uitgerekende datum

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door dianne, 15 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    heey meiden,

Gister had ik mijn eerste echo. Super om te zien natuurlijk. het zag er allemaal prima uit. Alleen kon niet worden verteld wanneer het kindje zou worden geboren. HIj zei ergens tussen 24 december en 2 januari. Ik vraag me nu af kunnen ze later nog de datum kunnen aanpassen?

2. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    bij de 2de echo kunnen ze het beter berekenen.
    zeggen ze tenminste ik heb nu tig verschillende datums.
    ik zeg 30 november
    gyn zegt 1ste keer 9 dec
    gyn zegt 2de keer 5 dec
    verloskundige zegt 2 dec en de echo geeft aan 4 dec.
    rara wat is het nou.

3. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    met de 12 weken echo kunnen ze vaak wel een indicatie geven wat de uitgerekende datum is. Maar meestal komt het wel goed overeen met de eerste dag van je laatste menstruatie zo kwam ik uit op 27-6 en dat is nu nog steeds zo naar aanleiding van de echo.

4. Kegi

Kegi Actief lid

23 nov 2006
    243
    0
    16
    Huishoudhulp
    Belgiƫ
    Aan de hand van het bloedonderzoek was het 13 september en de gyn zegt 15 september. Dus wij gaan er nu van uit dat het rond de 15de komt.
    Denk dat ze bij jouw ook nog wel een datum gaan zeggen hoor.

5. chantalk

chantalk Fanatiek lid

De 12 weken echo is het meest duidelijk.
    In het begin hebben ze bij mij ook de datum steeds veranderd. Dit komt omdat als het vruchtje nog maar heel klein is 1 mm verschil met meten al veel kan uit maken.
    Even afwachten dus. ;)

6. Teardrop786

Teardrop786 Actief lid

20 feb 2007
    180
    0
    0
    den haag
    Ik heb tot nu toe overal dezelfde datum gehoord, 10 december.
    Van de VK, gyn, en al die calculators.. Ze gaan toch uit van de eerste dag van je laatste menstruatie en vanaf daar tellen ze. Bij de echo zeiden ze ook 10 dec.

7. Teardrop786

Teardrop786 Actief lid

20 feb 2007
    180
    0
    0
    den haag
    Pff.. en laatste hoorde ik dat slechts 4% van alle baby's op de uitgerekende datum worden geboren!

De meesten komen twee dagen ervoor of erna. En je hebt altijd de uitschietertjes.. :)

8. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    meestal zeggen ze het pas met de termijnecho rond 13 wkn. dat heeft met de groei van de vrucht te maken in de eerste 12 wkn ofzo......

twinny

9. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    heey meiden

dankje voor de reacties. Ik kan me gewoon niet voorstelen het kindje pas op 2 januari komt.

10. heej meisje,

ik weet precies hoe jeje voelt..ik had precies hetzelfde..wij gingen helemaal uit van 31 dec..en toen later zeiden ze 4 januari..:S t scheelt maar 4 dagen maar voor mij was dat erg lang!
    Maar ik bleef lekker uitgaan van 31 dec..maar ze is 4 januari geboren!

Deel Deze Pagina