Ohja had t vooral bij t aanleggen.. Vooral die eerste maar slokken mennn dat deed zon zeer Jayxe heeft ruim 5 weken spruw gehad, dus kan je na gaan:s
als je twijfelt zou ik jezelf echt serieus nemen..dan zal het echt flink pijn doen! Ik had het devorige keer, de hele voeding lang veel pijn en eigenlijk de hele dag door pijn aan mijn tepels. ging opzien tegen elke voeding.... missch is het spruw, of missch helpt voeden mt een tepelhoedje een beetje
@Isis, Ik gebruik tepelhoedjes van medela, hierdoor heb ik ook geen last meer van pijnlijke tepels! Heb ik bij zoonlief ook zo gedaan en zou niet anders meer willen. Heb bij I.ndra 3 dagen zonder gedaan, maar had toen al meteen last van kloven en blaasjes. De vellen hingen eraan... Ben toen gaan smeren met lansinoh crème en tepelhoedjes gaan gebruiken en heb nu nergens geen last meer van.
Liefde, ohhhhh wat een mooi mannetje!!! Ik durf ook niet te douchen met B.eau hoor, bang dat hij valt. Mijn man doucht met hem en als ze klaar zijn dan vang ik B.eau op met een handdoek. (en dan is hij woest!! Kan niet tegen kou net als zijn mama ). Hij vindt de straal over zijn gezichtje heen dus niet erg!! Isis, hier ook spruw gehad....vet veel pijn aan m'n tepels . Met een goedje van de huisarts ging dit al snel weg, althans de pijn dan. Amona, hier ook meer een down-gevoel bij slaap tekort. Gelukkig doet mijn man heel veel. Vanmorgen de borst gegeven en daarna B.eau aan m'n man gegeven. Hij met B.eau naar beneden, kon ik nog even slapen tot 10u . Scheelt enorm qua mijn humeur .
Hier een teken van leven Sjonge, de tijd gaat zo snel!! Ik heb geen tijd haast voor mezelf.. en hoe vaker ik het uitstel hoe groter de stap om even op het forum te komen. Ik heb nu 30 pagina's bij te lezen............................................................................... Dat ga ik nooit redden! Alles goed bij jullie? Kan iemand even een samenvatting geven? Hier alles goed. Mik doet het super, het is echt een schatje (zie mijn foto's!) Ook met zijn gips gaat het goed, hij heeft er geen last van. Met mij gaat het ook goed. Ik kan weer zitten De bevalling zakt al wat naar de achtergrond, dat was zo heftig. De gynaecoloog had nog contact gezocht met mijn verloskundige. Ze zei dat ze nooit eerder zo'n zware bevaling had gehad in haar carriere. Ai.. Ik ben nog wel moe, maar kan wel steeds meer mijn draai vinden. Mijn man is deze week nog vrij gelukkig. Dat is wel fijn hoor. Ik vind de tijd echt snel gaan.
Watfijn een update! En goed te lezen dat't zo goed ggaat, was bezorgd Fijn ook dat je weer zitten kan haha. ,heftige bevestiging dat't ook voor de g
gyn de heftigste bevalling was!!! klinkt echt als horror.... En prachtige foto's!!! Samenvatting..lastig...we wachten nog op 1 baby! Wiedeltje is al bezig maar't vlot nog niet helaas...
Fleur!!! Wat fijn dat je er weer bent! Pffff, ook al zo'n zware bevalling . Dat gaat je niet in de koude kleren zitten! Ik moest mijn bevalling echt verwerken, heeft me veel kraamtranen gekost. M'n verhaal vertel ik nog wel als ik achter de pc zit. Ben ook benieuwd naar jou verhaal. Nu flink bijkomen en herstellen meis! Fijn dat je man thuis is. Hij moet het 1 en ander ook verwerken denk ik!
Welkom back Fleur! Wat een mooi manneke hebben jullie! Wat lekker dat je man nu nog lekker thuis is! Klinkt als een helse bevalling, hopelijk kan je het allemaal een plekje geven en lekker genieten van M.ik! @hier, even een rare vraag hoor, maar hebben sommige van jullie ook het gevoel dat jullie kindje niet 'goed' genoeg is bij je ouders of schoonouders? Elke keer als ik mijn moeder spreek krijg ik een steeds vervelender gevoel. Aankomend weekend gaan we weer naar mijn ouders toe, maar heb er totaal geen zin in. Mijn moeder heeft hele kwetsende opmerkingen gemaakt toen ze op kraamvisite was en die blijven terugkomen op de momenten dat ik met haar bel.... (Het eerste kleinkind wat geboren is, is toch het meest bijzondere) Ze komt met de meest absurde smoesjes aankomen waarom ze niet naar ons komt voor I.ndra. Ze is hier welkom hoor, maar voor mij hoeft ze zich niet verplicht te voelen om te komen. Ze blijft wel roepen dat ze niet kan genieten van haar kleindochter.... Zondag vieren we Sinterklaas, ze heeft voor I.ndra niets gekocht. Prima, voor mij hoeft dat ook niet. Maar nu wilde ze een oude pop die van mij is geweest, schoonmaken en inpakken om aan I.ndra te geven! Wie verzint nou zoiets??? Ik heb al aangegeven zelf iets voor I.ndra te kopen, maar dat was ook weer niet goed... (Ze heeft vandaag alle uitslagen van alle onderzoeken gehad, en er iets niet gevonden dus ze heeft ook geen blijvend letsel overgehouden aan de hersenbloedinkjes) Sorry voor mijn klaagzang
wat naar Stitch... dat is niet leuk om te merken.. Is het een idee om (hoe moeilijk ook) open kaart te spelen en er rustig over te praten? En dan vooral over welk gevoel je erbij hebt...misschien is ze zich er niet echt van bewust of zit ze niet lekker in haar vel.. geen excuus maar misschien is het wel goed het te bespreken voordat er meer irritaties komen.
Nog 1 baby te gaan dus.. spannend! Heeft iemand toevallig de lijst nog bijgewerkt? @ Zonnestraal, mijn man moet het inderdaad ook verwerken. De eerste dagen moest hij er gewoon ook van huilen als hij erover vertelde! Het was zo heftig, het heeft echt indruk op hem gemaakt. Jouw vent ook? @ Stitch, ik herken je situatie niet. Wat gek dat ze smoesjes verzint? Wat zou een reden kunnen zijn? Een soort jaloezie ofzo? Geen idee, maar wel erg vervelend voor je! En kan je dit met haar bespreken?
Wat naar Stitch!! Ik zou me er ook geen raad mee weten. Wat sas zegt, is praten een optie? Fleur, met jou verdween ook de lijst
@ Stitch -> ik zou er dus ook eerlijk van wat zeggen hoor waar je mee zit. Ik herken het niet, maar vind het ook niet normaal hoe ze doet/reageert! Snap dan ook dat je geen zin hebt in de sinterklaasviering zondag. Heel logisch. @ Fleur -> welkom terug! Fijn dat je weer kan zitten. Goed de tijd nemen om bij te komen hoor. Vooral nu dat je man nog thuis is, even volop van gebruik maken en zoveel mogelijk rusten. Fijn dat jullie mannetje het goed doet en geen last heeft van het gips. @ Biancah -> hier ook 1-2-3 speen in combi met Nutriton... Hadden ze ook iets ontdekt bij hem? Je dacht toch ook aan iets wat hij kon hebben, gaan ze dat ook onderzoeken? Hier een heel eigenwijs mannetje. Vanmiddag had ik hem op zijn rug gelegd in de box, draait hij zichzelf op zijn zij en valt in slaap. En zojuist weer... En o wee als ik hem terug draai Commentaar joh! Hihi! Verder is het omhoog komen van de voeding al wat minder en lijkt er ook al minder last van te hebben, want het slapen gaat ook al iets beter overdag. Dus daar ben ik wel blij om. Ook begonnen met voeding voor hongerige baby's. Vanochtend weer om de 2 uur aan het melden, rekken tot half 3 en dan drinkt hij 135 zo leeg... Zo komen we weer op de 900 uit en dat is nu net niet de bedoeling. Is gewoon echt te veel en daarbij krijgt hij met minder voeding volgens de arts ook minder klachten. Dus vanmiddag gestart met voeding voor hongerige baby's. Wel met 1 schepje om eerst te laten wennen. Ben benieuwd hoe snel we verschil gaan merken en hij langer verzadigd is. Ben al blij als we weer op de 3 uur uitkomen! En dan is het stomme dat de nachten super gaan (afkloppen!). Gisteravond om half 12 de laatste fles en vannacht om half 5 werd hij pas wakker. Fles en toen geslapen tot 7 uur. Dus daar mag ik echt niet over klagen
Tja daar had ik mijn gedachten ook al over gebroken om het bespreekbaar te maken. Het punt is,'mijn moeder doet nooit iets verkeerd'. Heb al vaker dingen voorzichtig bespreekbaar gemaakt en dat liep uit in een grote rel. Daar heb ik écht geen behoefte aan, wil niet dat mijn kindjes hier iets van meekrijgen. Terwijl manlief alles tegen haar kan en mag zeggen, van hem pikt ze alles (lees, gaat in een hoekje zitten kniezen en praat eroverheen als ze überhaupt als iets zegt). Nu kan ik manlief het woord laten doen, maar ik zou zo graag willen dat ze wel eens iets terug zegt ipv schreeuwt naar me. Maar misschien wil ik ook wel teveel.... Manlief is verschrikkelijk boos, hij is niet snel boos te krijgen! Mijn moeder is nogal materialistisch ingesteld en snel jaloers. Wij krijgen veel van mijn schoonmoeder, en dat wil zij ons ook geven omdat ze anders voor haar gevoel tekort schiet. Ik heb haar al zovaak uitgelegd dat ze ons niet tekort doet als ze ons niet hetzelfde geeft als mijn schoonmoeder, dat we dat ook niet van ze verlangen. We hebben meer aan liefde, aandacht en gezelligheid dan aan spullen. Dat lijkt ze maar niet te snappen... Ik durf het niet eens meer te zeggen tegen mijn moeder als we iets gekregen hebben van mijn schoonmoeder. @amona, volgens de kinderarts was het hikken niet erg, andere manier dan boeren van ontkuchten, maar moet het wel in de gaten worden gehouden dat het niet extreem gaat worden dat ze de hele dag de hik heeft. Het spugen mag blijven aanhouden, mits ze goed groeien, totdat ze vastere voeding dan melk gaan eten en rechtop kunnen zitten. Optie was om de melk in te dikken... @minimuis, ben benieuwd hoe hij op de voeding reageert! Leuk hè, als ze zelf al een voorkeurshouding aangeven en protesteren als ze op een andere manier liggen. Hier ook al een flink protest als ze op haar rug ligt...
Hè lieve meiden, Stitch wat klote met je moeder zeg!! Als ik heel erg eerlijk ben vind ik het niet normaal gedraag. Snap wel dat een 1 e kleinkind heelnspecial is maar om dat zo uit te spreken!!!! En betreft Sint , k.ick krijgt wel iets maar niet zoveel als enzo!! Mijn schoonmoeder was innmijn ogen toen ik zwanger was een beetje teleurgesteld dat het geen meisje was!! Maar ze heeft het nooit gezegt en ik merk nu ook niets aan haar! Ze komt minimaal 2x per week langs. (schoonmoeder heeft ook alleen zonen) Zou echt praten en anders maar een rel meis!! Ze hoeft jou niet met zon gevoel op te Zadelen slaat echt nergens op!! Fleur, je bent er weer!!!! Ik ben ook niet meer zoveel online hoor!! Heb het gewoon Zo druk met mijn mannen!! Bevalling klinkt heftig zeg!!! Fijn dat het steeds beter gaat. Wiedeltje ligt zwaar te puffen denk ik!!! @sex, bij ons is echt nog niets gebeurt! Terwijl ik wel graag zou willenaar ik durf nog niet. Hèb gewoon geen gevoel on mijn litteken. Denk als ik niet zoveel hechtingen had dat het wel al gebeurt was!! De vorige x was het bij 6 weken ongeveer! Hier is enzo echt flink ziek, buikgriep!! Ben soms bang dat k.ick het ook krijgt!!! Mini, wat rap zeg!! Al draaien wat goed!! K.ick vind de douche lekkerder als het bad!! Hij valt dan ook in slaap!! Fleur samen komen jij en je man er wel uit!! Ti's ook ontzettend heftig en jean stond erbij en keek erna!! Zo frustrerend. Mijn man heeft in tegenstelling van de vorige bevalling gewoon genoten!! Enzo hart stopte ermee dis daar was spoed bij en heel veel paniek. Bij k.ick ging het gewoon zoals het moest en heb we hem samen te wereld gebracht! Samen aangepakt!! Mijn man zei daarna, toch heel apart om hem eruit te zien komen!!!
hai meiden, Stitch, wat ik herken is de angst van mijn moeder of ze wel net zo veel van het tweede klein kind kan houden als de eerste, dat had mijn moeder als angst wel. Inmiddels heeft ze wat tijd gehad om idd contact te hebben met haar 2e kleinkind en is het gaan groeien. Miss heeft jou moeder dat ook maar durft ze n iet het contact aan te gaanofzo? Vlak wellicht ook niet uit dat haar situatie (dat jij hoog zwanger was en zij een hersenbloeding int buitenland) niet uit, wellicht zijn die twee nog een beetje aan elkaar gelinkt voor haar: Indra staat voor haar hersenbloedinkje..Ik weet niet of dat het is, maar dat zou logische zijn. Het is iig niet iets wat goed voelt en ik kan em zeker voelen dat het heel naar is dat ze niet eens een kadootje voor haa rkoopt, ze hoort er bij. Ik zou dat eigenlijk gewoon tegen haar zeggen: "hoe kun je dat doen mam, zeh oort er nu ook toch gewoon bij? " Vervelend meis! knuf! @seks, wij hadden gisteraaf gen voorbehoedsmiddel dus al the way niet gedaan, maar wel op andere manieren en het was best fijn om even weer man en vrouw te zijn ipv "nachtouders". Binnenkort maar eens kijken voor het echte werk haha... Al blijft die drempel spannend, daar moet je dus gewoon over heen en ik denk idd dat het de eerste keer niet zo prettig zal zijn. Volgens mij was dat de vorige keer ook niet het geval, wat ik me meen te herinneren. Hoe was het voor degene die het al wel hebben gedaan? @wiedeltje, ik denk dat je aant bevallen bent meis of niet? volgens mij is mini er al wel! oooe spannend!
Stitch wat lastig zeg. Denk idd wat Sum zegt dat dat nog wel eens r geval kan zijn. Sterkte meis want dit us niet leuk. Hoop zo dat wiedeltje aan t bevallen is. Mini, ze zei dat hij nog geen lactose intolerantie kon hebben :s. We moesten dit maar proberen. Nou ik heb gisteren uren lang met een huilende baby gezeten en nu weer. Dus t helpt nog weinig. Hier ook een omdraaiende baby. Bij de ka legde ze hem op zn buik on te kijken hoe sterk hij was. En hij draaide zich naar zn rug. Voor degene die ook fles geven. Hebben jullie ook nogsteeds lekkende borsten? Hier lijkt t wel of mn borsten t niet eens zijn met de fles haha. Als uik geen pads in doe heb ik hele vlekken. Er komt meer uit dan druppels.
@Biancah ook al zo'n vlot kindje dus! Hoop dat het huilen snel minder is.. lekkende borsten heb ik niet, hooguit een drupje vannacht lang geslapen! Laatste fles half 11 en toen pas weer om 5 uur. Wat een cadeautje