Gewoon boodschappen gaan doen hoor! De kans dat je vliezen breken is maar 10% en vaak gebeurt dat dan ook nog thuis. Het kan nog wel 12 dagen duren en nog 12 dagen thuis zitten is wel lang hoor.
Ga ik ook zo doen hoor hahaha, maar stel je voor hé en nee het is alleen niet te hopen dat ik me zoals ik me nu voel nog 12 dagen zo mag voelen. Van mij mag het liever nu geboren worden dan morgen, maar ja het is afwachten.
Haha ik hou ook zoveel vocht vast. Ik loop bewust niet langs de slager, want die houdt me geheid aan. Of ik zijn rollades gejat heb?hihi Het lijkt wel of ik momenteel een gespleten persoonlijkheid heb, aan de ene kant ben ik erg vrolijk en lacherig. Maar dat kan zo omslaan in een emotionele jankbui! Raar!
@pippeloentje: ja, dat heb ik dus ook.. Heel irritant. Liep gistermiddag ook de hele tijd te huilen en was stikchagrijnig. @poeh: nee, hoop het ook niet voor je! Heb zelf de vorige keer de 42 weken volgemaakt en hoop ook heel erg dat dit keer niet nodig is. Kom maar op kleintje!
Volgens mijn vk ben je vlak voor de bevalling prikkelbaar en een beetje lusteloos. Bij de bevalling van Ruben klopte dit. Was erg in mezelf gekeerd de dag ervoor en zag het allemaal even niet meer zitten. Vrouwen met een hoop praatjes zullen dan ook niet zo snel bevallen zei ze. Ik werd s nacht's wakker met krampen maar toen ik eindelijk in de gaten had dat het DE bevalling was waren we toch echt wel een paar uur verder. (was ook bang om teleurgesteld te zijn als ik nog geen ontsluiting had, dus toen ik echt begon te puffen mocht hubby pas VK bellen)
Mijn beebje is de laatste dagen zo opvallend druk, dat zal toch niets betekenen he. Of zal ik hem nu gewoon steeds beter gaan voelen, omdat hij zo groot wordt?
Hey Poeh, Had zo mijn verhaal kunnen zijn. Veel vocht vasthouden en die darmkrampen. Zit elke dag wel een uur op de wc met een puzzelboekje zonder veel resultaat. Ik neig ook richting zwangerschapsvergiftiging dus morgen wordt ik gestript. Benieuwd wat dat uithaalt.
ik wist niet direct dat mijn krampen weeen waren, ondanks dat ze best pijn deden. kreeg er namelijk geen harde buiken bij en er zat geen regelmaat in. pas toen de vlos ruim 4 centimeter constateerde geloofde ik dat het echt was. maar dat kwam ook omdat ik gewoon niet kom geloven dat ik aan het bevallen was tja, hoe merk je het...ik wist het stiekem wel toen ik in bad zat en de pijn er na een tijdje doorheen kwam (zij het dus wel onregelmatig) maar durfde het niet te geloven. ik had altijd gehoopt dat mijn bevalling zou beginnen met het breken van de vliezen, omdat dat duidelijk is, maar gezien de intensiteit van de weeen toen ze eenmaal gebroken waren was ik blij dat dat niet het geval was
dat klopt misschien dan wel of het is toeval, maar idd prikkelbaar, lusteloos...ben het even zat, dus wie weet....
Leuk topic! Ik herken wel veel van wat jullie zeggen hoor. Ik was de dagen voor de bevalling ook erg stil en een beetje dromerig... Juist 2 dagen daarvoor was ik het hele "verwachten" zo zat, dat ik me echt had ingesteld op de uitgerekende datum en daarna. Ik heb altijd geweten/gedacht dat ik voor die datum zou bevallen, maar dat weekend heb ik me daar heel bewust vanaf gezet en maar gerekend op een bevalling ná die datum. Op maandag, een dag vóór de uitgerekende datum, ben ik uiteindelijk bevallen! Mijn man zei later nog, het was juist de nacht dat ik het even helemaal niet verwachtte, dat het begon! We hebben, achteraf gezien, ook alle weeën-opwekkende dingen gedaan die we hadden gehoord lange wandeling gemaakt, hete douche op mijn buik (want ik had zo'n last van voorweeën) en ergens halverwege de nacht nog sex gehad 2,5 uur later begon het Dussss, alle theorieën zijn allemaal waar! Lekker gemakkelijk, achteraf We hebben ook lasagne gegeten, misschien helpt dat ook wel Ik wil jullie in ieder geval veel succes wensen met nog even wachten en dan het grote wonder: bevallen en eindelijk je kindje in je armen sluiten! Veel succes!!
Als het zover is voel je het wel, trust me Ik kan je wel meegeven dat als je weeën voelt en ze zijn nog goed te doen, en het is midden in de nacht, dat je dan beter nog even kunt proberen te slapen. Ontspanning helpt bij het op gang komen van de weeën. Toen bij mij de weeën begonnen, midden in de nacht, heb ik direct mijn man opdracht gegeven om te timen, en waren we allebei klaarwakker. Achteraf stom. Het schoot allemaal niet op, en op het moment dat ik echt ging bevallen (anderhalve dag later) was ik compleet uitgeput. Dus bij de bevalling van het kindje dat nu in mijn buik zit, ga ik lekker proberen om zo lang mogelijk te blijven slapen en rusten.
Heeyyy hier nog eentje die even ver is! En ik kan niet meer wachten! Ik ben sinds vanochtend wat snotterig en voel mijn keel wat branden. Mijn dochtertje is verkouden dus tja het zat erin dat ze mij zou aansteken.. Hoop niet dat ik ziek word. IK heb 2 weken lang van voelen rommelen, maar sinds mijn uitgerekende datum is alles stilgevallen. Ook zoiets vaags. Nou dames dan wens ik ons maar succes met de laatste loodjes
PoezieQ dat is een goed advies, dank je wel zal dat in mijn achterhoofd opnemen en niet vergeten.... Nog eentje dus die net zo ver is, ook 2 dagen overtijd. Weet je ik moet me er denk ik gewoon bij neerleggen dat hij of zij nog niet komt en misschien als ik me minder druk maak en rustig word dat er dan word gedacht door de kleine uk nu kom ik. Straks lekker douchen, onderweg naar morgen begint weer en daarna krijg je een leuke film en dan komt het allemaal wel goed. Wel nog steeds een zere rug en pijn in mijn buik, ook een harde buik, maar heb vandaag wel de beneden verdieping gedaan en boodschappen gedaan, maar voor de rest niks. Wel tussen de middag 2 uur geslapen en dat heeft me wel goed gedaan. Ook waren de honden vandaag erg lief (zijn jack russels en kunnen soms even niet luisteren hahaha), ook lekker gekookt voor man en mij en dat smaakte goed en morgen weer een nieuwe dag. Kan alleen niet wachten tot ons wachten word beloond en we hem of haar in onze armen kunnen houden en toch hoop ik stiekem dat dat niet al te lang meer gaat duren.
Ozgul: mijn zusje heeft 2 bevallingen gehad en bij allebei werd ze een paar daagjes daarvoor verkouden! Hopelijk voor jou zegt dat wat!!
"Loop wel al twee dagen te niezen en mijn neus zit dicht, misschien een verkoudheidje en is dat het teken..." Goedemorgen. De rug en buikpijn is wat minder geworden, maar de hoofdpijn zit er nog. Had wel gisteravond een paracetamol ingenomen en dat heeft wel iets geholpen. Heb nu wel wel wat last van mijn darmen, rommelt een beetje...zou dit een teken zijn? Gisteren was het wel extreem, zowel mijn ouders hebben gebeld als de broer van mijn man en zijn ouders. Ze wilden allemaal weten hoe het ging. Gistermorgen eerst dan mijn moeder, 's avonds mijn zwager en we hadden net neergelegd en ging weer de telefoon bleek het mijn schoonmoeder te zijn. Mensen als het zover is horen jullie het wel hahahahahaha, echt niet elke dag bellen hoor...
Haha je gaat je nou elke dag afvragen of iets een teken is he, heb ik straks ook hoor denk ik. Nu al soms! Spannend hoor Poeh, het zal hopelijk snel gebeuren! Ik heb vannacht weer over de bevalling gedroomd, nu was het een hele snelle bevalling en op de baarkruk! De verloskundige was bijna te laat! En mijn man maar rennen in en om het huis hihi. Droom de laatste tijd zoveeeel, hebben jullie dat ook?
heb ook steeds vaker enge dromen. vanacht droomde ik dat ik boven bezig was en de honden waren in de tuin en had de achterdeur openstaan en opeens begonnen de honden te blaffen en ik kwam beneden en was er een enge man in de woonkamer die over de schutting was gekropen en zo naar binnen was gekomen, maar ook wel eens dat de kraamhulp toch niet zo'n hele lieve kraamhulp was en ik moest vrezen voor het leven van ons babietje en zo kan ik nog wel even doorgaan met enge en rare dromen. tot nu toe nog geen dromen over de bevalling en ja alles wat je nu voelt en wat je gek vind of anders is denk je zal het nu komen.
De dagen voor de bevalling begon bij mij met diarree. Dat volgde door slijmverlies met wat bloed erin. Dit was ongeveer vanaf 3 dagen voor de weeën begonnen.
zit ik net te eten krijg ik toch opeens last van mijn rug onderin en krijg steken naar boven heel pijnelijk en heb het ook heel warm. ben ook de hele dag al heel moe, heb wel een paar keer geslapen. weet niet of dat ligt aan dat ik 's nachts nu minder goed slaap.hoofdpijn komt ook weer terug. gaat dus even niet zo lekker nou en voel elke keer nou mijn buik hard worden en dan zakt het weer