hoi meiden, wordt de uitgerekende datum berekend aan de hand van de eerste dag van de vorige menstruatie? Of kan dit ook aan de hand van de eisprong? Ik weet bijna 100 procent zeker dat ik 14 januari mn eisprong heb gehad (positieve ovutest op 13 jan. en duidelijk gevoeld op de 14de), als ik dit uitreken zou ik 7 oktober zijn uitgeteld. Als ik vanaf 1 januari uit ga (begin vorige menstruatie) is dit 8 oktober. Maakt uiteraard niet veel uit, maar was benieuwd wat nou overeen zou komen.
Jaa dat is dan 8 oktober! Spannend! KAn altijd nog iets afwijken als je echo krijg.. Gefeliciteerd iig
Normaal gesproken gaan ze uit van eerste dag laatste menstruatie. De VK wil weten of je een cyclus van 4 weken hebt, zo niet ( in mijn geval dus) Dan wordt dehoeveelheid weken of dagen aangepast. Op de eerst echo kunnen ze dat ook zien
Er wordt uitgegaan van de eerste dag van je menstruatie omdat veel vrouwen niet precies weten wanneer hun eisprong was. Weet je dit wel 100% zeker dan is het betrouwbaarder om hier vanuit te gaan. Niet iedereen heeft namelijk een eisprong op dag 14 (jij kennelijk op dag 13), waardoor uitgaan van de eerste dag van de menstruatie slechts een schatting oplevert. Dus je uitgerekende datum is als je echt zeker bent van je eisprong 7 okt. Echter, bij een echo wordt dit heel vaak nog een beetje bijgesteld. Het bevruchte eitje kan namelijk ook heel goed een paar dagen eerder of later dan gemiddeld innestelen en daar kun je nu natuurlijk niets over zeggen.