conditie. Echt 0,0. Komt dat weer goed???? Hier een goede nacht gehad! Amper krampjes!! Ons recept voor B.eau is: infacol en abc dolphius. Ben heel blij!!
@ Zonnestraal, die conditie komt helemaal goed joh! Over een tijdje ben je echt weer helemaal de oude en dat merk je echt wel als het zover is Ze zeggen 9 maanden zwanger, 9 maanden ontzwangeren... Alhoewel ik bij de eerste echt geen 9 maanden nodig had en me nu ook langzaam echt mezelf weer begin te voelen! Ritme? Hier nog altijd niet. Bij Joris hadden we heel snel het ritme 3-6-9-12. Had hij echt heel snel en lang aangehouden. Maar met Ruben? Maar ja, bij Joris was het echt stip met voeden op de uren en dat is nu niet. Dus het wisselt nogal, vooral omdat ik voed op verzoek. En zoals vannacht: 22:00 uur de laatste fles, 3:00 uur de nachtvoeding en daarna meldde hij zich weer om 7 uur. Dus daar mag ik echt niet over klagen. Maar met het ritme, ik pas gewoon alles erop aan. Zoals gisteren hadden we diplomauitreiking van vriendlief, dat begon om half 3 en Ruben moest eigenlijk om 3 uur de fles (toen waren 3 uur voorbij). Lekker op de arm gehouden en hij had doorgeslapen tot 4! Geen probleem dus. Maar had voor de zekerheid al een fles met warm water mee, dus had anders zo de fles gemaakt en kunnen geven. Verder gaat het hier redelijk. Nog steeds aan het klooien met voeding. Eerst gewone voeding, toen druppeltjes voor darmkrampjes, toen begon het omhoog komen van de voeding, andere voeding (comfort). Daar werd het omhoog komen van de voeding erger van. In overleg met de kinderarts starten met nutriton -> spuitluiers. Kinderarts gebeld, stoppen met nutriton en weer terug naar stap 1. Met als gevolg dat het omhoog komen van de voeding weer erger word nu. Zucht. Wel zijn de krampjes beduidend minder nu met de dr. brown fles! Merkte al heel snel verschil!! Maar nu dus nog het omhoog komen van de voeding... Dat blijft een probleem en begint ondertussen weer meer te irriteren, dus meer huilbuien (meer krijsen!). Maar ja, we komen er wel
Minimuisje, blij dat het goed gaat komen met de conditie . Jij dus ook al aan het zoeken qua spugen/voeding....lastig is dat hè . Ik de afgelopen dagen ook aan het uitvinden wat het beste is tegen de darmkrampen van B.eau. Ik had cinababy, hoorde daar goede verhalen over. Dus de infacol gestopt en overgegaan op de cinababy en de abc dolphius. 's nachts vreselijke krampen!! Nu op de infacol en abc dolphius. Met infacol kan B.eau namelijk zijn lucht kwijt. (boeren en windjes laten gaat nu veel beter). Vannacht ondanks voeden heerlijk geslapen. B.eau komt stipt om de 3u. Dus 's nachts 2x voeden....tis ff niet anders. Hij heeft al dikke wangetjes en een onderkinnetje
zonnestraal hier zelfde middeltje abc dolfinius, infacol en dr brwon fles..dat helpt hier. mini omhoog komen van voeding hier ook last van, heb je al wat onder zijn bedje liggen? dat werkt hier wel, wat hoger liggen. en volgens mij doe je er verder niet zo heel veel aan vrees ik...zucht..Maar afwachten wat de ka er van zegt of vind! nachten: tussen 10 en 11 laatste fles, dan rond 3u nachtfles en dan word ie meestal wakker tegen 6u (gewoon wakker, krampjes oid) en dan meestal fles tussen 7 en 8. Best oke ritme, zou fijn zijn als die nacht er af ging haha! Al doet manlief meestal de nachtvoeding. Ik ben wel wakker en help mee, maar hij doet het hihi.. hier heeft J.ipp.e een echte snotneus, zo zielig! maandag moet ik met hem naar het consternatiebureau, ben benieuwd wat ze zeggen! ... Amona, ritme vinden is lastig meis, goed dat vriendlief ook zei dat je hem maar wakker moest maken. Heo laat moet hij naar zijn werk? half 3 ofzo? je zou em dan ook om 11u ofzo wakker kunnen maken, heb je nog even om wat leuks te doen en kan hij daarna werken..of niet? of ipv dat jij hem wakker maakt: vraag hem om de wekker te zetten, hangt het ook niet van jou af Onderkant geneest goed hoor! En een scheur geneest eigenlijk altijd goed zeggen ze, het is meer knippen die extra zorg nodig hebben omda the tniet natuurlijk en vooral kaarsrecht is zeg maar, athans dat heb ik begrepen. maar ik heb t idee dat het gebied al wat beter is daaronder, de pijn is zeer zeker bijna helemaal weg (finally!) Gisteren was onze zoon alweer een maand meiden, echt een maand...Waar blijft die tijd! gaat snel joh!
@hier: Nog steeds in de verste verte geen krampje wat ook maar op een wee lijkt. Ik heb nog steeds wel goede moed dat het echt niet lang meer duurt. Bij de verloskundige was alles goed. Maar het liep een uur uit, dus ze nam niet echt goed de tijd. Niet gestript ofzo en over een week weer een afspraak... @zonnestraal: vind het niet gek hoor, dat je nog geen conditie hebt. B.eau is pas 3 weken oud. Wond is echt nog niet genezen... Komt vanzelf goed! Lastig is dat Amona, die onregelmatige werktijden van je man. Hopelijk komen jullie er samen uit, zodat het voor jou iets leuker wordt. Wat een gedoe minimuisje, om de juiste voeding te vinden. Hopelijk kom je er snel uit wat nu echt het beste is voor jullie ventje.
aaah Wiedeltje had zo gehoop dat jij nu gisteravond los ging..haha Misschien vandaag en beval je mider nacht en krijg je een zondagskind, is mijn eerste ook, hihi... Jammer dat vk niet echt de tijd voor je nam en of wou strippen! en pas over een week weer heen, hmmz. Met 41 week moet je toch altijd een controle in het ziekenhuis? of doen ze da tbij jullie niet? (dat doen ze hier namelijk)
@zonnestraal, mijn litteken trekt niet, maar die jeuk.... Alsof er jeukpoeder in de wond is gestrooid! Je conditie komt wel weer, maar dat heeft zijn tijd nodig. Zeker in jouw geval met een zware bevalling en een spoedkeizersnede. Dat is toch een flinke aanslag op je lijf... Gaat het nog niet beter met jullie spruw? Vervelend hè, die krampjes. I.ndra had er een rare gewoonte van gemaakt om in 5x te drinken, ze bleef maar smakken en mopperen terwijl ze toch écht genoeg dronk want bij elke voeding komt er nogal wat terug...Heb nu sinds gister maar een speentje gegeven en wat is daar blij mee! (En mijn tepels ook ) Vannacht heeft ze al heerlijk doorgeslapen van 24:00 tot 06:00 uur!
Nou Sum, ik was ook wel een beetje teleurgesteld eigenlijk. Ook omdat ik wilde vragen of ze met 41 weken niet in willen leiden ivm mijn schoonvader. Maar helaas, zelfs dat is niet ter sprake gekomen. Hoop dat ik de volgende afspraak af kan zeggen omdat ik dan al bevallen ben. Maar als dat niet zo is, misschien dat ze dan wel een afspraak in plannen in het ziekenhuis. Dat weet ik niet eigenlijk. Stond binnen 10 minuten weer buiten. (nadat ik aan de beurt was)
Wiedeltje ik zou ze nu gewoon nog even bellen. Gewoon uit leggen dat je perplex stond zo snel buiten te staan weer. En dan verhaal uit leggen dat je gestript wil worden. Misschien hebben ze maandag daar even tijd voor. En anders donderdags inleiden ofzo.
stitch lucky basterd! gewoon 6uur acgter elkaar! whoehoe...! Wideltje, nou dat vind ik eigenlijk niet netjes van de vk...Wanneer is je volgende afspraaak? en als je t weekeind niet bevallen bent moet je gewoon ff bellen meis, om een afspraak om het te hebben over inleiding en het zou mooi zijn als ze van te voren je even willen strippen..Dus maandagochtend als je neit bevallen bent, hang je aan de telefoon oke??? (hihi...) Nee zonder gekheid, dat zou ik doen en strippen kan je namelijk net wat prikkelen dat het maandag misschien zelf wel op gang komt, en zowizo als een vrouw 40 weken is geweest heeft ze ook aandacht nodig, dus dat moeten ze je wel bieden hoor! Je bent al 40plus3 dus. En wie weet is dit allemaal niet odig en gaat het los dit weekeind..Hihi.
Wiedeltje, wat duurt wachten lang... stuur wat *bevallingsvibes* jouw kant op, kom mini laat je zien! Mama wacht met smart op je. Stitch, 24-6...wow!! Ik wil ook slapen haha. Kleine meldt zich hier 's nachts juist sneller dan overdag.. zeker elke 3t en ben dan minstens een uur met m bezig... maargoed hoort erbij, dit zal niet eeuwig duren. Iemand enig idee of die dr brown flessen ook in duitsland zijn? *al even niet in winkels geweest* vind 't wel klinken alsof ik die wil proberen. Zonnestraal doe je rustig aan? Heftige bevalling en Ks...gun je lijf wat tijd Hoe is't met jullie buik? Ik vind m wat dik en flubber...ben iets lichter dan voorheen maar vet heeft zich naar m'n buik verplaatst, oude broeken zijn nog net te strak/te klein. Verandert hier nog wat of moet ik dit later wegsporten?
hoi meiden, @wiedeltje het wachten duurt lang hè... mijn eerste was 12 dagen later.. ik dacht dat het nooit meer zou gaan gebeuren!.. @Amona, ja een flubberbuik hebben heel veel vrouwen na de bevalling... en wordt waarschijnlijk ook nooit meer zo strak als eerst. Nu nog geen buikspieroefeningen doen hoor! kraamtranen, ik heb ze nu vooral van dag 3 t/m 10 gehad, maar nog steeds ben ik vooral eind vd dag als ik moe ben nog erg snel in tranen hoor. Houd het wel een beetje in de gaten of je je verder wel goedvoelt. dus niet heel de dag somber bent..? hier 2 verkouden kindjes. Zo zielig bij die kleine!! vannacht ook slecht geslapen, telkens wakker en huilen... overdag zit er qua eten (fles) wel een ritme in, zo om de 3/3,5 uur een flesje. Slapen....totaal geen ritme. Wel tussen elke voeding in een slaapje, maar erg onrustig... ze slaapt wel goed bij ons op schoot, maar zodra we haar dan weg leggen is ze vaak snel weer wakker.... kan me daar nu echt druk om maken, hoe we het goed aanpakken en haar een goed slaapritme aanleren. Wie van jullie doet het al volgens het ritme voeden, verschonen, knuffelen, even in de box en bij tekenen van moe zijn naar bed? Of zijn ze daar gewoon nog te klein voor? Ik heb wel meer energie dan na de eerste. Deze bevalling was veel makkelijker. Helaas kwam de placenta niet helemaal mee en moest ik onder narcose en is mijn baarmoeder 'nagetast'... (jainderdaad, met de hand : ( Vanmorgen kraambezoek gehad, daarna ff met de meiden naar buiten, rondje speeltuin. Heerlijk om buiten te zijn, zo fijn om weer zonder zo veel pijn te lopen!!!
hier ook infacol en een dr brown fles. Amona ik zou even op internet kijken als ik jou was? heb hem bij bol.com besteld eergister en een dag later in huis.
Nee inderdaad ga nu nog niet sporten hoor Khad al geen strakke buik hoor met maat 44/46 maar merk gewoon dat ondanks dat k lichter ben geworden er wat vel/vet verplaatst is naar de buik waardoor het er iets 'erger' uitziet dan voorheen haha, vroeg me af of er nog hoop was dat dit vanzelf goedkomt, of dat k tzt er miss nog wat af krijg door te sporten. Kben gelukkig niet de hele dag door somber, k let er ook heel erg op. Zo bang voor PND. In het verleden depressies gehad dus ben er wel 'gevoelig' voor. Na de fles rond een uur of 7 vanmorgen nog vrij goed geslapen en voel me dan ook een stuk beter vandaag. Denk dat slaap bij mij wel het sleutelwoord is, maar ja net het geen niet te plannen valt he Wat sneu dat ze allebei verkouden zijn! Ritme, hier nog niet zo hoor. Flesje, verschonen, dan lekker knuffelen en dan slaapt ie soms al in, of hij blijft wakker... en dat wakker blijven is dan met veel gekreun (kramp) of gewoon wakker... maar als ie gewoon wakker is, wil ie toch weer niet altijd in zn eentje liggen haha, zijn dus ook nog een beetje zoekende hoe we dat doen. Wil m ook niet aanleren dat ie bij elk kreuntje/steuntje/huiltje lekker bij papa of mama op de arm belandt (geen idee of je ze nu al kan verwennen??? / gewennen). Hoe vaak zijn jullie kleintjes wakker op een dag en hoe lang? Hier gemiddeld 2x langer wakker, soms van de ene na de andere fles (waar dan wel minder dan die 3u/4u tussen zit hoor) soms korter.