Bevalling in bad

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mir81, 15 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Ik ben er een beetje vroeg mee, maar moet van de week voor de eerste keer naar de vk en wilde vast eens wat ervaringen horen.

Ik wil graag bevallen in bad. Wie heeft hier ervaring mee en was je thuis, in een kraamhotel of in het ziekenhuis? Wat het in je eigen bad of een speciaal bad?

Ik heb er al naar gezocht, maar het het idee dat het hier in de buurt nergens kan.

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier een superervaring met een badbevalling!

Het was in het ziekenhuis waar op de verloskamer een groot bad stond (niet het soort zwembad dat je weleens ziet, een gewoon groot bad met een handig zitje). Vanaf 4 cm ben ik in bad gegaan, en 3 uur later had ik volledige ontsluiting. Mijn dochter is ook in bad geboren, onder begeleiding van een vroedvrouw en een gynaecoloog.

De volgende bevallingen wil ik ook zeker in bad.

3. muffinmeisje

muffinmeisje Actief lid

7 aug 2009
    461
    0
    16
    Er komen hier de laatste tijd steeds meer topics voorbij over vrouwen die graag in bad willen bevallen, wat leuk! Ik ben zelf ook 2 keer in bad bevallen (gewoon thuis in m'n eigen ligbad) en het zijn de 2 mooiste ervaringen van mijn leven geweest. Ik kan het echt iedereen aanraden.
    Er is vorige maand nog een topic over geweest waar je aardig wat ervaringen kunt lezen: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-bevalling/386213-badbevalling.html
    Zelf ben ik op dit moment bezig met het opzetten van een eigen praktijk waarin ik o.a.vrouwen begeleid met een waterbevalling en de voorbereiding daarop omdat er echt steeds meer vraag komt naar de mogelijkheid om in water te bevallen.

En het is helemaal niet erg dat je er al vroeg over nadenkt, juist fijn dat je je zo goed mogelijk kunt orienteren op de mogelijkheden die er zijn. Het is belangrijk om te weten of de verloskundigen in je praktijk er aan mee willen werken en al veel ervaring mee hebben. En veel ziekenhuizen doen niet aan waterbevallingen, dus dat moet je ook goed uitzoeken voor jezelf.

4. Lady7

Lady7 Niet meer actief

Ik ben helemaal fan van badbevallingen, wou het zelf heel erg graag!
    helaas is het bij mij een keizersnee geworden en zal ik in de toekomst daardoor nooit in bad mogen bevallen :(

5. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik had het bij de eerste graag gewild maar ben blij dat we al die kosten niet hebben gemaakt.
    Mijn man had nooit het bad nog op kunnen zetten en kunnen vullen toen hij eindelijk thuis was.
    En betreft weeen opvangen had ik er dus ook niets aan gehad.

Meid als je het heel graag wil ga informatie halen en je inlezen!

6. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Helaas mag het bij ons in het ziekenhuis niet, anders had ik er misschien ook voor gekozen. Het is toch hartstikke handig dat je nu al wat meer wilt weten? Tijd zat om nog rond te vragen!

7. ivfje

ivfje Bekend lid

25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga ook in bad bevallen, vriendlief zag het op het laminaat in de slaapkamer niet zo zitten maar de vk gaf aan dat een eigenbad of whirlpool (wat wij hebben) geen probleem is. Ook had ze veel ervaringen bij bevallingen in zo'n opblaasbaar kinderbad met ook een opblaasbare bodem.
    Onze badkamer is niet groot dus ga denk ik gewoon in mn eigen bad...hopelijk duurt t niet lang meer :D

8. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 3 weken geleden in bad bevallen en het was super! Als je mijn bevallingsverhaal wil lezen pb me dan even

9. Elleke74

Elleke74 Lid

20 jul 2012
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mij lijkt het geweldig, maar het kan niet hier thuis ivm plaatsgebrek en ook bij ons in het ziekenhuis is het helaas niet mogelijk. Ik hoop dat het jou lukt om het te regelen!

10. mikky1982

mikky1982 Bekend lid

19 aug 2009
    772
    0
    16
    Ik hed mijn verloskundige er speciaal op uitgezocht. Ze had veel ervaringen met badbevallingen. Sterker nog ze had een leenbad en ik hoefde er geen te huren. Ik had het bad net 2 dage in huis en toen werd ik met 37,5 weken opgenomen met een te hoge bloeddruk... helaas geen badbevalling voor mij.

11. michelle28

3 apr 2012
    20
    0
    0
    Ik zou 't eigenlijk ook graag willen, alleen het ziekenhuis Het Bronovo in Den Haag waar ik ga bevallen van mijn 2de zoontje, (heb er al één van bijna 6 jaar) lees ik er niks over... dus hoop dat de komende bezoek van de verloskundige er meer over kom te weten!!! :)

12. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    Als je nog een bevallingsbad incl. toebehoren wilt? Ik heb er hier nog een (ongebruikt helaas) staan.

Zou het ook heel graag hebben gewild. maar ivm langdurig gebroken vliezen in het ziekenhuis gebeurt en kon daar niet in bad.
    maar ik wist ook niet hoever ik was en hij kondigde zich al aan, super onverwachts dus had dat bad nooit gered.

Deel Deze Pagina