Hallo meiden, ik heb morgen ochtend me aller eerste afspraak bij de huisarts over me zwangerschap. Maar weet eigenlijk nog niet helemaal waar ik daar van kan verwachten?! Worden er alleen vragen gesteld en stuurt ze me door naar een verloskundige ? of doet de huisarts ook een zwangerschapstest en bloeddruk controle ? Hadden jullie ook jullie eerste afspraak bij een huisarts of meteen naar een verloskundige gegaan ?
Het ligt er een beetje aan. Tegenwoordig "doen" de meeste huisartsen geen zwangerschappen en bevallingen meer en is het voor hen meer ter kennisgeving ivm evt medicatie. Zelf heb ik bij onze oudste een poosje bij onze HA onder controle gestaan, bij uitzondering dat wel. Wij waren bezig met verhuizen naar het buitenland en tot die tijd zou hij de controles doen. Maar bij de meeste huisartsen krijg je meteen te horen, gefeliciteerd en je mag je melden bij die of die verloskundigenpraktijk. Ik zou zeggen, laat het morgen lekker over je heen komen!
gelijk een afspraak gemaakt bij de vk. de ha kan er toch niks mee en stuurt je ook door.. gefeliciteerd met je zwangerschap!!
ik heb ook gelijk een afspraak met de vk gemaakt, mijn huisarts doet er niets aan, zet het in de computer i.v.m. medicatie evt. maar ik hoefde zeker niet langs te komen. Bij mijn eerste had ik eerst de ha gebeld en de assistente zei dat ik meteen de vk kon bellen dus bij m'n 2e en 3e zwangerschap de ha alleen gebeld ter kennisgeving.
Nee hior geen onderzoeken ik heb de huisarts niet eens gebeld ben gelijk naar de vk gegaan. Zij geven het dan ook wel weer door aan de huisarts.
Da's in principe het laatste waar je je druk over hoeft te maken.... want dat gebeurt over het algemeen pas bij je bevalling Of het moet zijn dat je in Duitsland voor de controles gaat.... daar krijg je nl wel iedere keer een inwendig onderzoek... maaaaaaar ook iedere keer een echo
Gefeliciteerd met je zwangerschap. Wij hebben gelijk een afspraak gemaakt bij de verloskundige (en hebben ook gelijk een echo gehad) Helaas doorgestuurd naar de gynacoloog ivm maar daar bleek alles goed te zijn na een inwendige echo. Ook ik zag hier erg tegen op maar viel 100% mee, mijn vriend vond het vreemder als mij. Heb er inmiddels al 2 inwendig gehad.
Ik ben ook eerst naar de huisarts gegaan. Hij zet in het systeem dat je zeanger bent ivm medicijnen! Je krijgt info over zwangerschap en vragen die ik en mijn vriend hadden konden wij aan hem stellen. Hij zei dat we hem altijd konden bellen als we wat wilden weten...
Ik heb ook gewoon direct naar de vk gegaan. Ik heb na de eerste echo wel de HA assistente gemeld zodat ze een melding kon maken in de computer. Maar verder heeft een HA tegenwoordig weinig met een zwangerschap te maken.
Ik ben wel eerst bij de HA geweest, maar dat was meer omdat we elkaar nog nooit gezien hadden en hij dit wel een mooie gelegenheid vond voor een kennismaking. Verder heeft hij wat gegevens in de computer gezet en mij een berg folders meegegeven. Daarna heb ik gewoon een afspraak gemaakt bij de verloskundige.