Iemand ervaring met hypnotherapie?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Rosanna04, 16 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosanna04

Rosanna04 Bekend lid

22 jan 2008
    518
    0
    16
    Randstad
    Hoi meiden,
    Zes jaar geleden ben ik voor het eerst moeder geworden, en momenteel 13 weken in verwachting van mijn tweede kindje.
    Sinds een week groeit mijn buik en daarmee ook mijn angst voor de bevalling.
    Ik heb een negatieve ervaring met de eerste bevalling en ook de nasleep ervan.
    Mijn eerste kindje was ruim 9 pond en meestal is de tweede groter...
    Ik ben heel erg bang en moet regelmatig huilen als ik er alleen maar aan denk.
    Ik heb al aangegeven dat ik in het ziekenhuis wil bevallen, een ruggeprik zie ik niet zitten en een keizersnee is bijna geen optie omdat al mijn aderen slecht zijn; ik ben supergevoelig voor spataderen en loop altijd met steunkousen en wordt regelmatig ingespoten en soms wordt er een ader gestript.
    De vaten in mijn buik zijn ook slecht en zeer wijd waardoor de kans bestaat op een risicovolle bloeding.
    Heeft iemand ervaring met hypnotherapie? Ik ben heel benieuwd of dat iets heeft gescheeld etc.
    Hoor het graag, mag natuurlijk ook in PB.

Groetjes,
    Rosanna

2. Rosanna04

Rosanna04 Bekend lid

22 jan 2008
    518
    0
    16
    Randstad
    niet allemaal tegelijk :D haha

3. Lily2006

Lily2006 Actief lid

14 jan 2008
    367
    0
    0
    Kinderpsychologe
    Eindhoven
    Jeetje wat een heftig verhaal!

Ik ben geen ervaringsdeskundige maar weet wel het e.e.a. van hypnotherapie. Uit nieuwsgierigheid hoor, maar waarom overweeg je het trouwens? Heb je een reguliere therapie of bijv. EMDR al eens geprobeerd?

Hypnotherapie is een soort "herinneringen ophalen plus". Je gaat dus met behulp van de therapeut terug in je herinnering waar je het zo moeilijk mee hebt. Het voordeel wat jij dan hebt is dat je weet waar in eerste instantie je angst zit. Je hebt een duidelijke vraag.
    De therapeut 'helpt' je door de herinnering heen. Je bent absoluut niet in slaap, je weet wat je ziet, doet en zegt en hebt ook nog controle over wat je vertelt.
    Doordat je het herbeleeft kun je dingen ontdekken die je niet meer 'wist' en kunnen dingen duidelijker worden, omdat het toen niet tot je doordrong of omdat je het in het heetst van de strijd niet goed begrepen hebt bijvoorbeeld.

Nou, eh..dit in een notendop. Als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel, ga ik kijken of ik ze kan beantwoorden.

Deel Deze Pagina