Uitgerekende datum

Discussion in 'Miskraam' started by bigdream, May 2, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bigdream

bigdream Fanatiek lid

Jan 21, 2007
    2,484
    0
    0
    Misschien een rare vraag, maar mijn uitgerekende datum was 28 juni 2007.
    Ik zit nu toch wel tegen deze datum aan te hikken.
    Hoe gaan of gingen jullie met deze datum om?
    Heeft iemand een tip?
    Ik ben op dit moment heel erg bezig het allemaal een plekje te geven in mijn leven.
    Liefs bigdream

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    ik was 18 februari uitgerekend en hoe dichter ik bij die datum kwam hoe moeilijker ik het vond. tevens was een vriendin van mij gelijk zwanger en die is in januari bevallen van een dochter en dit heeft me extra moeite gegeven om over die datum heen te komen. gelukkig teste ik voor de uitgerekende datum opnieuw positief en nu gaat alles goed. dat ik wist dat er nu misschien wel een kindje aankwam heeft me goed gedaan en weet niet hoe ik anders door die datum was gekomen.

een miskraam heeft tijd nodig om verwerkt te worden maar kan je eigenlijk geen tip geven. iedereen gaat anders om met zijn verdriet. ik heb die dag wel een kaarsje gebrand bij de enige echo dit ik heb van de kleine uk waarbij het hartje nog klopte.

3. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Hoi Bigdream,

Mijn uitgerekende datum was 31 maart, en ik was (en ben) helaas nog niet zwanger.

Toevallig had ik net op deze datum een overnachting in een jachtslot geboekt met diner, en ik kan je dit alleen maar aanraden. Zo wordt een rotdag eigenlijk een hele fijne dag waar ik met veel plezier op terugkijk.

Wij hadden het geluk dat het het eerste weekend was, waarop de zon volop scheen, en dat maakt het een stuk makkelijker.

Ik vond het een hele rare dag en heb toch wel een paar keer aan de dagen rondom mijn missed abortion gedacht: het schoot meer door mijn hoofd dan de maanden ervoor. Toevallig hoorde ik die dag ook meerdere nummers op de radio, die mij aan mijn miskraam deden denken. Eigenlijk ben ik de dag erg goed doorgekomen; ik had alleen wat tranen in mijn ogen tijdens het diner, met flink wat wijn in mijn lichaam.

Mocht je nog niet zwanger zijn, ga dan lekker aan de wijn, of andere alcoholische dranken. Dat deed mij in ieder geval veel goed. :D Als je dan toch niet zwanger bent, dan kun je het er maar beter goed van nemen op zo'n dag.

Eigenlijk vond ik mijn bevallingsdatum vrij abstract, en daarom kon ik het goed handelen.
    Ik ben afgelopen zondag op kraamvisite geweest bij mijn schoonzus, wiens zwangerschap ik associeerde met mijn miskraam. Ik kan je alleen maar vertellen dat ik toen zo keihard geconfronteerd werd met mijn miskraam, en mijn zwangerloosheid, dat ik wel een paar dagen nodig heb gehad om er over heen te komen. Dit is zo concreet, en daarom vond ik dit eigenlijk vele malen moeilijker dan mijn bevallingsdatum.

In ieder geval veel succes: ik begrijp heel goed dat je tegen je uitgerekende bevallingsdatum opziet, ik had hetzelfde. Ik hoop alleen heel erg dat je dan al opnieuw zwanger bent. Dat maakt het wel makkelijker.

Liefs,
    Marla

4. Minka

Minka Fanatiek lid

Dec 25, 2006
    1,466
    0
    0
    Gelderland
    Lieve Bigdream,
    ik was 23 juli uitgerekend. Deze datum komt voor mij ook snel in beeld. Ik wil er nog even niet teveel over nadenken, maar denk wel dat ik die dag vrij wil nemen om iets te gaan doen. Als ik gewoon op het werk zou zijn zou dat denk ik flink tegenvallen.
    Succes ermee en wie weet ben je 28 juni wel gewoon zwanger!

Liefs Minka

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Lieve meiden,
    Heel veel sterkte met deze moeilijke periodes!
    Ik had er ook moeite mee toen er twee moesten bevallen in "mijn periode".
    Probeer er maar gewoon wat aan toe te geven hoor...het is toch ook hartstikke rot!
    (heeeel zacht uitgedrukt!)

6. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    mijn uitgerekende datums waren 14 februari en 22 maart.
    14 februari heb ik me goed gehouden totdat het zo'n uur of half 10 was ik naar bed toe ging en ging nadenken ik had normaal een wondertje gehad.
    ben helaas tot nu toe niet zwanger geworden daarna

7. Josefina

Josefina Lid

Oct 8, 2006
    48
    0
    6
    telefoniste
    Groningen
    Mijn uitgerekende datum was 13 maart 2007. Op deze datum heb ik op het plekje in onze tuin, waar wij het "kindje" hebben begraven, een lieveheersbeestje gezet. Later heb ik er nog vergeet-mij-nietjes bij gezet, die nu in bloei staan. Ik heb er een foto van gemaakt en in mijn album geplaatst. Natuurlijk heb ik er veel aan gedacht. Daar kwam nog bij dat een paar dagen daarvoor, op 7 maart, een vierde miskraam heb gehad. Maar toch had ik van deze laatste miskraam minder last dan van die ervoor. Misschien wel omdat er toen een duidelijk bewijs was dat er werkelijk een kindje groeide.........
    Ik wens je heel veel sterkte,

Groetjes, Josefina

8. bigdream

bigdream Fanatiek lid

Jan 21, 2007
    2,484
    0
    0
    Lieve meiden bedankt, ik voel me al zo begrepen door jullie, dat is fijn. Ik merk dat het voor mijn man toch allemaal anders is dan voor mij.

9. moonique

moonique Bekend lid

Nov 28, 2006
    663
    0
    0
    Drachten
    Mijn uitgerekende datum zou 12 mei zijn...
    13 mei is mijn vader jarig en is het moederdag, ik weet nog toen ik vertelde dat ik zwanger was en iedereen vroeg naar de uitgerekende datum mijn vader meteen al riep dat het dan wel op zijn verjaardag zou gebeuren en ook nog moederdag. Ik denk dat ik dit jaar moederdag wel wat anders zal ervaren...

10. cristel1986

cristel1986 VIP lid

Feb 25, 2006
    5,200
    0
    0
    bij nijmegen
    mijn uitgerekende datum zou 21 sept zijn.. en iedere keer als ik nu september hoor.. dan voel ik een naar gevoel in mn buik. maarja.. de maand komt toch dichterbij... ik hou m zeker wel in gedachten

11. Minie79

Minie79 Lid

Sep 8, 2006
    88
    0
    0
    Schiedam
    Mijn uitgerekende datum zou 22 juni 2007 zijn. Ik zit er ook best wel tegenaan te hikken.
    Gelukkig zijn we op vakantie dan, maar ik denk dat er dan wel extra bij stil sta.
    Veel sterkte!

12. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Mijn uitgerekende data waren 7 oktober 2006 en 24 april 2007. Vooral 7 oktober vond ik wel lastig, maar ik heb mezelf gewoon lekker toegestaan om met gedachten af te dwalen naar mijn kleintje die er niet was. De 2e keer ging het beter. Ik moest gewoon werken waardoor ik veel afleiding had.

Mijn tip: vooral niet te krampachtig richting die dag gaan. Gewoon over je heen laten komen. Je hebt recht op alle emoties die er bij komen kijken dus gewoon laten komen meid.

13. peeetje

peeetje Fanatiek lid

Jan 3, 2006
    2,805
    0
    0
    rotterdam
    blijf altijd jammer genoeg in je hoofd, de datum
    ik heb het nog.
    vooral nu..
    met mijn allereerste mk had ik dezelfde uitgerekende datum als nu..
    en dan word je er toch cont. aan herinderd en blijft pijnlijk!

veel sterkte en probeer die dag afleiding te zoeken meid!

14. Koosje

Koosje Fanatiek lid

Jan 15, 2007
    1,418
    10
    38
    Female
    Utrecht
    Ha bigdream,
    Net afgelopen 4 mei was ik uitgerekend van het kindje dat we met 8 1/2 week eind september 2006 hebben verloren...ik heb het altijd een vreemde datum gevonden om uitgerekend te zijn, dodenherdenking, maar de vreugde overheerste toen natuurlijk.
    Ik heb er eigenlijk niet echt bij stilgestaan op de dag zelf, de dagen ervoor gek genoeg wel. Nu ik er zo over schrijf raakt het mij wel weer....wat voor mij ieg na de miskraam erg hielp is in mijn zwangerschapsdagboek brieven schrijven aan het kindje, mijn vriend heeft er ook 1 geschreven en dat heeft ons allebei wel erg geholpen. Nog lees ik die brieven nog wel eens door en merk dat het goed is zo. Toch blijft het tegelijkertijd gevoelig, zeker omdat het bij ons nog niet opnieuw is gelukt om zwanger te worden en mijn bioklok doortikt. Gelukkig zijn we nu bij de gyn voor hormonen en sperma onderzoek, dat stelt gerust.
    Veel sterkte in juni.
    Lieve groet,
    Koosje

15. jorine

jorine Lid

Oct 15, 2006
    19
    0
    0
    Arnhem
    Het klinkt allemaal erg herkenbaar. Ik zou bij mijn 1e zwangerschap (heb 2 miskramen achter elkaar gehad) 10 juni uitgerekend zijn. Ik zie enorm op tegen die week. Zeker omdat twee vriendinnen in dezelfde week uitgerekend zijn en hun zwangerschappen goed verlopen. Ik heb steeds in mijn hoofd gehad dat ik voor die tijd weer opnieuw zwanger moest zijn. De datum komt dichterbij en de kans dat dit nog gaat lukken wordt kleiner. Ik probeer te denken dat onze tijd komt en wanneer het zover is hoop ik deze moeilijke periode achter me te kunnen laten. Ik moet alleen zeggen dat ik het wel erg moeilijk vind om bij mezelf te blijven. Ik probeer positief te blijven en doe mijn best om het niet continu aanwezig te laten zijn. Ik ben druk bezig met een nieuwe baan waar niemand weet van de miskramen en daardoor kan ik me overdag meestal "gewoon"voelen en is het niet in alles aanwezig. Naast mijn werk neem ik veel tijd voor mezelf en mijn man. Ik merk dat ik vooral veel behoefte heb aan veilige mensen om me heen en ben de laatste tijd veel thuis. Door te schrijven, schilderen en freubelen probeer ik het allemaal een plekje te geven. groetjes jorine

Share This Page