Uitgerekend vanaf 15 november deel 2!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Isis857, 23 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    En sas, beeb is nog maar 2,5 week oud he? het is echt niet erg omd aar nu nog geen gehele vastigheid ofzo in te hebben. Ze zijn nog zo klein dus het is ook even zoeken ;)

@hier: vreselijke nacht: zoon wou niet slapen?! Gisteren hele dagverjaardag gehad dus op visite: wellicht toch overprikkeld denk ik? Terwijl hij echt niet bij anderen op de arm lag ofzo, maar wel in de kinderwagenbak te slapen gewoon in de woonkamer, dat zijn natuurlijk ook prikkels (terwijl ie wel knock out lag haha)...Naja hoelijk vanacht beter.

Zo de weg op: we moeten naar t consternatiebureau,
    ik ga het gelijk hebben over de inenentingen. Schrik er van dat ze nu ook op hep b inenten en al vanaf 2 maand! Dat is dus nieuw vanaf zomer 2011, vind het wel vroeg allemaal hoor 8 weekjes en dan al die entingen al.
    Ik wil het dus ook echt een paar week opschuiven zodat ie net wat groter is, zeg 11 week ofzo. Hij was ook 3 week eerder geboren en vind het echt niet odig om een kleintje van 8 week al vol te stoppen met inentingen, ondanks dat k het heel goed vind dat het kan en gebeurd.
    maar het is tegenwoordig steeds vroeger lijkt het wel. Wij kregen vroeger de inentingen na 3 maand en nu al 2 maand..
    Maar goed ik ga zien hoe ze er op reageren! haha....

doei doei!

2. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.499
    1.851
    113
    Ha Meiden,

Wat een zoekerij zo met ritme en slaapjes! Ben benieuwd hoe dat straks bij ons gaat.

De baby zit gewoon nog lekker bij mij. Nouja, niet zo lekker. Verwacht dat ik vandaag nog ga beginnen. Het rommelt al sinds vannacht. Maar ik weet eigenlijk niet goed of dat door mijn darmen komt of dat het gewoon echt het begin van de bevalling is. Mn ontlasting is nu zo dun dat ik op de wc soms niet eens door heb dat er weer wat uit is gekomen (sorry). Heb manlief gewoon naar zn werk gestuurd en gezegd dat er helemaal niets aan de hand is. (leugentje, hij wilde al thuisblijven want hij moet een uur rijden voor hij er is, maar ik neem aan dat we die tijd nog wel hebben als ik voel dat het echt doorzet)
    Ben nadat ik m uitgezwaaid heb nog even in bed gekropen, en had wel de hele tijd nog last van mijn buik. Heel veel harde buiken dus en kramp. Maar nu ik weer uit bed ben, heb ik het gevoel dat ik nergens last meer van heb. Hmm, raar...

Ik houd jullie op de hoogte!

3. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    hey meiden :)

wiedeltje, wat spannend! dat klinkt toch wel een beetje als het begin..ik hoop voor je dat het gauw doorzet!

ritme, hier slaapt B. 's ochtends in z'n bedje na de voeding van 8 uur, vaak ga ik dan even douchen. Daarna gaat hij met de volgende voeding rond 11 a 12 uur lekker mee naar beneden de box in. De voeding daarna in de middag gaat ie weer lekker naar z'n bedje en dan 's avonds tegen 10 uur na de voeding gaat ie weer naar z'n eigen bedje (en ga ik vaak met m mee :p )

sumshine, succes bij het consultatiebureau! met 2 maanden prikjes vind ik ook wel vroeg..maar dat ze ingeent worden vind ik wel goed! Denk dat ik het erger vindt dan B... Maar goed, wel goed om eens te vragen hoe dat zit, waarom het zo vroeg moet!

hier, alles goed. B. doet het prima! Heerlijk mannetje en geniet volop van m! De borstvoeding gaat ook nog redelijk goed, maar m'n tepels doen zo'n zeer! :( Vooral 's nachts is het horror met aanleggen.. Herkent iemand van jullie dat?

Verder zit ik met nog wel wat dingen in m'n maag en ben benieuwd hoe jullie daar tegen aan kijken!

Als eerste..we waren gisteren bij m'n schoonfamilie om sinterklaas te vieren.. zijn we koud 5 minuten binnen vraagt m'n sm gelijk al of ze B. nu wel even op schoot mag hebben.. ja uh,natuurlijk mag dat. Maar ik was er wel even overdonderd door, aangezien m'n eigen moeder het nooit zo zou vragen. Daarnaast zat ze zo met 'm te 'hoppen' op schoot dat ie er wel misselijk van kon worden.. Vervolgens moesten de buren langskomen om B. te zien. Zegt de buurvrouw nog:'Ik blijf een beetje bij je uit de buurt hoor, want ik ben zo verkouden!' Om vervolgens 3 minuten later te vragen of ze ook B. even op schoot mag! Ja uhh..sorry nee, B. is net verkouden geweest en daar heeft ie veel last van gehad. We willen niet dat hij weer verkouden wordt! Ik weet dat ik als moeder gewoon moet aangeven wat ik wel en niet wil, maar ik vind het wel moeilijk om 'nee' tegen mensen te zeggen. Dat terwijl ik het eigenlijk helemaal niet fijn vindt dat hij bij iedereen zomaar op schoot moet. Het is geen voorwerp.. :cool: Ik merk ook dat hij onrustig wordt als ie bij anderen op schoot moet zitten.., vooral als die zelf druk zijn of als ie bij meerdere mensen op schoot moet zitten.
    Nu is het probleem dat we binnenkort met 14 mensen(waaronder schoonouders en zwager+vriendin) een aantal weg gaan in 1 huis. Hartstikke gezellig ieder jaar. Maar de helft van de mensen heeft B. nog niet gezien en zullen m allemaal vast willen houden.. Hoe zouden jullie daar mee om gaan?

Dillema 2: Vanaf volgende week wil ik de bv gaan afbouwen en langzaam over gaan op flesjes met kv. Laten jullie andere mensen (buiten je eigen partner natuurlijk) jullie kindje de fles geven? Ook daar voel ik persoonlijk niets voor tijdens de dagen dat we weg gaan.. Voor B. is het ook een hele verandering dat ie over moet op de fles en eigenlijk wil ik dat zo rustig mogelijk laten verlopen. Maar aan de andere kant ben ik ook weer 'bang' voor de reacties van anderen daarop..

Tot zover mijn hoofdbrekens van de laatste dag.. :p Vandaag heerlijk een rustig dagje!

4. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Sumshine, zo vroeg al die inentingen?!?! :$
    Dat wil ik ook niet, mag van mij ook een paar weekjes later!!
    Thanks voor de info, ;).

Isis, jij hebt het ritme al aardig te pakken...heerlijk!!
    Dilemma 1:
    Tis een feit dat baby's overprikkeld kunnen raken. 's avonds gaan ze verwerken. Als ze dan telkens bij iemand anders liggen raken ze overprikkeld. Ik zou dat dus zeker niet doen!
    Hoe moeilijk het ook is, toch nee zeggen. Tis jouw kindje, je moet doen wat het beste is voor jou en je kindje.

Dilemma 2:
    Ik ga over 3 weekjes de BV afbouwen ;). Ben dus heel benieuwd hoe dat bij jou gaat. Dus let me know everything please!!
    Flesje laat ik vooral de eerste tijd door mijn man doen.
    Ook hier....als het niet goed voelt dat anderen een flesje gaan geven, niet doen!!! Ik vind dat vrienden/familie dat moet kunnen begrijpen.

Ego:
    Hier begint aardig ritme te komen. M'n lieve B.eau ligt lekker in z'n ledikantje te pitten. (voorheen beneden in wipstoel of in de box).
    Dus plan is na de ochtend-voeding in zijn eigen ledikantje (rond 08-9u). En 's middags ook. En dan 's avonds rond 20u-21u (ligt aan de voedingstijden) naar bed.
    Gisteravond wilde hij niet in zijn ledikant :(.
    Woest was hij....boze B.eau!!
    Temperament heeft ie!! :D
    Hij had ook de hele tijd honger.....uiteindelijk toegegeven en meneertje viel in slaap!
    Ook last van krampjes.....maar steeds minder :D. Blij mee!!

5. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.499
    1.851
    113
    De krampen zijn er nu ook. En dat komt vast niet van mijn darmen, want ik ben net naar de wc geweest....

@Isis: Die dilemma's zit ik nu eigenlijk al mee. Iemand raadde mij aan om kindje 's avonds niet vast te laten houden omdat ze dan ook zo onrustig zijn. Maar heb best familie (zoals broers) die verder weg wonen en dan ws. alleen 's avonds kunnen komen. Die mogen van mij het kindje wel vasthouden, maar liever niet 's avonds...
    Ik zou gewoon tegen s.moeder zeggen dat het iets rustiger moet doen met B. En goed gezegd tegen de buurvrouw dat je dan liever niet hebt dat ze hem vasthoud als ze verkouden is.
    De mensen die hem nog niet gezien hebben, die staan verder van je af toch? Ik zou het verdelen, dus niet de eerste dag al iedereen hem vasthouden, maar bijv. de eerste dag 3, 2e dag ook etc.

Dillemma2:
    Als je je er beter bij voelt, alleen zelf of manlief de fles laten geven! Gewoon doen alsof dat vanzelfsprekend is... Dat is het ook, want jullie zijn de ouders!
    En als er reacties op komen gewoon zeggen dat hij het nog niet zo gewend is en dat je het daarom liever nog even zelf doet. (misschien er bij zeggen dat ze over een maand of wat wel een keer langs mogen komen om de fles te geven? Dat doen de meesten toch niet..)

6. Biancah

Biancah Niet meer actief

Dillema 1. Jullie zijn zn ouders en ik zou hem ook niet van arm naar arm geven. Hun de fun en jij later met een onrustig of overstuur kind. Gewoon zeggen dat dat niet kan dat hij dan overprikkeld raakt.

Dillema 2. Mn kraamverzorgster heeft heel duidelijk tegen me gezegd dat het beter van niet is dat iedereen zomaar de fles geeft. Jij en je partner moeten dat doen. En enkele keer (schoon)moeder of vader is heus niet erg. Maar verder liever niet. Dit ook ivm manier van fles geven wat een onervaren niet goed weet. Jij kentje kind immers en weet hoe hij zn fles moet hebben. Anders zit jij straks wéér met een huilend kind van de krampjes door de lucht.

7. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Oh Wiedeltje, wat ontzettend spannend!! Ik duim heel hard dat het echt goed doorzet nu!

Dilemma's? Flesjes laten geven door mensen waarvan je het wilt. Ga niks doen waar je niet volledig achter staat. Wil je niet dat iemand de fles geeft, gewoon zeggen dat je het zelf wilt doen! Niks aantrekken van wat mensen zeggen.

Ook met het weggaan met de familie. Als dat hier zou zijn, zou ik echt niet willen dat de baby van arm naar arm ging. Maar ook daar in het vakantie huisje zoveel mogelijk je vaste dingen proberen aan te houden, toch proberen een beetje (in hoeverre het kan natuurlijk) het ritme erin houden. Lekker terug trekken op jullie kamer!

Hier weinig te melden eigenlijk. Weinig verandering met Ruben. Ja soms nog erger overstuur na veel slikken/omhoog halen van de voeding. Ben aan het wachten tot de kinderarts weer belt... Ben benieuwd!

8. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Vasthouden, hier hoeft niet iedereen em vast te houden hoor snap dat ze t willen allemaal leuk en wil maar hij is nog zo klein en hij blijft wel..Hij heeft nu alleen nog zijn ouders nodig en meer niet. Af en toe een oma of opa )als ie wakker is en dan ook niet te lang.

Fles, inprincipe doen wij alleen de fles, mijn mdr heeft het laatst tgedaan omdat we de buikgriep hadden dus even geholpen we konden beiden niet rechtop zitten joh! en straks moet ik even weg en dan komt zusje en die mag em voor t eerst de fles geven.

inentingen± hier de entingen als zoon bijna 11 week is, ze begreep mijn argument 3w te vroeg geboren. de entingen zijn zo vroeg omdat ze dan meer weerstand opbouwen ofzo, maar ik vind het gewoon te vreog met 8 week en als officiele leeftijd zou hij dan 3 week zijn,...ja daaaag! dus in januari krijgt ie zijn eerste entingen.

zoon is verder 4300 gram dik een kilo gegroeid dus! hahaha en 52,5cm en lekker gezond verklaard! whoehoe.

Bianca, succes bij kinderarts!

9. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    wideltje succs meis!

10. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @isis, gewoon zeggen hoor dat hij niet zomaar bij iedereen op schoot hoeft! Als er mensen hier op kraamvisite komen mogen ze I.ndra vasthouden, maar als ik ergens ben dan mag ze bij papa en mama en verder niemand! Andere omgeving vind ik dan al genoeg prikkels voor zo'n kindje....
    Wat betreft flesje geven, het is in het begin veel beter dat papa het flesje geeft omdat je kans hebt dat als jij B. het flesje geeft hij de borst wil omdat hij jou ruikt. Als papa het flesje geeft is de kans groter dat hij hem wel wil. Ik vind het niet meer als normaal dat je als ouder zijnde het flesje geeft. Natuurlijk vinden opa en oma het ook wel eens leuk om te doen, maar dat zou ik dan pas doen als hij gewent is aan de fles en als er verder niemand bij is.

@wiedeltje, *doet duimen draaien* hopelijk zijn het weeën!

@sum, vind het ook raar dat ze zo vroeg al de entingen krijgen. Ik ga proberen of ze die met 10 weken kan krijgen want met 12 weken gaan we op vakantie naar Aruba. Daar heeft ze geen entingen voor nodig en ze krijgt dan ook nog bv maar voor mezelf vind ik het een prettigere gedachte dat ze dan toch al iets van entingen heeft....

@hier, gisteren Sint gevierd.... Pffff wat zijn J.ari en I.ndra verwent! Ben blij dat we een grote serre hebben waar alles in kan! Moesten 3x rijden om alle spullen van schoonmoeder naar huis te brengen, gelukkig woont ze maar 3 straten verderop!
    Vannacht een bijna slapeloze nacht gehad, ons dametje heeft liggen spoken van 01:00 tot 3:30... En als je dan om 00:30 in bed ligt en de wekker weer gaat om 07:00 uur. Vond al dat we de laatste twee nachten daarvoor al verwent waren met slapen van 00:00 tot 06:00....

11. Biancah

Biancah Niet meer actief

Dank je sum. Ben blij dat manlief ook mee kan.

Bij jou gaat het goed met zoonlief he. Erg fijn. Lekker van genieten

12. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    zonnestraal, wat fijn dat jullie ook in een fijn ritme komen! En leuk he die eigen karaktertjes..tenminste ik moet er soms wel om lachen bij B.oris. Hij kan ook echt heel boos zijn als z'n luier verschoond wordt en hij honger heeft.

minimuisje, spannend wat de ka zal zeggen!

sum, fijn dat de entingen verplaatst zijn. Groot gelijk hoor.. en je hebt een gezonde jongeman zo te lezen! :)

Stitch, wow 3 x heen en weer rijden.. dan hebben jullie het vast uitgebreid gevierd :D Vervelend dat I.ndra heeft lopen spoken vannacht..hopelijk vannacht weer 12.00-18.00. Ze laat er al best snel lange tijden tussen he!

dilemma's, bedankt voor jullie meningen! Gelukkig denken jullie er net zo over als ik.. :) voelde me al zo'n zeur.. Het is ook niet zo dat zoonlief niet op schoot bij anderen mag, maar ik geef het liever zelf aan wanneer hij rustig is ipv dat hij 'moet'. De mensen met wie we in het huisje zitten staan inderdaad wat verder van ons af.. Denk dat ik met vl afspreek dat B.oris per dag bij 2 andere mensen even op schoot mag wanneer hij wakker en rustig is en verder dat wij mooi de flesjes doen ivm wennen ook.

13. Biancah

Biancah Niet meer actief

Denk dat je daar goed aan doet isis. Ze hebben t ook maar gewoon te accepteren. Je moet niks doen wat niet goed voelt.

14. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Lastig he Isis..probeer te doen waar je je goed bij voelt. Veel mensen durvenhet vaak niet direct te vragen dus kun je't miss op een natuurlijke manier negeren ;) als ze't wel vragen gewoon proberen eerlijk te zijn daar voel jij je uiteindelijk beter bij en B. waarschijnlijk ook.

Bianca, hoe laat mag je? Veel succes!

Stitch, dus ook een mindere nacht. Vond haar ritme al zo knap. Wil je satestokjes voor vandaag?
    Hier liet meneer er soms maar 2u tussen...uiteindelijk bij ons in bed genomen en alle 3 heerlijk een paar uur geslapen. Ben er opzich geen voorstander van, te gevaarlijk, maar ik was kapot haha zwak excuus he.

Sum, fijn dat ze niet moeilijk deden! Goed gegroeid zeg :D Meneer hier groeit ook als kool.

Wiedeltje, hoe is't nu? Het lijkt toch echt't begin. Succes als't doorzet!

Hier al een aardig laagje sneeuw, daar ook?
    Verder alles ok, pomp niet meer, miss nog als ze hard worden heb ineens uren over op een dag..voor huis, baby, mezelf etc, fijn hoor, stomme bv-stress heeft't begin goed verpest, nu tijd om te genieten!!!

15. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    dtitch jij ook al een slapeloze nacht? volgens mij hing t in de lucht, hier ook een niet zo happy baby....gaap!

Amona, als je bv afbouwt en t kolven dus ook moet je het niet te rigoreus doen, want krijg je flink last van stuwing, probeer het dus langzaam te doen als het kan. (flinke stuwing kan heel pijnlijk zijn , de eerste keer ben ik er zelfs ziek van geweest..) Even ter tip! en fijn dat je een eigen ritme hebt gevonden en daar achter staat! topper!!

16. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    @Amona heel herkenbaar, hier ging de bv de vorige keer niet.. Ik heb toen het kolven wel afgebouwd. Als ik erg volle borsten had kolfde ik nog. Mocht de voeding niet meer geven ivm medicijngebruik.

dit keer niet begonnen met bv, en vanaf het begin dag en nacht een strakke bh aangedaan.

Vandaag vr het eerst mt de 2 meiden thuis, man wat een spitsuur s'ochtends!! Dochter en ik douchen en aankleden, baby honger en vieze luier... Om 10 uur waren we allemaal fris beneden en aan t ontbijt... Vind het lastige ook dat ik de oudste niet mt de baby alleen wil laten..

In januari gaat ze nr school, dan moeten we om 10 vr half 9 klaar staan!
    Hoe doen anderen dat mt 2 kids? =-O

17. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Hè schatten!!!

Sorry effe niets van me laten horen, maar druk druk druk plus dat enzo flink de griep heeft. Zo zielig lag gister helemaal te ijlen

Ons kickje doet het suPer!!! Draagdoek is geweldig en hij vind het ook superfijn.
    Hij slaapt goed en eet goed.
    Vandaag naar cb geweest en hij was 3060 gram en 50 cm!! Dus super gegroeid. Nu alweer 3 weken oud!!!

Ga even terug lezen en op jullie reageren..

18. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Sas dat word dan om half 7 op staan anders haal ik het niet.

19. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @sas dat heb ik me ook zoveel afgevraagd. Wij doen nu 's avonds douchen, kleertjes alvast klaarleggen, en de tassen klaarmaken voor de volgende dag. 'S ochtends is het ritueel wel iets veranderd, naast het tandenpoetsen e.d. ff opfrissen met een washandje (gezicht en billen). Dat scheelt hier bijna een uur 's ochtends....

@rensje, fijn dat de draagdoek erg fijn is! Super dat hij goed groeit! I.ndra moet volgende week vrijdag naar het consternatie bureau.... Beterschap met E.nzo!

@amona, zoals al meerdere zeggen, pas op met abrupt te stoppen met kolven, ivm stuwing en borstontsteking. niet teveel en niet te weinig kolven....
    Wel positief dat je nu zegt dat het te stressvol was en dat je nu écht gaat genieten! Ik zou zeggen GENIET!

20. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @amona, satestokjes zijn zo klein en sadistisch. Heb vandaag meer aan een paar boomstammen.... ;)

Deel Deze Pagina