Baby voelen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Malika1989, 12 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Malika1989

    Malika1989 Bekend lid

    19 feb 2014
    815
    59
    28
    Vrouw
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Hallo dames, :D



    Met hoeveel weken hebben jullie je baby voor het eerst gevoeld?
    En hoe voelt de eerste keer?



    Ik las over 'plopjes' en 'vlinders' in de buik.. huh.. :)
     
  2. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Voor het eerst plopjes met 14/15 weken maar dat is schijnbaar voor een eerste echt heeeel vroeg. Met 17 weken al kleine schopjes af en toe... Nu trapt hij de hele dag door :)
     
  3. Love1990

    Love1990 Niet meer actief

    Met 17 weken voelde ik de "plopjes". Met 19 weken heeft VL de beep voor het eerst gevoeld. Nu zijn het karate trappen:p
     
  4. Key

    Key Fanatiek lid

    13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    Ik geloof ik rond de 15/16 weken dat ik plopjes voelde af en toe en een soort raar gekriebel (beetje steekjesachtig). En toen 1x toen ik in bed ging liggen voelde het alsof er een rugbybal omdraaide in mn buik, werd er even heel misselijk van. Maar wist meteen: de baby draait zich om omg!!
    Nu ben ik aan het gedraai gewend al geeft het soms een wat ongemakkelijk gevoel. En voel nu echt duidelijk schopjes en duwtjes, ook aan de buitenkant:)
     
  5. jes12

    jes12 Bekend lid

    2 jan 2014
    888
    91
    28
    Met 15 weken en toevallig vandaag voor de 2e keer.
    Ik vind het gewoon echt voelen als een klein schopje (plopje) aan de binnenkant van mn buik.
    Zo een leuk gevoel!! Voel het nog wel heel zachtjes hoor maar ben er nu wel vrij zeker van dat dit het is. (twijfelde de eerste x nog of het niet mn darmen waren)
     
  6. Muis87

    Muis87 Bekend lid

    20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Met ongeveer 12 weken kon ik hem voelen draaien, alsof er een tennisbal in mijn buik bewoog :p. Met 13 weken het eerst duidelijke plopje en sinds 14 weken eigenlijk iedere dag wel plopjes en het draaien sowieso al sinds 12 weken iedere dag. Sinds 16 weken ook echt duidelijke schopjes en mijn man heeft het vorige week, met 17 weken, voor het eerst ook echt gevoeld. Die kan het nu ook bijna iedere dag voelen. Hier dus alles heel vroeg.
    Het is wel een druktemaker, die 10 kindsbewegingen per dag die je vanaf een week of 24 dacht ik zou moeten voelen haal ik hier de meeste avonden binnen een half uurtje wel :p. Voel hem overdag ieder half uur wel een keer en als ik 's avonds rustig lig gaat hij los, dan is het disco in mijn buik ofzo :p.
    Echoscopiste zij met de 12 weken echo al dat ik de kleine vast al heel snel zou gaan voelen, baarmoeder en placenta lagen daar ideaal voor en ze had gelijk :D.
     
  7. lil

    lil Bekend lid

    3 apr 2014
    766
    0
    0
    Arnhem
    rond 19 weken, enkele keren... Kan moeilijk vertellen hoe het voelt, plopjes scheetjes.. heel apart gevoel!
     
  8. Nora1983

    Nora1983 Fanatiek lid

    21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik ook rond 17 weken. Soort luchtbelletjes die ontploffen in je buik, heel apart. Later gebruikte onze dochter mijn blaas als trampoline en aan het eind mocht ik niet meer op mijn rechterzij liggen, begon ze ook te schoppen:D Nu is ze 1 jaar en nog altijd druk met haar beentjes in de weer, blij als ze ze straks kan gebruiken waar ze voor bedoeld zijn:D

    Oja, en soms voelt het alsof er een visje door je buik zwemt.
     
  9. evenstar

    evenstar VIP lid

    22 jan 2009
    9.809
    3
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    1e - met 17 weken soort plopje, lijkt 't meeste op een lichte trilling in een spier, met 19 van buiten een schopje gevoeld
    2e - met 13 weken heel licht gefladder en met 16 al duidelijk geschop, ook van buiten met de hand voelbaar
    3e - met 13 weken af en toe licht gefladder, met 16 met de hand gevoeld maar minder vaak dan de 2e, maar wel dagelijks

    Bij mij alle keren juist totaal niet ideaal qua placenta, die ligt weer precies voor de buikwand. Ik voel het daar dus gewoon doorheen. Wat wel schijnt uit te maken is dat ik bijna geen vet op mijn buik heb.
     
  10. Hope1992

    Hope1992 Actief lid

    30 jun 2014
    215
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik voel 't nu elke dag :) vanaf dinsdag geloof ik
     
  11. mamavjulia

    mamavjulia Fanatiek lid

    13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Bij 15/16 weken veegjes, plopjes, nu 21 weken en een hoop geschop, gedraai, en ook goed te zien aan de buitenkant

    Derde zwangerschap en ik heb mn kindjes elke keer tegen de buikwand liggen dus ik voel ze erg goed en vroeg. Placenta achterkant.
     
  12. podiki25

    podiki25 Fanatiek lid

    18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Bij mijn eerste voelde ik "kriebeltjes" (net alsof je een scheet laat onder water, sorry voor het taalgebruik) rond de 15-16 weken denk ik.
    Nu voelde ik het al heel duidelijk rond de 11-12 weken en sinds week 15-16 plopjes. Sinds 17 weken werden dat echte schopjes...
     
  13. Juudje1501

    Juudje1501 Bekend lid

    15 aug 2012
    652
    154
    43
    Vrouw
    Leiderdorp
    Ik heb ongeveer een week tot 2 weken geleden ook de hierboven al veel beschreven "plopjes" gevoeld. Kan dit echt mijn baby geweest zijn? Zo vroeg? Er is me wel gezegd bij de 10 en 12 wk echo dat ik de baby wrsch vroeg ga voelen vanwege de ligging en de ligging van de placenta. Maar echt zo vroeg? Ik dacht dat m'n darmen raar deden. Heb het nu al even niet gevoeld. Moet ik me dan nu zorgen maken? (nog meer dan ik al doe haha). Bij vk op 4/9 hartje gehoord, dus toen alles oké.
    Hebben jullie tips wanneer je je kindje het beste kan voelen? Welke houding oid?
     
  14. Set

    Set Bekend lid

    9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Vanaf een week of 15 voelde ik de kleine al wel ''rommelen'' in mij buik maar sinds 17 weken af en toe echt schopjes bewegingen zijn steeds beter te voelen.
     
  15. annebon1986

    annebon1986 Actief lid

    22 jul 2014
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voel haar sinds 18 weken al elke dag. Voor die tijd wel wat gevoeld, maar wist niet zeker of dat de baby was. Vind het soms ook lijken op van die spiertrekkingen die je bijvoorbeeld weleens bij je oog of in je arm ofzo hebt. Mijn vriend kon haar een paar dagen later in die 18e week ook al voelen. Nu kan ik er niet meer omheen, soms duwt ze zo hard tegen mijn buik dat er een hele bult zit, niet altijd even prettig! Haha!
    Ben nu trouwens 25 weken en 5 dagen ;)
     
  16. Rainbow88

    Rainbow88 Fanatiek lid

    13 jan 2014
    3.647
    305
    83
    Ik weet niet of ik al iets voel, soms als ik rustig in bed lig op mijn rug lijk ik wel iets te 'ervaren'
    Maar de dingen die ik voel bevinden zich vaak ook boven mijn navel, kan de baby toch niet zijn lijkt mij :D Ofwel is het toch de baby en lijkt het of ik het hogerop voel bewegen
     
  17. BZD

    BZD Fanatiek lid

    17 jan 2014
    1.059
    165
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Afgelopen dinsdag voor het eerst bewust. Ervoor waarschijnlijk ook al zachtjes, maar dan voelt het alsof er wat gas in je darmen verplaatst. Nog steeds vind ik het een beetje zo voelen (vandaar de "plopjes" denk ik). Of net alsof je onder water tegen een ballon tikt. Sinds dinsdag let ik er heel erg op en hij beweegt veeeeeel! De verloskundige zei ook al:"zo die is niet verlegen!" :)
     
  18. lil

    lil Bekend lid

    3 apr 2014
    766
    0
    0
    Arnhem

    Lijkt me niet boven je navel, je moet echt op je onderbuik letten.
    succes ;)
     
  19. Nicci1982

    Nicci1982 Niet meer actief

    13/14 weken maar dat werd me achteraf pas duidelijk toen ik met een week of 15/16 ineens bedacht dat het gevoel bij een bewegende baby hoorde. Heel suf.
     
  20. samaa

    samaa Niet meer actief

    Hier rond de 15 weken 2x een soort spiertrilling gevoeld, vermoedde de baby te voelen, maar leek me zo vroeg. Daarna weer met bijna 17 weken. Sindsdien voel ik dagelijks beweging onderin mijn buik Als ik rustig zit. Met 18 weken heeft mijn vriend het ook voor het eerst gevoeld. Heel bijzonder want het is best wel vroeg, helemaal voor een eeerste zwangerschap
     

Deel Deze Pagina