Uitgerekende datum berekenen?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Sado, 21 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.096
    17.087
    113
    Hoi dames,

Wie kan mij helpen? Ik heb gisterochtend voor het eerst licht positief getest, maar kom niet helemaal uit de uitgerekende datum. Wie rekent er met mij mee? :)

- Eerste dag van mijn laatste menstruatie was 21 juli.
    - Eerdere cyclussen dag CD9/10 positieve ovulatietest, deze ronde t/m CD17 getest, maar niets... Testjes op dus toen gestopt
    - CD21 (10aug) ochtend licht positieve zwangerschapstest (gereageerd op eisprong?)
    -CD22 (11aug) 's avonds enorme krampen + steken (eisprong?)
    -CD23 (12aug) negatieve zwangerschapstest

-CD30 (19aug) ochtend negatieve zwangerschapstest
    -CD31 (20aug) positieve zwangerschapstest
    -CD32 (vandaag) opnieuw positieve test, al wat opgelopen :) (zie foto)

Mijn theorie:
    - Wat latere eisprong (op CD22) en gisteren op 8DPO positieve getest. Ik zit vandaag dan ong op 3+3 en op 04-05 uitgerekend?

Snap dat het straks bij de termijnecho definitief wordt, maar ben even nieuwsgierig naar wat jullie denken :)

Bijgevoegde bestanden:

2. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Gezien je eisprong symptomen zou ik eerder zeggen op 12 augustus eisprong.
    Vaak heb je die klachten net voor de eisprong en niet met de eisprong.

Dan ben je vandaag 3+2.
    Uitgerekende datum is dan 05-05.

3. manaolana

manaolana Niet meer actief

Eens. En voorzichtig gefeliciteerd :) hopelijk lopen ze mooi op.

4. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ook mee eens. Goed om te weten trouwens: de meeste verloskundigen trekken zich niets aan van dit soort dingen, maar gaan heel eigenwijs toch uit van de eerste dag van de laatste menstruatie. En dan is de termijnecho bepalend. Je kunt het wel vertellen hoor, kan natuurlijk geen kwaad. Ik wist heel zeker wanneer mijn eisprong was, maar daar deden ze ook niets mee.

5. manaolana

Of je doet zelf ook lekker eigenwijs en rekent 2 wkn terug vanaf 12 augustus en zegt dat dat EDLM was ;). Hier deed de VK er wel wat mee maar ik had cyclus analyse en had getemperatuurd misschien dat het dan anders is. @marb is natuurlijk wel de ervaringsdeskundige en professional in deze :D.

6. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ja, dat kan natuurlijk. Aan de andere kant: waarom zou je? Je krijgt toch een termijnecho, dus nou ja :p

Maar het verschilt ook echt per verloskundige hoor. Ook binnen een praktijk zelfs! Ik heb intakes gedaan en dat de ene heel serieus ging uitvragen en de ander zei "jaja" en ze schreef alsnog EDLM op.

7. manaolana

De enige reden zou voor mij zijn dat als ze ook een vroege echo doen en je gaat uit van EDLM met een late eisprong dan kan het een té vroege echo worden die dan juist weer alleen maar onzekerheid met zich mee brengt. Maar ja als je daar zelf rekening mee houdt is het inderdaad geen probleem.

8. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.096
    17.087
    113
    Thanks voor jullie uitleg! Maar dan zou ik dus op 7DPO (gisteren) al positief getest hebben? Is dat niet onwijs vroeg?:eek:
    (Of reken ik nu weer verkeerd?)

Ik zal - net als bij mijn vorige zwangerschap - bij de gynaecoloog lopen. Misschien dat zij wel naar datum eisprong kijkt? Geen idee. Vorig jaar bij mijn vorige zwangerschap was het heel makkelijk een cyclus van 28 dagen met een eisprong op dag 14, dus die kon niet missen :p

9. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ja, da's waar natuurlijk. Maar dat kun je over het algemeen wel weer prima met je vk bespreken.

10. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.096
    17.087
    113
    Ja, zal hoogstwaarschijnlijk een hele vroege echo hebben. Vorig jaar ook met 5+1 gehad... Maar dat is inderdaad iets waar ik rekening mee kan houden. Want als ik uitga van EDLM ben ik best fors verder natuurlijk :p

11. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ja, is wel heel vroeg. Maar kan wel. En het kan ook best zijn dat je eisprong toch een dagje eerder was.

De gynaecologen waar ik heb meegelopen op de poli (in het olvg) deden het niet, behalve als iemand van de fertiliteitarts kwam. Maar ook hier zullen wel verschillen zijn.

Sado vindt dit leuk.
  12. manaolana

Ja precies als je dus die echo zou krijgen met 5+1 op basis van EDLM dan is er hoogstwaarschijnlijk niks te zien. Maar zolang je je daar op instelt en eigenlijk wel weet dat je zeer waarschijnlijk nog geen 5+1 bent is het niet echt erg. Waarschijnlijk levert het alleen maar extra echo's op ;) en dat is nooit een straf haha.

Sado vindt dit leuk.
  13. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Positief testen op 7dpo is niet onmogelijk.
    Het eitje is dan gewoon vroeg ingenesteld.

Deel Deze Pagina