symptonen na verwijdering koperspiraal

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door nattasja77, 16 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nattasja77

nattasja77 Bekend lid

25 apr 2011
    610
    0
    0
    Noord-Holland
    even een vraagje. 18 april is mijn koperspiraal verwijderd. rond de 20ste ongeveer mijn eisprong, deze voel ik niet, dus is een gokje.
    25 april ineens last van mijn baarmoeder. na de 25ste last van mijn banden, baarmoeder en onderrug en af en toe misselijk. 2 mei ineens een veegje bruin bloed op mijn wc papiertje. rond 3 mei moest mijn menstruatie beginnen. na 2 mei heeft het niet doorgezet en bleef het dus bij dat veegje, 5 mei een test gedaan en deze was negatief.
    8 mei weer een test gedaan en deze was ook negatief. 8 mei 's middags ineens bloedverlies met slijm. vanaf deze dag ook last van mijn schaambeentje. 3 dagen bloedverlies gehad en toen was het weg, ook veel minder bloedverlies als normaal. normaal 6 tot 7 dagen mijn menstruatie met buikpijn en pijnlijke borsten. nu dit dus niet gehad.

mijn onderrug, schaambeen en baarmoeder voel ik nog steeds. zijn dit de symptoenen na het verwijderen van het koperspiraaltje. ben ook bij de huisarts geweest, maar die zei gewoon wachten, gaat vanzelf over. ik vind dit allemaal een beetje raar en weet niet wat ik er van moet denken.
    ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. alvast bedankt.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

de kans dat je op 20 april een eisprong hebt gehad als je spiraal de 18e eruit is gegaan is erg klein. Je cyclus moet weer op orde komen, net zoals je met de pil stopt. Daarbij horen allerlei klachten en symptomen die soms kunnen lijken op zwangerschapsklachten maar het niet zijn. Soms heeft het wel een half jaar nodig voor je weer een normale cyclus hebt en klachtenvrij bent. Dus je huisarts heeft helemaal gelijk; afwachten! Als je zwanger wilt worden dan beginnen met foliumzuur.

Mirjam

3. nattasja77

nattasja77 Bekend lid

25 apr 2011
    610
    0
    0
    Noord-Holland
    dank je wel mirjam en ik ben begonnen met foliumzuur toen mijn spiraal er uit ging.

Deel Deze Pagina