uitgerekende datum

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by CindyCM, Jun 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. CindyCM

CindyCM Actief lid

May 21, 2010
    112
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gisteren de eerste echo gehad bij de gyn. Zij gaf aan dat ik een week minder ver was dan ik zelf dacht. Zij zegt dat ik 8 weken en 5 dagen ben en ik dacht precies een week verder. Ik heb haar verteld dat het niet kan :). Ik weet precies vanaf weer ik zwanger ben, maar zij zegt dat dit de juiste datum is. Ze heeft het twee keer goed bekeken. Hebben jullie dit ook gehad? Zou ze zich kunnen vergissen?

2. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

May 6, 2008
    2,068
    0
    0
    Wanneer was de eerste dag van je laatste ongi en hoeveel dagen is je cyclus?
    Weet je de dag van de eisprong (dmv ovutesten of tempen?)

3. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

Oct 16, 2008
    688
    0
    0
    Bij mijn eerste echo gaf de gyn aan dat ik 6w0d was (volgens eigen gegevens minimaal 6w4d), de tweede echo was het precies zoals ik zelf al berekend had. Maar dat kan ook toeval zijn geweest.

Maar dat zegt natuurlijk alleen iets, als je b.v. je eisprong hebt gevoeld of ovulatietesten hebt gebruikt.

Gefeliciteerd met je zwangerschap overigens! :D

4. CindyCM

CindyCM Actief lid

May 21, 2010
    112
    1
    0
    NULL
    NULL
    De eerste dag van mijn laatste menstruatie was 26-3 en mijn cyclus is altijd 27 dagen. Volgende week donderdag krijg ik een echo bij de verloskundige, ik ben benieuwd.....:)

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,552
    527
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je een late innesteling hebt gehad, dan loopt de groei ook iets "achter".

6. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

May 6, 2008
    2,068
    0
    0
    Jouw berekening klopt idd. Ik denk gewoon dat de vk een foutje heeft gemaakt!

Maarja, de daadwerkelijke termijn hoor je dus volgende week nog bij de echo :)

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Er kan wel een paar dagen tussen zitten, omdat het bij zo'n kleintje lastig meten is. Als je dan ook een late innesteling hebt, kan het best. Ik zou even de andere echo afwachten. Met 11 weken is de kleine een stukje groter en kunnen ze het vaak net even beter schatten.

8. Alita

Alita Niet meer actief

idd je zult het echt weten na je echo meid!!!

Veel plezier bij je echo!

9. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

May 6, 2008
    2,068
    0
    0
    Veel plezier bij de echo !!! :)

10. CindyCM

CindyCM Actief lid

May 21, 2010
    112
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal! We wachten gewoon volgende week af en dan zien we wel of ik gelijk heb..........haha

11. CindyCM

CindyCM Actief lid

May 21, 2010
    112
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb woensdag een nieuwe echo gehad en die gaf inderdaad als uitgerekende datum 30 december aan. Mijn eigen berekening klopt!

12. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ben ook zelf benieuwd bij die van ons.. zij komen een dag of 4 eerder uit.. dat kán niet. Dan had ik met 2,5 week al een posi test!

13. CindyCM

CindyCM Actief lid

May 21, 2010
    112
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij zeiden ze ook in het ziekenhuis dat ze het heel zeker wisten, maar het klopte toch niet. Wacht maar gewoon af, waarschijnlijk heb jij gelijk.

Share This Page