20 weken echo tweeling, groei achterstand

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Meis28, 18 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ik ben nu 21 weken zwanger van een tweeling (jongetjes). Bij de 20 weken echo werd geconstateerd dat er eentje wel echt een stuk kleiner was dan de andere. Een verschil van 12% wat max 20% mag worden en ik heb nog weken te gaan.. Voor nu niet verontrustend maar ik moet nu vaker langskomen voor echo´s. Wel een beetje geschrokken dus. 1 woog 333 gram en de andere 293 gram.
    Ik heb twee vruchtzakken en twee placenta´s (althans dat werd bij de 12 weken echo gezegd), maar nu was er nog maar 1 placenta te zien. Het kan zijn dat ze aan elkaar zijn gegroeid, of anders heeft de gyn van toen zich misschien wel vergist? Geen idee.. Kunnen ze nu ook niet meer achterhalen maar we gaan dus maar van 2 uit.. navelstreng van de kleinere baby zat aan de zijkant van de placenta en de grotere baby had m in het midden. Er werd niets over gezegd verder maar kan dit invloed hebben? Heeft iemand hier ervaring mee?

2. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

10 jun 2015
    933
    563
    93

Mijn baby 290 gram op deze termijn en dat was niet zorgwekkend

3. 3boymom

3boymom Actief lid

3 sep 2017
    401
    285
    63
    Vrouw

Ik denk dat de gewichtjes op dit termijn wel mooi zijn. Zou me daar geen zorgen over maken! Veder geen ervaring ermee.. Ik heb morgen me 20 weken echo! ben ook benieuwd hoe dat met de placenta's zit. Had je dat niet nagevraagd aan de arts?

4. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Jawel, bij de eerste echo (12 weken) werd er gezegd dat ik twee placentas en twee vruchtzakken had. Nu was het 1 placenta dus beetje vreemd, maar het kan ook goed zijn dat ze aan elkaar gegroeid zijn, dat kunnen ze nu niet meer zien

Deel Deze Pagina