Uitgerekende datum

Discussion in 'Zwangerschap' started by Poeh30, Aug 30, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Poeh30

Poeh30 Actief lid

Jun 10, 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanmorgen vroeg (zo rond 5 uur) kreeg ik weer steken in mijn rug en een harde samentrekkende buik en vanmorgen moest ik meteen naar de wc voor een grote boodschap hahaha, maar tot nu toe niks al ben ik er wel helemaal klaar voor.

Mijn buurvrouw zei gisteren dat weeën of vliezen breken meestal 's avonds of 's nachts gebeurd en haast nooit overdag.

Trouwens ik las gisteren in het blad Wij jonge ouders dat je 1 cm. per uur ontsluiting hebt klopt dat idd. en dat dan vaak een bevalling zo'n 8 tot 12 uur kan duren afhankelijk of het de eerste is of de tweede. Bij ons is het de eerste dus is mijn baarmoederwand nog stug.

Gisteravond belde mijn schoonouders weer. Had verwacht dat mijn moeder elke dag zou bellen, maar misschien komt het doordat het voor mijn schoonouders hun eerste kleinkind word en ze zijn gewoon net zo nieuwsgierig als wij.

Wij hebben wel met zijn tweeën afgesproken dat we de ouders niet gaan bellen als ik naar het zkh. ga en dat we ze pas bellen als we eerst zelf van ons kleintje hebben genoten en ik een beetje weer op orde ben zei mijn man heel lief gisteravond. Hoe hebben jullie dat toen gedaan die al een kindje hebben?

Hoe gaat het trouwens met jullie, alles goed met iedereen? Ook met de vrouwen die bijna of net zo ver zijn als mij?

2. Poeh30

Poeh30 Actief lid

Jun 10, 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    straks last van mijn darmen joh, diaree .... had gewoon steken voordat ik naar de wc moest ervan. nu weer zo'n last van mijn rug en mensen maar zeggen je moet blijven bewegen. ja zij hebben makkelijk praten. zie er trouwens ook moe uit als ik in de spiegel kijk.

3. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

May 9, 2008
    983
    0
    0
    Ja makkelijker gezegd dan gedaan he, maar ze hebben wel gelijk helaas.
    Ik ben de laatste tijd ook zo aan de diarree, baby word erg groot en plet alle poep haha.

Poeh30, ik hoop dat je snel zal bevallen! Kan me voorstellen dat je het nu echt zat bent!

4. Terra

Terra Bekend lid

Dec 22, 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    Ik had vanmorgen erg pijn onderin mijn buik, maar was al een hele nacht niet gaan plassen, dus toen ik eenmaal naar het toilet geweest was ging de pijn ook weg :p

De rest van de dag vandaag ben ik in beweging geweest, lekker in huis aan gemutst. En nu eigenlijk heb ik steken onderin mijn buik. Niet echt pijnlijk maar voel ze wel.

Ik hoop dat het elke avond weer zal gaan beginnen, maar jah... het moet toch een keertje komen..?

5. Poeh30

Poeh30 Actief lid

Jun 10, 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden is het erg om te zeggen dat je het zat bent of is dat gewoon gezeur?

Weet je dit word ons eerste kindje en het is allemaal zo snel gegaan. We riepen altijd tegen elkaar we willen geen kinderen , zijn gelukkig zo en dan word je allebei " ouder " en ga je denken is dit het nou en besef je dat je wat mis en opeens heb je het er met elkaar over dat je denkt wat je mist, een kindje van je samen en ik weet het nog zo goed. Ik slikte jarenlang de pil, maar kreeg steeds meer bijwerkingen en tussen tijdse bloedingen en had besloten om over te stappen naar de spiraal en had de spiraal net een maand toen we op ons besluit kwamen en ik liet hem verwijderen en na twee maanden was het al zover en konden we onze ouders een super mooi kerstcadeau geven, zeggen dat ze opa en oma worden en nou nou hebben we zoiets we hebben alles klaar voor je kleintje en zijn nu gewoon erg benieuwd of je een jongen of een meisje bent al maakt ons dat niet uit en willen we hem of haar nu gewoon zo graag vasthouden en kunnen zeggen nu zijn we compleet.

Ja elke avond als ik in bed lig en wat voel dan denk ik zal het deze avond nou gebeuren? Morgen om half 10 controle bij de gynocoloog, misschien mag ik wel blijven....je weet nooit wat er kan gebeuren vanacht. Het is wel zo als het morgen geboren zou worden zou dat wel iets moois zijn voor mijn man, want op die datum was zijn oma jarig, maar ja eigenlijk is elke datum mooi voor zoiets bijzonders.

6. Terra

Terra Bekend lid

Dec 22, 2008
    668
    0
    0
    gelderland
    Ik ben vrijdag jarig, word ik 23 jaar.
    En aan de ene kant zou ik het niet leuk vinden als onze baby dan geboren word. Vooral omdat ik de evaring heb met mijn moeder, zei is op 5 september jarig, 1 dag na mij dus :p Uiteindelijk vier je je verjaardag nooit helemaal voor jezelf en komt de visite nooit echt helemaal voor jou.

Maar aan de andere kant heb ik nu zoiets van '' laat het in hemelsnaam komen! '' :D Wij willen ons kindje! Haha

Oh Poeh, ik vind het geen gezeur hoor, 9 maanden lang heb je al moeten wachten, dus de ene dag heb je meer geduld dan de andere ;)

7. Poeh30

Poeh30 Actief lid

Jun 10, 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een goede vriendin van ons was twee weken overtijd en de kleine is op haar verjaardag geboren (was afgelopen maandag) en dat zijn dus dan meteen 2 verjaardagen op een dag. Ja het zou wat zijn dat die van jullie op je verjaardag zelf geboren word, zoiets heb je niet in de hand hé. Hier weer zo´n vervelende buikpijn en dan denk je meteen zou het dan nou gebeuren en idd. je hebt er al 9 maanden opgewacht en houden al vanaf de eerste test al van dit kleintje en nu heb ik zoiets , hebben wij zoiets we willen je nu graag echt laten voelen en laten zien hoeveel we van je houden en hoe blij we met je zijn.

Terra bijdeze alvast van harte met je verjaardag vast (mag toch wel al?) en hoop dat je een leuke dag gaat krijgen en wie weet word je verjaardag beloond met de geboorte van jullie kindje.

Trouwens ik ben samen met mijn schoonvader jarig en mijn moeder en ik zijn een week na elkaar jarig net zoals mijn vader en mijn man, dus ja alles kan hé.

8. Terra

Terra Bekend lid

Dec 22, 2008
    668
    0
    0
    gelderland
    Dankjewel :) Ja je mag me vast feliciteren hoor haha.
    Ik heb een dubbel gevoel, natuurlijk wil ik vrijdag graag mijn verjaardag vieren. Maar in dat geval komt alleen mijn schoonfamilie. En ik vind het natuurlijk leuk om gezellig taart te eten enzo.

Aan de andere kant wil ik ook gewoon rust hebben. Ik heb al spanning genoeg omdat elk moment de bevalling kan beginnen. Als ze hier vrijdag zouden komen heb ik niet echt een rustig gevoel ofzo. Op de een of andere manier wil je je gasten toch bedienen. En mochten de weeen beginnen moeten ze allemaal weer weg.
    Weet niet zo goed wat ik moet.

Ik heb ze trouwens niet uitgenodigd, schoonmoeder zei gewoon dat ze vrijdag langs zullen komen... lekker makkelijk he :S

9. Poeh30

Poeh30 Actief lid

Jun 10, 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    als je er nou echt tegenop zit omdat je misschien ieder moment wel kan bevallen kan je toch zeggen dat je graag je verjaardag een andere dag viert of als je het dan toch wil ze alleen even uitnodigen voor een kop koffie en er verder geen gedoe van maken als je daar geen behoefte aan hebt. trouwens mag ik vragen waarom alleen je schoonouders komen en niet je eigen ouders?

10. Terra

Terra Bekend lid

Dec 22, 2008
    668
    0
    0
    gelderland
    Jah heb je ook gelijk in... mijn vriend zij ook al dat we ze gewoon kunnen laten komen, dat ik gewoon mijn rust hou en hij alles wel regelt enzo. maar mijn gezellige gevoel laat me toch een beetje in de steek wat dat betreft.

En mijn ouders zijn gescheiden... mijn moeder woont aan de andere kant van Nederland en komt sowieso wanneer de baby er is. Anders komt ze vrijdag... en tja... welke dag moet ze dan weer komen :p
    Mijn vader heb ik geen contact meer mee en weet via via van mijn zwangerschap. maar laat ook niks van zich horen. Dus das ook simpel.

11. Poeh30

Poeh30 Actief lid

Jun 10, 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is ook minder zeg van je ouders, maar gelukkig heb je wel normaal contact met je moeder, maar wie weet wil je vader misschien toch komen voor zijn kleinkind of wil jij dat niet? Ik heb een aantal keren geen contact gehad met mijn ouders en de laatste keer was bijna 3 jaar. Eigenlijk sinds 1 jan. 2006 weer contact en het scheelt dat ook mijn ouders, vooral mijn moeder zijn/ is veranderd, maar ik ben ook veranderd en dat zien zij nu ook en accepteren dat ook, maar zo zie je maar in elke familie is dus wel wat.

Het word toch wel een groot babietje zei de gynocoloog net. Ja vind je het gek, het is al 5 dagen overtijd. Wat hij kon voelen tussen de 7,5 en 8 pond! Het is wel goed dat het al een paar dagen aan het rommelen is, ja wanneer gaat het komen hé.
    Heb voor volgende week 3 afspraken staan en dan gaan ze toucheren (als je dat zo schrijft) om te kijken of de baarmoeder al wat minder stug word. Wilde die vandaag al doen, maar aangezien de kleine nog niet helemaal is ingedaald. Het ligt wel met het hoofdje in de bekken, maar nog niet genoeg en als dat niet de bevalling opwekt word ik vanaf week 42 opgenomen en word er elke dag naar het hart en naar het hartje van de kleine geluisterd en gaan ze o.a. strippen, want ja dan moet de kleine echt wel komen anders word het gevaarlijk.
    Ben nu deze zaterdag 41 weken en die week erop die zaterdag 42 weken, maar laten we maar hopen dat het niet zover hoeft te komen en heb vandaag wel buikpijn, maar denk niet dat het vandaag al komt. Misschien het weekend wel en kunnen we die afspraken van volgende week afbellen. We zullen het wel zien. Vind het wel heel spannend nou hoor.

12. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,252
    36,063
    113
    Morgen mijn uitgerekende datum! Spannend hoor, al zegt het niks, want ben vorige keer met 42 weken ingeleid. Wel wordt ik morgen gestript en misschien indien mogelijk als dat niks doet volgende week ingeleid. Dit omdat mijn zoontje 10 pond woog en deze kleine ook al op zo'n 9 pond wordt geschat.

@poeh: hihi, zoals je kunt zien vind ik de grootte van je baby nog wel meevallen hoor. Bovendien is het maar een schatting toch? Ik zou wel gaan voor een 8 ponder hoor. Hier trouwens ook nog niet helemaal ingedaald, maar ze gaan toch morgen proberen te strippen. Denk eerlijk gezegd ook niet dat het veel zin heeft, maar misschien net genoeg voor mij om volgende week te kunnen worden ingeleid.

13. Poeh30

Poeh30 Actief lid

Jun 10, 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Suus wat is het verschil tussen toucheren en strippen en hoe voelt zoiets? Ik heb het vermoeden dat het toucheren een beetje aan voelt als toen de huisarts het spiraaltje plaatste, een beetje een vervelend gevoel, maar niet pijnelijk. Inleiden is dat nog erger? Het is voor mij allemaal de eerste zeer en vind het spannend, maar ook allemaal wel een beetje eng hoor. Hoop toch zo dat het allemaal vanzelf gaat gebeuren.

14. pamsie

pamsie VIP lid

Jan 10, 2009
    8,086
    0
    0
    pedagogisch medewerker (kinderopvang)
    lelystad
    hey meiden,

ik heb ook even het topic gelezen. ik ben pas in het begin van mijn zwangerschap maar toch vond ik veel dingen wel herkenbaar. ik vraag me echt af hoe je weeen aan voelt komen ik ben echt bang dat ik straks ze niet zal herkennen.

verder moet ik zeggen wat zijn jullie een toppers jullie blijven er zo rustig onder. ik hoop dat jullie baby's snel mogen komen.

groetjes pamsie

15. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,252
    36,063
    113
    @poeh: bij toucheren gaan ze voelen om te kijken of en hoeveel ontsluiting je hebt. Heb geen idee hoe een spiraaltje voelt, dus die vergelijking durf ik niet te maken. Bij strippen probeert de vk/gyn de vliezen los te maken van de baarmoeder. Hier komt namelijk een bepaald hormoon bij vrij die ervoor kan zorgen dat de bevalling wordt gestart. Het werkt lang niet altijd en er zitten wel voorwaarden aan, maar voor mij geldt baadt het niet, schaadt het niet.

Bij inleiden wordt of met een gel die vaginaal wordt ingebracht of bv dmv een infuus de bevalling op gang gebracht. Dit doen ze normaal alleen bij speciale redenen: je bent 2 week overtijd, de baby moet eruit om wat voor reden dan ook, in mijn geval omdat het weer zo'n grote baby wordt en dat was de vorige keer niet zo'n succes. Ik zie er zelf tegenop omdat het vaak er wat heftiger aan toegaat dan bij een normale bevalling. Vorige keer had ik een heel hevige weeenstorm. Toen werd ik ingeleid omdat ik 2 weken overtijd was.

Ik hoop dat het je een beetje duidelijk heeft gemaakt? Ik hoop voor jou dat de bevalling gewoon een dezer dagen begint, het is wel een beetje tijd toch? Succes in elk geval en gelukkig is de kans dat de bevalling spontaan begint nog altijd het grootst.

16. Terra

Terra Bekend lid

Dec 22, 2008
    668
    0
    0
    gelderland
    @ Poeh.., mijn vader en ik hebben geen ruzie ofzo, we hebben gewoon geen contact meer. maar als hij op visite wilt komen dan komt hij maar, geen probleem hoor.

Ik lees dat ze je waarschijnlijk willen strippen met 42 weken? Ik heb maandag een controle bij de vk en moet er deze week over nadenken of ik dan gestript wil worden. Dat is dan met 41+2.
    Waarom jij niet eerder dan?

17. Poeh30

Poeh30 Actief lid

Jun 10, 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pamsie teneerste van harte met deze zwangerschap en wens jullie heel veel succes, plezier en hoop dat het een goede zwangerschap gaat worden. Het is nog pril, maar gewoon ervan uitgaan dat alles goed gaat hoor en ik had ook in mijn hoofd dat ik de weeën niet zou herkennen, maar het is te vergelijken wat ik heb horen zeggen met menstruatiepijn alleen 10 x zo erg.

Suus dank je wel voor je duidelijke uitleg. Zo weet ik een beetje wat ik kan verwachten al zullen ze daar ook wel zeggen wat ze gaan doen en hoe ze dat gaan doen, maar zo heb ik een beetje een idee hoe en wat. Ja het is te hopen dat het spontaan gebeurd en heb zelf wel het vermoeden (hoop dat mijn vermoeden gaat kloppen) dat het deze week vanzelf gaat starten. Heb nu weer zo´n buikpijn, maar ben gewoon bezig hier in huis met dingetjes opruimen zodat ik er minder op kan letten al moet ik wel rustig aandoen, maar we zullen zien.

Net belde een ex collega en haar schoondochter beviel 5 weken (29-4)te vroeg en had op maandag nog gewerkt en de volgende dag moest ze naar de verloskundige en er was nog niks aan de hand en ´s nachts werd ze wakker met een natte broek en waren haar vliezen gebroken, dus ja dat kan hier ook gebeuren ondanks dat het nog niet echt goed is ingedaald kan het dus toch misschien opeens heel snel gaan we zullen zien.

Vind het wel spannend en eng, maar weet dat ik een lieve man naast me heb staan en dat ik straks in goede handen ben in het zkh. en moet me erbij neerleggen al is dat wel wat anders zeker als het pas je eerste kindje is.

18. Poeh30

Poeh30 Actief lid

Jun 10, 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Terra ze willen het volgende week eerst proberen met toucheren en zit dan in de 41ste week, waarom niet meteen strippen geen flauw idee. Elk zkh zal wel anders werken denk ik, maar jij vast heel veel succes. Wel fijn om te lezen dat er geen ruzie is bij je vader en jou.

19. Terra

Terra Bekend lid

Dec 22, 2008
    668
    0
    0
    gelderland
    ik loop niet bij het ziekenhuis, gewoon bij de verloskundige :)

gisteravond zei ik nog tegen mijn vriend dat ik bang ben dat ik weeen niet zal herkennen. wat ik hier al eindeloos vaak gelezen heb is dat je die pijn echt wel gelijk herkent en kan plaatsen als wee. maar geld dat ook als je een hoge pijngrens hebt?

20. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,252
    36,063
    113
    @terra:naar mijn ervaring: ja, weeen herken je ook met een heel hoge pijngrens, wees daar maar niet bang voor haha! Heb zelf ook een hoge pijngrens en ben dankzij mijn uitermate pijnlijke menstruaties behoorlijk wat gewend, maar o, ik wist niet meer waar ik het zoeken moest, de weeen deden zo'n pijn! Niet om je bang te maken hoor.. Maar je herkent ze wel.

Share This Page