Kom er net vandaan, en alles was goed zei ze.. Alleen zit me 1 ding niet echt lekker.. IK dacht dat dit de termijnecho was, stond ook op papier.. En alles was goed, alleen de dooierzakje lag nog naast de baby, je zag echt zo'n rondje. Ze zei dat hij rond de 10/11 week weg moest zijn.. Alleen bij mijn zoontje had ik met 9 weken een echo en daar kan ik het me helemaal niet herrinneren.. En nu moet ik over 3 week weer komen voor de echte termijn echo zei ze, dat was nieuw dit jaar? Ik hoop toch niet dat ze iets heeft gezien wat misschien niet goed is en mij niet zegt, zodat ik me niet zorgen hoef te maken?
Niet ongerust zijn! Pas rond 10-11 weken kunnen ze goed bepalen hoe ver je nou bent. Ik had met 8 weken een echo en moest met 10 weken ook terugkomen, al lag beeb met 8 weken precies op de datum die ik had berekend. 2 weekjes later 1 hele dag vooruit gezet dus echt de moeite, maar het is wel redelijk standaard hoor!
Oh gelukkig! Ja bij mij ook, op de dag gelijk als hoe ik het had berekend! Nou het zal wel goed zijn dan..
Het is idd nieuw dat je met ongeveer 12 weken weer een echo krijgt. Ik vond het ook raar omdat ik met 10 weken ook een echo kreeg. Het klopt dus wel en je hoeft geen zorgen te maken denk.
ik heb er 1 met 6,8 , 10 en 12 gekregen.. en echt niet medisch . tenminste der was niet echt redenvoor alleen dat ze telkens mijn kindje niet konden meten bij 6 weken was er niets te zien 8 klein ding 10 niet te meten en net 1 uur geleden de 12 gehad en ben ik toch iets terug gezet
Ik had met 9 weken ook nog een dooierzakje naast de baby zitten. Ze zei, je bent volgens mij iets minder ver, maar met meten bleek ik toch echt 9 weken zwanger te zijn! Met 12+4 hebben we een 2de echo gehad (standaard) en het dooierzakje was helemaal verdwenen.
dat zit aan het begin vast aan het Embryo en zorgt voor voeding. Aan het begin krijgt het kindje dit nog niet via de navelstreng. Het was bij ons op de echo echt te zien als een rondje. Ongeveer de helft van het embryo.
Ik zie dat ik het ook verkeerd zei. 1e echo had ik met 11 weken (10 volgens eigen berekening) en toen kreeg ik er met 12 nog 1. Eigen berekening klopte want ik wist dat mijn ei een week later was.
Volgensmij is eerder de echo met 8 weken apart dan die met 12 hoor. Bij mijn eerste zwangerschap mocht ik tussen de 11 en 12 weken een afspraak maken voor de eerste echo/termijnbepaling. Met 8 weken was er toen niets hoor (als je niet medisch bent tenminste). Deze zwangerschap al heel wat echo's gehad (6,7,8,9 en 10 weken - wel medisch) en iedere zwangerschap werd gemeten maar pas met 10+3 de termijnbepaling vastgelegd.
Ik had bij mijn eerste zwangerschap (2009) de eerste echo met 10 weken, puur om te kijken of het hartje klopte en toen bij 12 weken de eerste termijnecho. Dus dat is hier blijkbaar heel normaal. Nu mag ik er maandag naartoe om te kijken of het hartje klopt en dan afspraak maken voor termijnecho. Dus is niks veranderd hier.