Dag allemaal, Ik wil niemand discrimineren maar ben erg benieuwd naar andere "oudere" dames die zwanger zijn. Ikzelf ben 42 en na een aantal miskramen optimistisch dat het deze keer wel goed mag gaan. Als alles goed mag gaan word ik op mijn 43e voor het eerst moeder. Uiteraard is iedereen van harte welkom om te reageren (ook jonkies ). Aanstaande woensdag de 2e echo, op de 1e echo hebben we een hartje zien kloppen, een geweldig en emotioneel moment. Ik ben uitgerekend in november.... Hoe zijn de reacties in jouw omgeving? Heb je het idee dat het zwaarder is om op deze leeftijd zwanger te zijn? Dit soort ervaringen zou ik graag uitwisselen!
40 en net voor de tweede x zwanger, als deze goed gaat voor het eerst mama op mijn 41ste. De derde echo staat op 6 mei gepland, de eerste twee waren goed.
Gefeliciteerd met jullie zwangerschap Mamemi en Lirial. Zelf ben ik moeder van een vierjarige dochter. Op mijn achtendertigste ben ik van haar bevallen. Dit was een spoedkeizersnede na pre-eclampsie en hellp syndroom. Zij is na 32 weken zwangerschap geboren en mocht na een maand verblijf in het ziekenhuis mee naar huis. Nu gaat het gelukkig heel goed met haar. Sinds kort zijn wij er achter gekomen dat ik op mijn 43e weer zwanger ben! Geheel onverwachts, want wij hadden er niet meer op gerekend (nasleep hellp syndroom). In die maand hebben wij maar een keer geklust, dus zo zie je maar. Ik heb een echo gehad met 6 weken, 2 dagen en ben toen terug gezet naar 6 weken en 1 dag. Er was wel een vrucht(zakje) van de juiste grootte etc, maar het hartje klopte niet. A.s. vrijdag heb ik met 8 +2 weer een echo. Hopelijk klopt het hartje dan wel. Ik ben er nog heel onzeker over. Veel van mijn vriendinnen hebben namelijk een missed abortion gehad. Zelf heb ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. Heb daarom ook nog geen banner. Ik wil eerst de echo van a.s. vrijdag afwachten. Ik zal hier niet zoveel posten omdat ik het razend druk heb met mijn werk en daarnaast heel moe ben van de zwangerschap. Verder weinig symptomen, wat mij ook nogal ongerust maakt. Hoe gaat het met jullie?
Dank je wel Isabel69, je hebt een aardige molen achter de rug... Maak je niet teveel zorgen, op wat pijn in mijn borsten en enorm moe zijn na geen symptomen, ik heb wel hooikoorts voor het eerst maar zie dat niet als symptoom eigenlijk...ik heb al een aantal x gelezen hier op het forum dat het hartje niet goed zichtbaar was op een vroege echo en later toch wel. Ik denk vrijdag aan je, laat je weten hoe het ging? Ik heb morgen de eerste afspraak bij de vk en 6mei de termijnecho. Na de missed abortion van afgelopen zomer en de medische molen erachteraan vind ik het nu allemaal wel heel spannend, maar kan er ook niets aan veranderen als het misgaat dus sprak ik met mezelf af dat ik er van geniet zolang het duurt, bij voorkeur nu nog 7 maanden
Isabel, heel veel kracht voor de afspraak vrijdag, ik denk aan je. Heb zelf ook een spannende periode gehad vorig jaar (na 14 weken curettage) dus weet heel goed hoe je je voelt! Lirial; ik kreeg een link via mail naar jouw topic maar krijg een melding dat ik geen toestemming heb tot toegang? Heb weinig verstand van forums maar leuk dat je hier reageert! Ik krijg, als de echo woensdag goed is, 8 mei mijn derde echo dus we lopen aardig gelijk. Wat heerlijk dat het tot nu toe goed gaat! Ikzelf ben echt een plumpudding maar ik probeer het te accepteren en vertrouw erop dat het voor een paar weekjes is. Hoop ik
@MaMeMi, ik heb mijn topic op laten heffen zodat we hier verder kunnen Wat is je uitrekendatum? Ze kunnen het bij mij pas op 6 mei met meer zekerheid zeggen maar ik sta nu voor 28-11 uitgerekend.
@ lirial, bedankt voor je reactie. Dat deed me goed Hoe was je afspraak bij de vk? Is alles goed gegaan? Vandaag na een dag werken en thuis koken nu toch weer moe. En ontzettende keelpijn, maar dat is geen symptoom
@mamemi jij ook erg bedankt voor je reactie. Ik begrijp dat het voor jou naast een fijne, ook een hele spannende periode moet zijn. Hier overigens een plumpudding nr 2
Bloeddruk was goed, wel wat overgewicht maar niet ernstig en verder priksetje meegekregen voor en uitleg gekregen over de combitest. Op naar 6 mei, termijnecho!
Uitgaande van mijn eigen berekening (cyclus 26 dagen) zou ik 23 november uitgerekend zijn. Bij de vorige echo werd er gezegd dat ik op 7w 1d werd geschat (nu 2 weken geleden). Afwachten wat er morgen gezegd wordt. Zelf laten we geen extra tests uitvoeren. Ik heb een hele medische voorgeschiedenis en we willen juist daarom dit zoveel mogelijk buiten medisch gedoe houden. Maar ik begrijp de keus van anderen om wel tests uit te laten voeren. Ik heb "veel" meer klachten dan in de vorige zwangerschap en beschouw dat maar als positief. Toch valt het in de praktijk niet mee dat rondsjouwen met een onwillig lijf. Ik hou me er aan vast dat het echt zo is dat je na de eerste 12 weken weer wat fitter wordt.... pff ik kijk er naar uit.
Wij doen expres wel de combitest omdat ik weet wat een opgave het is als er iets mis is. Mijn tante heeft ooit de pech gehad twee kindjes met chromosoom afwijkingen op de wereld te zetten, het ene heeft anderhalf jaar alleen maar op bedje gelegen als kasplantje en de ander (mijn nichtje) is verstandelijk gehandicapt. Ook heb ik een vriendin met een kindje met down die veel in het ziekenhuis zit met het kindje. Ik heb daarom samen met mijn partner besloten dat we dat het kindje niet willen aandoen en de zwangerschap afbreken als testen uitwijzen dat er een chromosoom teveel is. Overigens wil ik na de combitest, als die kansberekening op hoog uitkomt, deNIPTtest laten uitvoeren. Dat moeten we uit eigen zak betalen maar levert geen risico op voor beeb in de buik.
Hier helaas zojuist bloedverlies... Het is helderrood bloed. Heb een maandverband ingedaan en op het maandverbandje was na een half uurtje ook duidelijk bloed te zien Gynacoloog adviseert af te wachten zolang er geen krampen zijn, want het kan alle kanten opgaan. Vrijdag heb ik dus de echo...
Sterkte Isabel, wij gaan nu richting ziekenhuis. Ben gister volgens mijn vriend flauw gevallen tijdens het eten dus zal wel bloedprikken bijkomen denk ik....
Dank je wel voor jullie reacties. Sterkte Mamemi, hopelijk is er niks ernstigs aan de hand. Flauwvallen schijnt helaas een veelvoorkomende zwangerschapskwaal te zijn. Misschien kunnen ze er iets aan doen. Hier nog steeds licht bloedverlies en wat lichte krampjes, maar zet niet door. Ik ben er wel redelijk rustig onder. Afwachten tot vrijdag.
Vanochtend een geweldige echo met kloppend hartje gezien en gehoord. Vriend had even snel gefilmd en liet me dat later tijdens een wandeling zien. Dikke tranen hoor maar helemaal in love met mijn minimensje. Hebben alles zien bewegen zo mooi! Uitslag bloed krijg ik morgen, ben en was er zelf totaal niet gestresst over maar kan me voorstellen dat vriend er van geschrokken is hoor. Kan uren kijken naar dat stukje opname van nog geen halve minuut Sterkte Isabel, t'is gewoon afwachten, meer kun je niet doen maar.... bijna vrijdag! Oh, mensje nu 28,7 mm en geschat op 9w en 5d dus groeit als kool en waarschijnlijk toch combitest. Gyn vind mijn eitjes toch wat aan de oude kant en dan is er nu eenmaal meer risico. We zien wel.
Super nieuws Mamemi! Gefeliciteerd! Nu lekker genieten Het voordeel van een combinatietest op onze leeftijd is dat het heel betrouwbaar is, dat kan dan weer aanleiding geven om geen nare verdere vervolgonderzoeken te doen.
Helaas zagen ze op de echo een lege vruchtzak. Ik heb zojuist een curettage gehad, lig nog in het ziekenhus en mag vanavond naar huis... Vanochtend had ik al heviger bloedverlies, dus vreesde het al...