27 weken zwanger en kortademig

Discussion in 'Zwangerschap' started by WmvSS, Sep 17, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

Apr 13, 2012
    1,160
    0
    0
    Den Haag
    Herkent iemand dit? M,n buik is helemaal nog net zo groot, gewoon gemiddeld denk ik en ben nu 8 kilo aangekomen verdeeld over benen, billen en buik. Kan me voorstellen dat als je heel veel bent aangekomen en al verder zwanger bent dat je longen een beetje verdrkt worden maar kan dat ook nu al??

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoe is je bloeddruk? Lage bloeddruk zorgt namelijk ook voor kortademigheid, omdat je hart dan sneller moet slaan om voldoende zuurstof overal te krijgen.

3. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ook je ijzer eventjes laten checken.

4. Snowy82

Snowy82 Actief lid

Apr 19, 2012
    354
    0
    0
    Studeer
    Zweden
    Ik heb dat zelf ook, maar ik weet dat mijn ijzer en bloeddruk perfekt zijn :)
    Weet wel dat het voornamelijk is als hij hoog op ligt, aangezien het dan wat meer drukt op de longen.
    Weet niet hoe de baby bij jou ligt?

5. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

Jan 3, 2009
    4,937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik herken het. Bij mij komt het onder andere door dat mijn bm smal en hoog is, waardoor mijn longen in de verdrukking komen.
    Dat merk ik vooral als ik lang rechtop zit.

Als ik op mijn rug ga liggen, kan ik ineens wel beter ademen.

Ook schijnt het zo te zijn doordat je veel meer bloed hebt om rond te pompen. Om al dat bloed van zuurstof te voorzien, moeten je longen eigenlijk dubbele capaciteit hebben.

Maar vanwege ruimtegebrek hebben ze juist mínder capaciteit, wat de kortademigheid veroorzaakt.

Het schijnt beter te worden zodra het kindje indaalt.

6. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

Apr 13, 2012
    1,160
    0
    0
    Den Haag
    Bloeddruk was steeds laag maar bij de laatste controle was hij goed 60/110, ijzer was de laatste keer ook goed. Ik heb er vooral last van als ik van liggend naar zittend of staand ga.

Share This Page