uitgerekende datum berekenen

Discussion in 'Zwangerschap' started by sillybilly, Apr 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sillybilly

sillybilly Actief lid

Feb 24, 2008
    461
    0
    0
    Hoi Allemaal,

Vandaag heb ik positief getest en ik ben dus zwanger van ons tweede kindje.
    Nu vraag ik me af wat mijn uitgerekende datum is.
    Ik heb een erg wisselende cyclus gehad (wisselend tussen 24 en 39 dagen). We hebben de tijd tussen de meest vruchtbare dag van de kortste en van de langste datum regelmatig geklust (dus over een periode van 2 weken). Hoe kan ik dan mijn uitgerekende datum bepalen?

Hopelijk weet iemand raad.

groetjes Sillybilly

2. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

Nov 11, 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student
    ik ben na mn curretage 1x ongesteld geweest.
    Ik heb dus geen idee hoelang ik precies zwanger ben.

omdat hiervoor mn cyclus perfect was (28 dagen) heeft de vk assisitent dit gebruikt met de eerste berekening (zie banner).
    Maar met de termijnecho kom ik er pas echt achter hoelang ik precies zwanger ben. Donderdag heb ik die, dus kan niet wachten...

3. sillybilly

sillybilly Actief lid

Feb 24, 2008
    461
    0
    0
    Spannend zeg.

Ik ben nu voor mijn banner ook maar even uitgegaan van een cyclus van 28 dagen. Maar omdat het zo wisselend was zou het ook wel eens langer geweest kunnen zijn.

4. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Hi Sillybilly,

Het is inderdaad heel moeilijk om dan te bepalen hoe lang je zwanger bent. Zo te lezen heb je geen idee wanneer je eisprong was geweest? (ik merk en voel dat nl. wel en mijn berekening o.b.v. mijn vermoedelijke eisprong klopte dan ook precies )

Misschien kun je eens kijken hoe positief je zwangerschapstest vandaag was: knalde hij er meteen uit? Dan zou ik inderdaad iets van 28 dagen nemen. Was hij licht positief, dan was je eisprong ook vermoedelijk wat later.

In ieder geval van harte gefeliciteerd!
    Marla

5. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Gefeliciteerd.

Ik denk dat je de eerste echo moet afwachten om het echt goed te kunnen bepalen.

6. sillybilly

sillybilly Actief lid

Feb 24, 2008
    461
    0
    0
    Ik heb afgelopen donderdag getest met een digitale clear blue test. Deze was negetief. Vandaag heb ik getest met een kruidvat test, en er stond vrijwel meteen een hele duidelijke tweede streep.

Mijn eisprong voel ik normaal heel duidelijk. Deze maand dacht ik hem gevoeld te hebben, maar een kleine week later voelde ik het nog een keer... Ook dat weet ik dus niet zeker.

Waarschijnlijk dan toch maar even de echo afwachten...

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik heb via www.predictor.nl mijn uitgerekende datum bekeken maar dan moet je inderdaad wel weten hoe lang je cyclus is geweest. Bij de echo wordt het vast duidelijk! Gefeliciteerd!

8. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

Nov 11, 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student
    Spannend :)! Ook gewoon zeggen tegen de vk dat je echt geen idee hebt... Daardoor werd ik veel eerder ingeplant met mn echo. Anders had ik nog 1,5 tot 2 wkn moeten wachten.

9. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

Apr 15, 2008
    1,366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Ik had ook geen idee in het begin hoelang ik zwanger was. Bij mij kon het ook wel 15 weken zijn! Was al maanden niet ongie geworden! Ik heb toen met 5,5 week en met 11 weken een echo gehad. Jammer genoeg was ik dus nog geen 15 weken zwanger en heb ik perfect aangevoeld wanneer ik zwanger was en moest testen. Bel gewoon naar de VK en zeg dat je geen idee hebt hoelang je zwanger bent door een onregelmatige cyclus en je krijgt eerder een echo om te kijken.

Share This Page