Is bloedverlies altijd foute boel?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Djoess, 22 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djoess

Djoess Bekend lid

14 dec 2013
    560
    382
    63
    Vrouw
    Haarlem
    effe paniek hier

Ik ben vandaag 7,5 weken zwanger en met afvegen had ik opeens bloedverlies. Ik ben me kapotgeschrokken.

Nou heb ik vanmorgen wel een orgasme gehad, maar geen ‘gemeenschap’, zou het daarvan kunnen komen?

2. MoMo0883

MoMo0883 Actief lid

23 mei 2018
    219
    112
    43
    Vrouw
    Daar kan het volgens mij inderdaad van komen. Alles is nu beter doorbloed en soms kan er een haarvaatje knappen.
    Is het veel of alleen iets bij het afvegen en verder niet?

3. Djoess

Djoess Bekend lid

14 dec 2013
    560
    382
    63
    Vrouw
    Haarlem
    Het was slijmerig helderrood bloed, een wcpapier vol, niks in mijn ondergoed. Nu net nog wat vlekjes oranje.

Ik ben best een beetje bang, eerlijk gezegd.

4. MoMo0883

MoMo0883 Actief lid

23 mei 2018
    219
    112
    43
    Vrouw
    Dat snap ik heel goed. Je kunt de verloskundige bellen en vragen of ze een vroege echo willen doen om je gerust te stellen.
    Edit: misschien een geruststelling: een collega van mij had bij acht weken een heftige bloeding en zij heeft toen een spoedecho gehad. Gelukkig was toen alles goed en later bij de termijnecho ook.

5. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik heb met 6 weken bloedverlies, ongeveer dezelfde hoeveelheid, gehad en tot nu toe zit de kleine er nog rustig :thumup:

Zeker na gemeenschap (of alleen orgasme) kan het allemaal net wat meer geprikkeld zijn.

6. Djoess

Djoess Bekend lid

14 dec 2013
    560
    382
    63
    Vrouw
    Haarlem
    Ja, ik heb gebeld. Het komt vaker voor op deze termijn en het hoeft niks te betekenen. Als ik me vrijdag nog zorgen maak kunnen we kijken of de echo afspraak naar voren gehaald kan worden.

Maarja, dat doet niks af aan de steen in mijn buik

7. Djoess

Djoess Bekend lid

14 dec 2013
    560
    382
    63
    Vrouw
    Haarlem
    Ik hoop het maar.

Succes met de laatste loodjes!

8. Wij2018

Wij2018 Actief lid

21 jul 2018
    465
    156
    43
    Vrouw
    Bloedverlies en zeker als het een beetje is, hoeft zeker geen foute boel te zijn! Heb het in deze zwangerschap ook gehad en alles is gewoon goed.

Echo kan je uitsluitsel geven, dus ik zou je verloskundige even bellen.

Djoess vindt dit leuk.
  9. MoMo0883

MoMo0883 Actief lid

23 mei 2018
    219
    112
    43
    Vrouw
    Nee dat klopt. Het is heel heel vervelend om zo onzeker te zijn of het allemaal wel goed gaat.
    Hopelijk heb je verder geen bloedverlies zodat je vertrouwen langzaam weer wat terug kan komen. En mocht er onverhoopt toch nog wat meer volgen, bel dan vrijdag de verloskundige om die afspraak te vervroegen.
    Sterkte voor nu.

Djoess vindt dit leuk.
  10. Djoess

Djoess Bekend lid

14 dec 2013
    560
    382
    63
    Vrouw
    Haarlem
    Geen rood bloed meer, wel wat bruine derrie.

Ik hoop dat het een goed teken is en dat het nu gestopt is...

11. MoMo0883

MoMo0883 Actief lid

23 mei 2018
    219
    112
    43
    Vrouw
    Ik hoop met je mee :thumup:

Djoess vindt dit leuk.
  12. LLxx32

LLxx32 Actief lid

5 apr 2018
    427
    215
    43
    Vrouw
    Ik heb met 6 weken ook bloedverlies gehad. Had geen specifieke oorzaak.

En met 21 weken ook. Ook na een orgasme. Alles gecheckt en niks aan de hand. Kan inderdaad komen doordat het in die regio goed doorbloed is.

Hopelijk stekt het je wat gerust. En anders gewoon de echo naar voren halen. Deden ze bij mij ook aan het begin.

Succes!

Djoess vindt dit leuk.
  13. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Nee! Je doorbloeding is beter dus er kan makkelijker iets knappen.
    Mocht je het niet vertrouwen of het wordt erger even de vk bellen.
    Hier ook veel bloedverlies gehad de eerste weken

Djoess vindt dit leuk.
  14. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Hier in het prille begin ongeveer een flink maandverband vol bloed gehad. Beebje doet het nog steeds prima in mijn buik! Dus nee, het wil niks zeggen. Kan beide kanten op.

Djoess vindt dit leuk.
  15. Djoess

Djoess Bekend lid

14 dec 2013
    560
    382
    63
    Vrouw
    Haarlem
    Ik vind al deze reacties heel fijn!

Gelukkig is het na die ene keer niet meer voorgekomen. Het was denk ik vergelijkbaar met makkelijker een bloedneus krijgen. Daar leek het ook wat op. Niet van dat donkere ‘echte’ bloed, maar licht, oppervlakkig bloed.
    Wel contact gehad nog met de vk, omdat ik ook af en toe een soort harde buik gevoel heb, maar ook dat kan al voorkomen met deze termijn.

Draaikont vindt dit leuk.
  16. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Ik snap niet waarom je niet een echo hebt gekregen ter geruststelling. Met 7.5wk zie je gewoon al een klein babietje.

Ik heb bij alle zwangerschappen met 8wk een echo gehad omdat mijn eerste zwangerschap eindigde in een vroege miskraam.

17. Djoess

Djoess Bekend lid

14 dec 2013
    560
    382
    63
    Vrouw
    Haarlem
    Omdat ik verder geen pijn had. En het bij die ene keer is gebleven. Denk ik. En ik ben opzich wel gerustgesteld, maar ook realistisch. Als het mis gaat, dan was er iets niet goed aangelegd, en dan regelt de natuur dat, dan is er geen houden aan. Wel verdrietig, natuurlijk.

Maar, voor nu zijn de zwangerschapssymptomen vandaag nog een tandje harder gaan opspelen en heb ik geen bloed meer gezien. Ik probeer er relaxed onder te blijven, omdat ik van mezelf weet dat het gevaar van obsessief gedrag op de loer ligt. Dan lig ik elke week een echo te hebben, en dat wil ik niet.

18. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Nee dat begrijp ik meid.

Ik wilde ook nog erbij zeggen dat ik bij mijn oudste ook eenmalig bloedverlies heb gehad in de zwangerschap. Nu is het een kereltje van alweer 8 jaar.

Bij mijn miskraam bleef k echt steeds maar bloeden. Echt maandverband na maandverband vol. Dus dat het bij die ene keer is gebleven betekent hopelijk iets positiefs.

Djoess vindt dit leuk.
  19. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    .

20. MoMo0883

MoMo0883 Actief lid

23 mei 2018
    219
    112
    43
    Vrouw
    Fijn dat het bloedverlies voor nu gestopt is. Wanneer mag je voor de eerste echo?

Djoess vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina