hier wel gerommel gehad gisteravond en vanmorgen ook toen ik wakker werd en werd er zelfs even misselijk door, maar nu is dat weer over. wel weer steken onder in mijn rug. had alleen gisteravond opeens ook steken in mijn buik hoe kan dat dan en waar komt dat dan vandaan? ja als het dit weekend niet geboren word, hopen dat het toucheren volgende week helpt en dat het meteen die maandag al is en dat ik niet nog 2x terug moet komen en al helemaal niet opgenomen worden die week erop, maar ja daar is dan niks aan te doen hé. zolang de kleine denkt ik blijf zitten moet het geholpen worden, voor zijn of haar eigen gezondheid.
Hey meiden, nog niet bevallen. Jullie kindjes zitten nog lekker warm in jullie. Ik duim voor jullie dat het snel begint!!
Ik heb sinds afgelopen nacht 03:00 last van voor weeen. Had eerst wel wat pijn in mijn buik wat zo kwam en ging. Later in de nacht werden die wel wat ongemakkelijker en ietsje pijnlijk. Die heb ik nu nog steeds de hele dag door. Weet zeker dat het voorweeen zijn! harde buiken herken ik ondertussen wel, en deze voel ik opkomen en weer gaan. Hoop stiekem dat het misschien vannacht wel doorzet naar echte weeen. Poeh hoe staat het ervoor bij jou? Voel je je goed?
Terra dat word spannend voor jullie zeg of ben je ondertussen al aan het bevallen? Hier alles nog rustig. Wel af en toe buik en rugpijn en het gevoel dat mijn buik samen trekt en ook nog genoeg beweging, gisteravond zelfs echte trapjes tegen mijn ribben aan hahaha...maar verder nog niks. Het weekend is nog niet voorbij en het kan nog gebeuren hé anders maandag de eerste keer dat ze gaan toucheren en vind dat best wel een beetje spannend hoor. Had voor mijn man een kaart geschreven met een brief erbij hoe ik de 9 maanden door heb gebracht en hoe ik denk dat hij dat ervaren heeft en hoe goed hij op alles heeft gereageerd en dat die altijd voor me klaar staat en mijn sorry voor als ik soms last had van de hormonen en volgens mij vond die het wel lief. Hij heeft nu zijn vader aan de telefoon, heeft problemen met een nieuw printer en heb zelf 2 uur geslapen en toen hij me wakker maakte rond 16 uur ging ook meteen de telefoon, maar ik denk dat die het wel heel lief vind. Vanavond gaan we uiteten bij de griek, is buffetstijl. Lang geleden dat we grieks hebben gegeten en we zien wel hoe het verder gaat, maar tot nu toe alles nog rustig op wat kleine klachtjes na dan.
en terra heeft het doorgezet? hier niet zo lekker last van buik en rug en ben ook verkouden aan het worden. gisteravond heerlijk gegeten, maar de baby kondigt zich nog niet aan.
Die voorweeën hebben dus nog niet geleid tot echte weeën. Voel je je verder wel goed? Net weer ons kleintje op de echo gezien en hij of zij doet het prima en zit ook nog in voldoende vruchtwater en moederkloek ziet er ook goed uit en beweegt goed, alleen het word idd. geen kleintje...deze klinische verloskundige zei ook tussen de 7-8 pon, ach wat maakt dat uit het is gezond en doet het goed in mama's buik en dat is toch het belangrijkste wat er is. Ze heeft ook een inwendig onderzoek gedaan en ze kon met een vinger wel al het hoofdje aanraken en dat is een goed teken, maar verder kon ze nog niks voor me doen. Woensdag heb ik haar weer en dan gaat ze weer kijken en bespreken wat ze verder gaan doen, want ja het kan best zijn dat ze de opname in het ziekenhuis met 42 weken gaan doen, dus dat zou betekenen dat ze me dan toch al zaterdag opnemen en dan door allerlei handelingen op die manier de bevalling opwekken. 8) Wel een hele lieve vrouw, kon mijn vragen gewoon aan haar kwijt en zei vertelde ook veel en stelt je net zoals de andere echt op je gemak. Zij snapt ook wel dat zoiets altijd spannend is en zeker bij een eerste als je zoiets nog nooit hebt meegemaakt. Het is dus afwachten of het nou toch spontaan gaat gebeuren of dat ze hem of haar toch even moeten helpen. Heel spannend allemaal, maar ben in goede handen en voel me weer wat beter dan gisteren en zaterdagavond zijn we nog lekker uiteten geweest en we zullen wel zien hoe het allemaal gaat verlopen. Als ik nou echt een poos niks laat weten, weten jullie hoever het is, maar tot die tijd zal ik proberen om jullie op de hoogte te houden.
en dame's die net zo ver zijn als mij, alles nog rustig? nog geen baby op komst? hier wederom een rustige nacht gehad. morgen weer een inwendig onderzoek, ben benieuwd of ze dan al meer kunnen voelen. ga hier zo wat in het huishouden doen dan is dat ook klaar, want ja je moet er toch ergens rekening mee houden als het wel spontaan gebeurd hé.
Vandaag kon ze me strippen. Het is al aan het zakken, maar alles is goed met de kleine. Heeft nog genoeg vruchtwater en beweegt goed, ook een goede hartslag. Nu heb ik vrijdagmorgen weer een afspraak om 8uur en heb ik weer een inwendig onderzoek en maken ze ook een hartfilmpje van de baby en gaan dan voelen of de baarmoeder rijp is en als dat zo is moet ik naar de verloskamers (neem dus vrijdag voor de zekerheid maar alles mee naar het zkh) en anders als het nog niet rijp is zondag terug komen om 10uur en dan kijken hoe het dan is en dan willen ze het maandag gaan proberen dmv een infuus om de weeën op te wekken of dmv van een soort vetertje wat ze tegen de baarmoederwand aanleggen wat dan het rijpen van de baarmoeder opwekt en dat dan zo de weeën beginnen. Laten dus een beetje de natuur de gang gaan, want ja als het nu al toch aan het zakken is kan het alsnog spontaan gebeuren hé.Voel me nu goed. Gisteren lag de baby met de rug heel hoog en had daardoor veel pijn en ookwas het heel hard bovenin de buik, maar vanmorgen was het zachter en had ik indalingsweeën en minder druk op mijn bovenbuik bij mijn maag.
Oh spannend poeh! Binnen een paar daagjes heb jij je beebje in je armen!! Heel veel succes met de bevalling meis!!
ja het is zeker spannend en zeker of het allemaal spontaan gebeurd of dat hij of zij toch een handje nodig heeft, maar hoe gaat het met jouw zwangerschap? heb je ergens last van of valt het mee? voor jou begint het nu ook op te schieten hé, nou nog inieder geval 3 weken, maar weet nu uit ervaring dat de laatste weekjes het zwaarst wegen en zeker als je over de uitgerekende datum komt. succes meisje.
Wat een gedoe om dit topic terug te vinden na een tijdje niet geweest te zijn,,, haha. Ik ben ondertussen bevallen!! Op 5 september 18:34 is ons zoontje Stern geboren. Zal achterwege laten hoe de bevalling was. Poeh... ik blijf volgen en wachten tot jij ook bevallen bent. ik ben erg benieuwd!
Terra van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Stern, leuke naam trouwens. Ja de bevalling zal wel niet helemaal zonder pijn zijn geweest als je de verhalen mag geloven, maar alles gaat goed met hem en met jou en met de trotse vader? Ben je in het zkh. bevallen of thuis en ja nou zal je verjaardag vrijdag wel niet doorgaan hé. Je moet nu lekker gaan genieten van jullie zoontje en de kraamtijd. Nogmaals mijn gelukwensen en dat het een hele gezonde lieve zoon mag worden!
Na ik heb mijn verjaardag wel gevierd, op vrijdag 4 sept, toen was ik jarig. En de 5e is Stern geboren. Op de verjaardag van mijn moeder Ik ben uiteindelijk wel in het ziekenhuis bevallen jah, de persweeen namen af in kracht waardoor het persen niet meer lukte. Dus last minute nog naar het ziekenhuis geweest. En jah geen bevalling is zonder pijn... Ben nu herstellende van de bevalling, hechtingen e.d. Met Stern gaat het super goed! Drinkt goed de borstvoeding en is echt een schatje. Binnenkort zal ik mijn verhaaltje bij topic ''geboren'' neerzetten. Ik hoop dat jij een voorspoedige bevalling krijgt Poeh! Het duurt nu wel lang he... heel veel kracht toegewenst!
Oh sorry Terra ja dat klopt je verjaardag was afgelopen vrijdag en de volgende dag je zoon, wel leuk op de verjaardag van je moeder en het zal vast een heerlijk mannetje zijn en ook fijn dat de borstvoeding lukt. Wil ik ook gaan doen. Ja dat vervelende gevoel wat ik vandaag had met dat strippen dat is nog niks met de weeën en de bevalling die gaat komen, maar ik sla me er wel doorheen samen met mijn man en de mensen in het zkh. Wel naar dat je toch nog halsoverkop naar het zkh moest, maar gelukkig gaat alles nu weer goed en nu gewoon herstellen en ook genieten van alles wat er nu gaat komen en gebeurt en wie weet meld ik me hier morgen weer als er vanacht niks gebeurt. Wil morgen wel als het lukt even langs mijn werk, mijn baas even op de hoogte brengen en dat het haast wel zeker is dat ik niet bij de bbq aanwezig kan zijn die hij zondag gaat geven bij hem thuis. Ach volgend jaar beter, heb nu wat anders aan mijn hoofd hé.
Terra, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Stern! Mooie aparte naam hoor. En ook nog gefeliciteerd met je eigen verjaardag, dat zo achter elkaar haha. Ik ben op mijn eigen verjaardag uitgerekend dus ben benieuwd! Lekker bijkomen nu en geniet van je zoon! Groetjes Pip
hier een rustige nacht gehad en nu is het ook rustig. wel vanacht even wakker gelegen doordat de kleine lekker aan het bewegen was. ben benieuwd morgen. morgen om 8 uur in het zkh zijn en dan krijg ik een echo, word er een hartfilmpje gemaakt van de baby (hoe doen ze dat eigenlijk) en dan een inwendig onderzoek en ben benieuwd of mijn baarmoeder er dan wel aan toe is en dan mag ik meteen blijven of mag weer naar huis en anders zondagmorgen terug komen en dan kijken hoe het dan is en dan of blijven of weer naar huis, maar dan moet ik maandag terug komen en dan mag ik niet eerder weg dan dat de baby is geboren want dan duurt het te lang. nemen dus morgen maar alles mee, want je weet het maar nooit. wel weten we dat we binnen nu en maandag papa en mama zijn en dat idee is wel heel erg mooi. terra alles goed met je en met stern en met de papa van stern? slaapt die goed 's nachts en gaat borstvoeding nog steeds goed? pippeloentje een vriendin van ons was twee weken overtijd en beviel op haar verjaardag van een zoon. hier zeggen mensen in de buurt dat ik vast een zoon krijg aangezien het lang blijft zitten, maar dat zijn toevallig wel allemaal mensen die ook een zoon hebben. sommige zeggen dat het nu vast een meisje gaat worden. ach 50-50 en ons maakt het niet uit, zijn met allebei erg gelukkig, want een zwangerschap is al uniek en als alles goed gaat is dat ook heel prettig en wat maakt het dan uit wat je krijgt, als het maar gezond is toch.
@poeh: een hartfilmpje van de baby wordt gedaan dmv een band om jouw buik, die registreert de hartslag van de baby. Heel simpel dus eigenlijk! Succes in elk geval. Ik krijg hetzelfde volgende week haha. Mijn eerste was trouwens een zoontje en die was 2 week te laat, maar dit zou volgens meerdere echo's een meisje zijn. Een vrouw van een collega is bij alledrie haar zwangerschappen 2 week overtijd gegaan, 2 jongens en een meisje, volgens mij zegt het echt niks.
hoelang het blijft zitten zegt idd. niks over het geslacht. het enige wat ik weet is dat de man het geslacht bepaalt bij de bevruchting hahaha en dank je voor de uitleg van dat hartfilmpje. heb zoiets wel eens op tv gezien, maar om het zelf mee te maken is dan wat anders hé suus en jij dan succes volgende week bij dat hartfilmpje.
donderdagavond spontaan zelf weeen gekregen iets na 20 uur, maar waren al om de 5 min. wij naar het zkh en daar aangesloten. weeen werden steeds heftiger en ik steeds misselijker. heb heel veel overgegeven en ook erge weeen gehad, vooral in mijn rug. had wel om 0 uur al 3 cm ontsluiting. ben onder de douche geweest voor de rugweeen en dat hielp even, maar toch maar weer naar bed gegaan. om 2 uur 4 cm en om 4 uur 5 cm, maar ik bleef maar echt veel pijn houden en overgeven, dus hebben ze me om 4 uur een prik gegeven tegen de weeen om het dragelijker te maken en een zetpil tegen de misselijkheid. ben in slaap gevallen en heb 2 uur geslapen en werd om 6 uur wakker en dacht dat ik naar de wc moest, maar ze kwamen net weer kijken en haalde me van de wc af en wat bleek ik had persweeen en na een laatste check was het opeens ik zie het hoofdje en mocht om kwart voor 7 persen en om 5 over 7 werd onze dochter op mijn buik gelegd. ze heet sterre en ze was 54 cm en was 3590 gram en ze is dus geboren op 11-9 en alles gaat goed met haar en met ons. ze is een heel tevreden prachtig meisje met donkere haartjes, lange beentjes en lange vingertjes en je ziet nu al een klein beetje vergelijkenissen met ons in het gezicht. hebben een hele goede begeleiding gehad, kregen na de bevalling ook alle tijd. lieve mensen die ons geholpen hebben en ik had het heel goed gedaan en ook dus een snelle bevalling wat bijzonder is, want normaal duurt het bij de eerste een uur en bij mij 20 min. zijn nu lekker aan het genieten en langzaam stromen de kaartjes binnen en straks mag ze weer aan de borst, wat steeds beter gaat bij zowel dochter als moeder!