Zie idd ook Dr Brown op a.mazon. Miss hier dus ook wel gewoon in de winkel, maandag hopelijk ff kijken. Wat me ook niet mee lijkt te helpen is het schudden van de poeder met het water.... lekkere bubbels... ja dus ook in zijn buikje!
Amona wij roeren de voeding ipv te schudden. Als we bij de ka er niet achter komen wat t is ga ik ook die flessen kopen. T is dat ik er niet eerder van gehoord had.
Of de fles tussen je handen rollen Amona, dat schijnt ook beter te zijn. Dr. Brown kun je naar kijken maar ook naar BornFree. Werkt het zelfde en misschien hebben ze die wel in dl? Zeggen ze niet dat het helpt als je over hobbelige wegen gaat rijden met je auto? Nou ik ben vanmiddag met manlief meegeweest in de tractor. Doe het bijna nooit, maar nu vroeg hij het en er was een redelijke zitplaats dus dacht, ja dat doe ik, de laatste keer samen weg, al is het dan voor zijn werk... We hebben ong. 2,5 a 3 uur zitten hobbelen, dus als mini zich nu niet gaat melden dan loop ik zeker nog 2 weken(A). Heb trouwens wel een beetje een raar gevoel in mijn buik en in mijn rug. Zou dat het begin zijn? Kan ook wel zijn omdat ik soms met mijn rug tegen de achterkant aan bonkte, maar hoop stiekum dat het is omdat mini zich toch langzamerhand gaat melden. En anders bel ik denk ik maandag toch even. Soort gevoel van gespannen buik ofzo. Of zo'n zeurende menstruatie achtige pijn. Maar het is niet opkomend en weggaand, maar constant. Dus wat dat betreft weet ik het ook niet. (beetje lastig uit te leggen...)
Wiedeltje, jeetje wat een gedoe bij de vk gisteren. Snel snel en tot volgende week. Nou, ondanks dat ze was uitgelopen had ze toch wel best de tijd mogen nemen. Je bent tenslotte al overtijd! @ Amona -> met de dr. brown fles, hoe hard je ook schud, je hoort de lucht er niet uit komen. Bij de difrax fles (of gewone andere fles) als je schud, hoor je al de lucht eruit komen zodra je je vinger van het gaatje af haalt. Dus het werkt echt! Maar idd zoals iemand al zei; bornfree is hetzelfde effect fles! Dus ook anders daarvoor kijken, misschien is die idd wel in duitsland verkrijgbaar! Wakker zijn overdag? Ruben is eigenlijk altijd ergens (meestal tegen 6 uur of voor de laatste voeding), 3 uur wakker. Altijd van voeding tot voeding. In het begin altijd vrolijk wakker. Vind het dan ook niet erg om even in de box te liggen, maar hooguit een half uurtje en dan is het ook echt genoeg en wilt hij op de arm. Zo zei ook iemand (sorry, weet even niet wie) met het slapen. Op de arm goed slapen, neerleggen; wakker. Hier hetzelfde! Hebben Ruben dus ook veel op de arm. Maar hier is dus het probleem dat we hem niet gelijk na de voeding neer kunnen leggen en hem echt een half uur na het voeden rechter moeten houden ivm het spugen/omhoog komen van de voeding. Dus dan slaapt hij als hij neergelegd mag worden. En bijna elke keer dus meteen huilen. Hij begint al te mopperen zodra je opstaat! Ik heb dus ook geen idee of je nu al je baby kan verwennen of eraan kan laten wennen met veel op de arm slapen. Ik laat hem sinds gisteren even huilen als we hem hebben neergelegd. En moet zeggen dat hij van de zeg 5 keer toch 2 keer zelf in slaap was gevallen. Dus hij kan het wel. En het duurde niet eens lang en ik wist dat hij echt moe was. Maar die andere keren bleef hij huilen en hebben we hem dus weer op de arm genomen. Denk zelf dat het wel los loopt, maak me er in ieder geval geen zorgen om. Bedje hoger gaf iemand als tip. Hebben we. Zo ook in de box en in de kinderwagenbak. Dat werkt ook wel iets gelukkig! Ik ga gauw nog ff wat opruimen voordat Ruben wakker word
sas jou vraag over slaapritme, dat doen we hier wel, maar zoonlief is al 4 week dus naar mijn idee neit te klein voor. wakker± tussen slaapjes door maar nooit erg lang achter elkaar. Gewoon tussen door. voeding roeren wij ook met een lepel, gewoon om zeker van te zijn van geen extra lucht.
@Sum, ik ben wel benieuwd naar jullie ritme? En in de box, wat doet jouw kleine dan? Beetje rondkijken?
Dames, goedemorgen!!! Ik ben even benieuwd hoe jullie dat doen: Gaat jullie beebje tussen de middag of in de ochtend naar hun eigen bedje? B.eau lag tot nu toe gewoon bij ons in de huiskamer te slapen (box of wipstoeltje) maar we willen wel een soort van ritme inbouwen. In hoeverre dat kan met zijn voedingen. Ligt nu dus in zijn eigen ledikant te wennen. Eerst in protest....lijkt nu wel stil. Pffff, zelfs dit vinnik al moeilijk, hahahahaha!! Wil het liefste ff gaan kijken. Maar babyfoon staat aan....dus moet het loslaten .
Lastig he Zonnestraal..vanaf wanneer moeten we 'streng' zijn Hier is slaapkamer zo dichtbij..toch slaapt ie overdag vaker in de wagen, hij lijkt daar ook beter/rustiger te slapen maar miss beeld ik me dat in doordat ie overdag beter slaapt dan 's nachts Gewoon even testen en dus volhouden meis... denk ik
@zonnestraal, hier ligt ze veel in haar eigen bedje. Als ik 's middags een dutje ga doen ligt ze wel vaak bij mij in bed.... Dan lig ik haar te voeden en vallen we allebei in slaap. 'S avonds ligt ze na haar laatste voeding als wij nog niet in bed liggen, nog vaak een uurtje in de box te slapen. Dat streng zijn voel je wel aan wanneer je daar aan toe bent!
Stitch, ja wij gaan dat ook doen. Hij lijkt nu echt te slapen en gaan hem vaker laten slapen in z'n eigen ledikant. (overdag, snachts gaat het goed in zn eigen bedje bij geen darmkrampen). Dan leert hij dat slapen = lekker in zijn eigen bedje en wakker = box of wipstoel. Voor hem veel rustiger, voelt veel beter zo.
hi meiden, Dat is precies waar ik ook een beetje mee zit deze week, ik was nooit van het slapen in de box maar het is nu wel praktischer omdat ik anders steeds de trap op en af moet.. Maar zeker wanneer ze meer wakker is wil ik de box echt als speelplekje houden.. Nu zet ik de wagenbak in de box maar daarin doet ze overdag echt hazenslaapjes. Hoe lang laten jullie je kindje huilen in t bedje voor je er heen gaat? Paar minuutjes?
van de jvk van het cb kreeg ik het advies om in elk geval met 6 wkn een ritme te gaan volgen van slapen, voeden verschonen knuffelen even in de box en dan wakker maar moe in bed. Bij onze dochter deden we dat ook en dan liepen we in het begin wel eerst een half uur heen en weer voor het speentje... Nu merk ik dat ik gek genoeg meer onzeker ben... als ze nu begint te huilen beneden ga ik er meteen heen.. Misschien deze week toch maar eens wat 'strenger' zijn.. Moeilijk he! Want het is ook zo fijn als ze bij je op schoot slapen...
Joris ligt tot 9 uur in zn ledikant en dan gaat hij er om 12 uur weer in en dan vanaf 6 uur weer even in zn ledikant tot 9 en dan vanaf voeding vanaf 12 uur weer. Probeer hem wel geregeld rust te geven. Als ik overdag weg ga zorg ik wel dat ik de bak bij heb dat hij daarin kan. Hij slaapt ook al en week niet meer in de wieg naast me. In zn ledikant slaapt hij rustiger.
Nou B.eau heeft van 12-14u in zijn ledikant geslapen . Dus trots!! Dan gaan we ergens in de middag ook een slaapmoment inlassen in zijn eigen ledikant. Dan om 19u douchen, daarna voeden en dan rond 20u slapen. Denk dat dit een beetje ons ritme gaat worden... .
Als ze wat ouder zijn is slapen in bed! Nu slaapt ie zowat altijd haha en is alleen in de avond even wakker! Maar hier ligt ie zoveel mogelijk gewoon in zijn ledikant. Zo heeft onze middelste het eerste half jaar zowat boven gewoond aangezien die heel veel sliep. Snachts slaapt hij nu bij ons op de kamer in een ledikant. Dit om te zorgen dat we er makkelijk bij kunnen en de meiden niet wakker worden aangezien die hun slaap meer dan nodig zijn. Zodra hij doorslaapt gaat hij snachts ook op zijn eigen kamer.
wij slapen nu trouwens op de zolder vandaar dat ie bij ons slaapt, bij de andere 2 sliepen we op zelfde verdieping en lagen dus gewoon op eigen kamer!
hai meiden, Ons ritme (voor Sas) Heel vroeg rond 6en word zoon wakker, maar pas tegen 7en fles dus we nemen hem nog een uurtje in bed bij ons, slaapt ie weer. Om 7u wakker,d an gaan we naar beneden. Dochter is meestal ook wakker en manlief ook ivm werk. dus met zn allen ontbijten. (zoon de fles) Hij is moe van de fles en gaat dus weer slapen: in de kinderwagen bak in de woonkamer, dat is zijn tweede bed op dit moment. Daar ben ik nog bezig met onze dochter, tafel afruimen etc. Rond 10en word ie weer wakker, dan bij me op de arm, in de draagdoek e.d. eerst verschonen en dan rond 11en fles. Als ie tussendoor erg wakker is leg ik hem even in de box, "kan hij even koekeloeren / spelen"maar meestal slaapt ie. Na de fles weer slapen, in de kinderwagen bak..dat gaat de hele dag eigenlijk zo door. Hij slaapt meestal 3u word wakker is een uur aan het pruttelen, slapen, kirren, krampjes, huilen etc en krijgt dan weer een fles etc. Als hij tussendoor dus binnen de gemiddelde 3u achter elkaar slaap elke keer wakker word is dat meestal ivm krampjes, dan word ie even getroost en als ie gaapt dan leg ik hem gelijk weer in zijn "bedje". Als wij naar bed gaan (boven) gaat zoon ook mee naar boven. Hij slaapt nog bij ons op de kamer, zodat we dicht bij zijn en ivm nachtvoeding maar ook omdat dochterlief erg licht slaapt dus van zijn gehuil snel wakker word en naast ons bed staat en dan heb ik de poppen aan het dansen zeg maar. OOk slaapt ie veel op zijn buik dus heb hem dan liever op onze kamer, voor t zicht. Onze dochter sliep vanaf week 1 op haar eigen kamer. Aan de ene kant word je wat makkelijker meisschien bij nr 2, maar ook ga je meer voor praktische hahaha athans dat doe ik nu. En bij ons op de kamer nu je er nog geregeld uit moet is gewoon praktischer. Hier: morgen naar het cb voor het eerst!
thanx Sum voor je uitgebreide antwoord!! Ik ga lekker douchen en dan naar bed. Morgen voor het eerst met de 2 kids overdag alleen!