Miskraam en pijn - hoe ging dat bij jullie?

Discussie in 'Miskraam' gestart door vinisa, 30 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Voor mij voelde het echt als weeën op het ergste moment, ik moest echt denken aan toen ik beviel van mijn dochter. Deze erge pijn duurde ik denk een uur. Daarna voelde het als erge krampen. Nu heb ik gisteren rustig aan gedaan en tot nu toe ook. Daarnet gedoucht en daarna naar beneden gelopen. En sinds ik meer loop voel ik weer een behoorlijke pijn, laag in mijn buik net boven mijn vagina. Het is zo pijnlijk dat ik liever niet loop en het er best warm van krijg. Ik ga me er gewoon beroerd van voelen. Dus nu zit ik op de bank en de pijn is wel wat minder, maar nog duidelijk aanwezig. Pffff... het is echt pijnlijk :(

Oh en ik slik al paracetamol.

Morgen moet ik werken, dus ik heb de huisarts gebeld om te vragen of het normaal was en nu moet ik voor de zekerheid vanmiddag op spreekuur komen.

Hoe was de pijn bij jullie? Ook zo heftig? En hoelang had je last van die erge pijn (dat het je belemmert met dingen als lopen)?

2. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Wat vervelend voor je meis...

Ik heb 4 miskramen gehad en ze hadden alle 4 niet verschillender kunnen verlopen! Van krom liggen van de weeenpijn tot oh, was dit het al?

Er is dus echt weinig zinnigs over te zeggen omdat ieder lijf en iedere beginnende zwangerschap weer anders is. Ik kan alleen maar hopen voor je dat je er snel doorheen bent!

Zou je wel ten zeerste adviseren om de paracetamol het raam uit te gooien en even een doosje Feminax te (laten) halen.
    Ik vind Feminax echt bijna een wondermiddel bij mijn miskramenpijn. 's ochtends 2 tegelijk nemen en je pijn zakt al na een uur

Sterkte!!

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Sluit me aan bij BB: 3 miskramen en allemaal anders.
    Eerste keer had ik echt weeen en ben ik zo'n beetje leeggebloed.
    Tweede keer om die reden de miskraam in het ziekenhuis opgewekt met medicatie en na wat gemiddelde bandenpijn verloor ik zonder enige wee het vruchtje.
    Derde keer was het al erg vroeg mis en niet anders dan een menstruatie. Had een positieve test gehad en nadien vloog mijn gewicht enorm omhoog, (altijd na miskraam hier), dus dat bevestigde dat het toch echt een vmk was, maar anders had ik er weinig van gemerkt.

Ik zou in jouw geval morgen echt niet gaan werken hoor: dit is echt wel even heftig voor je lijf, daar mag je -ook als de pijn morgen weg is- echt wel even van bijkomen en uitrusten!

Sterkte!

4. raspberry

O, en misschien even tempen! Als daar niets uitkomt, even stoppen met de paracetamol en kijken hoe je temp dan is.
    Wamt mocht je koorts hebben, dan zou er een baarmoederontsteking mogelijk kunnen spelen, (goed te behandelen met AB, maar wel erg pijnlijk, heb ik begrepen).

5. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Bij mij is het 3 keer een drama geweest!
    Soms echt dagen lang pijn, bij mij werdt het meestal wel minder nadat het ''vruchtje'' eruit was(duurde soms nog 2 dagen)
    Ik wil je heel veel sterkte wensen meid!

6. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Bedankt voor alle reacties. Ik heb het weer rustig aan gedaan en net even een stukje gelopen (langer dan 5 minuten) en dat ging redelijk. Ik kon deze keer wel gewoon blijven lopen. Echt lekker voelde ik me niet, maar het was niet zo erg als vanochtend. Alleen wat steken af en toe en heb vooral lage rugpijn (en heel erg duidelijk wanneer ik loop).

Ik hoop dat ik me morgen nog beter voel, wil namelijk wel graag gaan werken. Ik kan altijd vragen om thuis te werken, dan kan ik zelf rusten wanneer dat nodig is.

Ik heb de afspraak bij de huisarts afgezegd nu het beter gaat. Ik slik nu ook even geen paracetamol om te kijken hoe het gaat.

@ de dames die zwanger zijn: gefeliciteerd!

7. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    Hier ook vier keer verschillend: "oh het is al klaar" maar de laatste duurde 25 dagen (steeds 1 dag ziek van de pijn en dan weer 2 dagen redelijk te doen, en dan begon het weer). Ervaring leert wel dat als het eenmaal "los" is en eruit komt.. de pijn ook snel verdwijnt dus hopelijk heb jij dat ook :)

Via de huisarts/gyn kan je mss Naproxen krijgen, dat helpt bij mij wel.

Sterkte meid.

8. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik wist niet dat het zo verschillend kon lopen. Ik had er ook een heel ander beeld bij. En wat lang zeg, 25 dagen... lijkt me slopend.

Ik hoop dat de pijn inderdaad snel weg is. Het ene moment is het pijnlijker dan het andere moment.

Wat betreft de naproxen, daar kan ik niet tegen :) Word er misselijk van :( Maar bedankt voor de tip!

9. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Heb bij de winkel hier gekeken voor Feminax, maar zag dat er naproxen inzit en daar kan ik helaas niet goed tegen. Maar bedankt voor de tip!

10. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik heb zojuist mijn temperatuur gemeten en die was 37.6 graden. Dus dat valt mee, laatste paracetamol die ik heb ingenomen was van 2/3 uur denk ik.

Nu heb ik net toch wel ingenomen, wil de avond wat beter doorkomen. Maar ik blijf mijn temperatuur in de gaten houden!

11. raspberry

Als ie stijgt, zeker als je dus wel paracetamol gebruikt, wel huisarts bellen he? Weet niet wat jouw normale temp is, maar 37,6 met paracetamol in je lijf, (zelfs al was dat een paar uur geleden) is wel een temp om even goed in de gaten te houden.
    Sterkte enneh.... ga morgen even rustig aan doen jij! Gekkenwerk, om morgen te gaan werken, ook al is het thuis!
    :)

12. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Volgens mij is hij normaal wel wat lager, maar hoeveel weet ik niet precies.

Zometeen ga ik naar bed (lekker vroeg) :) hopelijk zorgt dat en een goede nachtrust ervoor dat ik me beter voel. Morgen zal ik tempen, dan ben ik de nacht als het goed is zonder paracetamol doorgekomen. Hopelijk krijg ik een goede avond en nacht, dat zal al veel helpen (denk ik).

Hahaha, ik heb al de pech gehad 2x kort achter elkaar ziek te zijn geweest (buikgriep en gewone griep). Dus ik wil me liever niet ziekmelden. Ik kijk het morgen aan, als ik me niet beter voel meld ik me misschien toch maar ziek.

13. raspberry

Joh, ik ben de afgelopen 3 jaar zoveel ziekgemeld geweest, daar word je helemaal naar van. Maar ziek is ziek en het is echt belangrijk om even goed je rust te pakken he? Een baas snapt dat heus wel, na een miskraam! (En zoniet, dan is het een l*l, die maar uitzoekt hoe hij die dagen opvult).

14. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Dat is ook wel zo :)

Als het vanavond niet beter gaat is het misschien verstandiger morgen thuis te blijven en goed bij te komen i.p.v. 8 uur te gaan werken. Nou ja, hopen dat het vanavond beter gaat haha. En anders toch maar ziekmelden ben ik bang :(

15. raspberry

Je baas heeft er altijd meer aan dat jij nu goed uitrust en opknapt, dan dat je eind van de week instort en toch weer ziekgemeld moet: dan telt je ziekteperiode namelijk gewoon door vanaf wat nu je eerste ziektedag was, en zit je baas met een veel langere ziekteperiode waarover hij ziektegeld moet betalen dus....
    Hopelijk kun je vannacht iig even goed bijtanken!

16. Hanneke23

Hanneke23 Bekend lid

20 jan 2012
    642
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Ik kom helaas hier ook maar even lezen...
    Denk dat ik n miskraam heb gehad, moet donderdag een echo laten maken en ik kan alleen maar heel hard hopen dat we iets zien dan.
    Had zondag en maandag wat bloedverlies. was helderrood en had ook wat last van krampen.
    Moet zeggen de schrik zit er best in en dan duren de dagen best lang zo tot donderdag.

17. CenM

CenM Bekend lid

20 dec 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier eigenlijk allemaal heel soepel gegaan, de eerste miskraam verloor ik enkele druppels bloed en midden in de nacht voelde ik heel erge drang om naar de wc te gaan, eenmaal op de wc viel er een klein balletje gevuld met water uit me, gevolgd door wat de navelstreng leek (lange bloedsliert) en dat werd weer gevolgd door een hele grote stolsel, echt ter grootte van mijn hand. En daarna een week lichtjes gebloed, kan me niet herinneren pijn te hebben gehad. 2de miskraam was meer een heftige menstruatie, voelde wat krampen maar dat was van korte duur.

Ik had altijd gedacht dat miskramen met vreselijke pijn gepaard gingen, maar dat hoeft dus niet zo te zijn.

18. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Vanochtend was mijn temperatuur 36.9, dus prima volgens mij. Ik heb de hele nacht doorgeslapen, was wel rond half 6 wakker (man staat dan op) en kon toen niet meer slapen.

Ben wel gaan werken, alleen wat later begonnen. Nu merk ik wel dat het niet erg soepel gaat, maar dat had ik ook niet verwacht.

Hebben jullie na de miskraam ook zo'n last gehad van rugpijn en dan met name lage rugpijn? Vooral wanneer ik sta begint het vervelend pijnlijk te worden. Of kan dat komen door de inspanning van die hevige pijn van de miskraam zelf?

19. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Wat erg voor je! Hopelijk heb je donderdag alsnog een goede echo, ondanks de krampen en het bloedverlies.

Kan begrijpen dat het nu lang wachten is voor je gevoel. Sterkte!

20. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik dacht het juist precies andersom. Ik heb vaak gelezen (informatiesites/boeken/folders) dat het hevige menstruatiekrampen zijn. En voor mij voelde het echt als weeën, ik kon het me meteen precies herinneren van toen ik beviel van mijn dochter.

Klinkt ook wel heftig bij jou, ook al ervaarde je het niet als vreselijk pijnlijk.

Deel Deze Pagina