pijn in onderbuik

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door aaltje, 20 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aaltje

aaltje Lid

20 dec 2006
    37
    0
    0
    Lerares
    Ik hoop dat ik via jullie een beetje gerustgesteld kan worden. 19 november was de 1e dag van mijn laatste menstruatie. Door middel van IUI ben ik zwanger. Heb zaterdag een zwangerschapstest gedaan en deze was positief. Maar sinds het moment dat ik "weet" dat ik zwanger ben heb ik steeds last van pijn in mijn onderbuik. Het is er niet steeds, maar vooral in de avond. Ik let er ook wel de hele dag op hoor...Verder nog weinig kwaaltjes, ja zere borsten en mijn darmen gaan tekeer.
    Kunnen jullie me vertellen wat die buikpijn kan zijn?
    Of moet ik gewoon het ziekenhuis bellen waar ik onder behandeling ben?
    Alvast bedankt!

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi aaltje,

Gefeliciteerd!
    De buikpijn kan het groeien van je baarmoeder zijn. Het kan aanvoelen als menstruatiepijn, kan ook in je onderrug zitten. Het kan ook dat je steken voelt in je liezen of in de zijkanten van je buik. Dit kunnen je banden zijn die al wat meer op spanning staan. Je baarmoeder gaat groeien en word zwaarder. Het vruchtje met de vliezen en vruchtwater er om heen is zo groot als een kippeei.
    Krijg je naast de buikpijn bloedverlies dan moet je contact op nemen met je behandelend arts of de verloskundige.

Liefs Imke

Deel Deze Pagina