11 december zou ik zijn uitgerekend. helaas is het in mei misgegaan bij ruim 8 weken. op een of andere manier heb ik mezelf wijs gemaakt dat het voor die datum weer raak zou moeten zijn om die tijd enigszins door te komen. vanwege pco zit ik in de mmm, en het lijkt erop dat we misschien nog 1 kansje gaan krijgen voor die datum zich aandient... maar ik besef me natuurlijk ook dat de kans groot is dat ik dan niet zwanger zal zijn. en ik zie er als een berg tegenop om die tijd door te komen, zonder mooie vooruitzichten. we zijn al een tijdje bezig en blijf het zo moeilijk vinden om positief te blijven en het zwanger worden leuk te blijven vinden op deze manier. hoe doen jullie dit?
tja, mijn uitgerekende datum is alweer bijna een maand geleden. Ik had vooral de week ervoor veel "last", verdrietig enzovoorts. Heb het gewoon over me heen laten komen. De dag zelf ging eigenlijk heel rustig voorbij en had ik meer een soort opgelucht gevoel. Wij hebben inmiddels een pauze in het zwanger worden ingelast. Ik heb een maand geleden ook een aanrijding gehad en heb daar lichamelijk toch wel last van. Dus daar kan ik je niet bij helpen hoe wij dat doen, wij gaan eerst even vooral genieten van ons drietjes en als we tot rust gekomen zijn, gaan we misschien weer verder.
Herkenbaar gevoel. Bij de eerste vmk bleef ik ook al die maanden doortellen tot aan de uitgerekende datum en hopen dat het voor die tijd weer raak zou zijn. Onbewust voelde dat als druk om ' het te halen'. Net als bij Maia ging de dag zelf rustig voorbij. Daarna viel er juist een last van m'n schouders af: ok het is niet gelukt, we zien wel wanneer ik weer zwanger word. Ik hoop dat jij het op dezelfde manier kan ervaren, dat het meer een afsluiting is. Sterkte en probeer positief te blijven ook al is het moeilijk
Ja dat is de grote vraag nietwaar. Mijn uitgerekende datum zou 10 november zijn geweest. En zelf probeerde ik er niet teveel aan te denken, maar mn vriend (de schat) herinnerde me er een paar dagen terug weer even aan door te zeggen dat de kleine er nu dan toch al zou zijn geweest. Hoe ik die dag precies zal gaan reageren weet ik niet. Wel zal ik denk ik zowiezo even een traan of meer laten en een kaarsje aansteken savonds. Ook dat is denk ik toch voor ieder persoon weer anders, de verwerking en dag van de datum, evenals dat ieder persoon anders is met het verwerkingsproces. Zal duimen dat het snel raak mag zijn voor u, maar ook veel sterkte met het dragen van uw verlies.
Ik had het van de week nog. O ja de 18de had ik uitgerekend geweest. Dan denk je toch weer ik had al weer een kindje kunnen hebben.Maar het was nu iets minder moeilijk omdat ik alweer 13 wk zwanger ben en nu gaat het goed. Bij de uitgerekende datum van mijn 3e mk dat was in april was het ff zwaarder want er waren toen veel bekenden ook uitgerekend en dat vond ik zeer confronterend als ze bevallen waren. Dat had ik ook kunnen hebben. Je moet positief blijven als je erg in de put zit lukt het zeker niet. Elke nieuwe zwangerschap is weer een ander. Maar ja ik kan het makkelijk zeggen ik heb geen problemen met zw worden wel een beetje met blijven Iedereen heel veel strerkte
bedankt voor jullie reacties, en wat spijtig dat jullie dit ook mee moeten maken. maar ik heb er echt wat aan wat jullie zo zeggen. ik denk ook dat een nieuwe zwangerschap de grootste troost is, maar ik zal ook blij zijn als die datum dan maar voorbij is. hoop dat het ook wel opluchting zal geven. alsof dat dé dag is waarop het allemaal weer in orde moet zijn. dat is natuurlijk niet zo en misschien geeft het passeren wel een beetje ruimte. afgesloten hoofdstukje en je verder richten op de toekomst! het is soms gewoon erg moeilijk, en dat lijkt wel erger te worden met de tijd, wat ook gewoon logisch. nogmaals bedankt en voor degene die nog niet in verwachting zijn: hoop dat het (snel) een keer goed raak mag zijn, en snelly: gefeliciteerd met je zwangerschap!
Hoi allemaal, Ik herken het helaas ook. 25 november zou mijn uitgerekende datum zijn. Zie er erg tegenop! Had eigenlijk ook wel verwacht/gehoopt weer zwanger te zijn voor die datum. Dat zou de pijn wel verzachten.. Maar helaas, het mag nog niet zo zijn! Ik weet alleen nog niet goed hoe ik die dag ga invullen, ben dan gelukkig wel vrij van mijn werk. Eigenlijk zou ik wel graag een mooi beeldje in de tuin willen zetten en een kaarsje aansteken. Hoe hebben jullie deze dag ingevuld of hoe gaan jullie deze dag invullen? Sterkte allemaal! Liefs
Ik vind het ook erg lastig hoor... Ik zou begin december uitgerekend zijn. En gisteren te horen gekregen dat het voor de 2e keer mis is gegaan. En dan krijg je ook nog te horen dat 100 meter verderop iemand zwanger is, net zo ver als jezelf.... Dus dat wordt weer maanden vergelijken. Ik gun het ze hartstikke... Maar wat een frustratie op het moment!!
Ik heb in januari een miskraam gehad, zou 5 september uitgerekend zijn. Nu was ik toen weer zwanger, en alles leek goed te zijn.. maar ben sowieso die eerste zwangerschap blijven doortellen. Toen ik eenmaal de 5 september voorbij was, was ik blij dat die datum voorbij was. Het maakte voor mij geen verschil dat ik zwanger was eigenlijk (daar was ik niet mee bezig). Dus ja misschien voelt het voor jou straks ook juist wat rustiger als die datum voorbij is. Nu zit ik uiteraard weer af te tellen tot 8 februari, had 26 weken geweest vandaag, zucht.. maar ik zie wel of ik dan zwanger ben. Als je het fijn vindt kan je wat meer tijd aan de dag besteden.. verdrietig is het sowieso wel. Hoop dat we allemaal gauw weer zwanger mogen zijn, van gezonde kindjes die lekker blijven plakken tot tenminste 37 weken
een van de weinige gedachte die me 'troost' kon bieden was dat áls het mis zou moeten gaan dat het liever nu dan later zou gebeuren.. desiree, wat ongelooflijk naar dat je dit moet meemaken. geen woorden voor jouw verdriet. wel respect voor hoe je dit verwoord en verwerkt, dat kan niet makkelijk zijn. ontopic: ben inderdaad blij als de datum gewoon voorbij is, lastig blijft het toch wel. en interessant om de verschillende verhalen te lezen over of een nieuwe zwangerschap wel of niet helpt in de draaglijkheid van de bevaldatum. bedankt voor jullie lieve reacties, en ik hoop uit de grond van mijn hart dat de meiden die er hard voor moeten knokken en veel tranen moeten laten snel een gezond kindje op de wereld mogen zetten!