Gezien mijn geschiedenis en een aantal van jullie tips heb ik vandaag een afspraak gemaakt met de fertiliteitsarts in ons ziekenhuis. Ik ben in 2004 geopereerd aan endometriose en sinds dien continue aan de pil geweest. In februari ( 3e) ben ik hiermee gestopt omdat ik het helemaal zat was. Mijn libido was 0,0, ik was veel moe en was echt pil-moe. Gezien mijn endometriose misschien niet zo`n handige zet, maar 2 maart hebben we ( manlief moet ook mee ) om half 10 een afspraak met de fertiliteitsarts omdat ik gewoon wil weten hoe nu verder. Onze kinderwens is zeer levendig en ben erg benieuwd hoe we het vanaf nu gaan aanpakken. Of ik gewoon een paar maanden eerst mag/kan "aan-rommelen" of dat we meteen onder controle met grote stappen beginnen. Had wel endo aan mijn eierstokken.. Ben benieuwd!!
Ik denk dat er eerst uitgezocht gaat worden hoe het met je cyclus en je endo is. Je hormoonwaardes worden nagekeken, er wordt een echo gemaakt, misschien nog een zaadonderzoek. Aan de hand van alle uitslagen wordt een behandelplan opgesteld. Maar het kan ook zijn dat je eerst nog een poosje zelf moet proberen, als dat om de endometriose kan. Succes!