Uitgerekende datum

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sparky, 5 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snoepje84

    snoepje84 Niet meer actief

    Zoals ik begrepen had zijn juist de 10-12 weken echo's het betrouwbaarst met een spelling van 1 tot 3 dagen. Maar ja inderdaad zo zie je maar. Het is maar dat we die maand 1 keer geklutst hadden dat ik zoiets had van die echo klopt dan wel hihi en t hangt ook van de echoscopiste af.. ik ben uiteindelijk 4 dagen naar voren gezet (dacht 9.4 weken termijnecho wees 10.1 weken uit) en het klopte wel ondanks geen eisprong gevoeld en blanco ovulatie testen
     
  2. liefde1978

    liefde1978 Fanatiek lid

    4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Ik zou 7juni aanhouden, alleen al omdat het betekent dat je dan aan het einde sowieso 2dagen eerder wordt ingeleid als die kleine blijft zitten hihi...;)
     
  3. Ik zei het misschien niet helemaal goed; ze zijn niet 'niet betrouwbaar', maar ze sluiten niets uit. Da's een betere woordkeuze :p Op basis van termijnecho's zou ik een stuk of 4 verschillende data hebben waarop ik uitgerekend zou zijn, haha.

    Ach, die uitgerekende datum.. De reden die liefde1978 geeft, is inderdaad de enige reden die ik me kan bedenken om er waarde aan te hechten. Maar goed, als er mensen zijn die echt volledig overtuigd zijn van hun eigen gelijk, is een VK vast ook niet te beroerd om een datum iets te verzetten..
     
  4. gitta

    gitta Fanatiek lid

    22 okt 2013
    2.625
    426
    83
    Precies. Van de eerste is de termijn (in het buitenland) bepaald met de twintigwekenecho, ze is vier dagen over tijd geboren, maar ik had al bijna geen vruchtwater meer en ze had overal schilferige droogteplekjes.

    Nu was ik rond de 9 weken drie dagen vooruit gezet en met de termijnecho was ik nog eens vier dagen verder. Toen heb ik wel gevraagd of ze dat nogmaals wilde wijzigen, want ik denk echt dat de eerste veel verder over tijd was dan gedacht. En als dat niet zo is, gaat blijkbaar mijn baarmoeder op het laatst schrikbarend snel achteruit en dan wil ik liever niet dat ze langer blijft zitten dan noodzakelijk.
     
  5. Drieka

    Drieka Niet meer actief

    Ik weet ook 100% zeker wanneer mijn eisprong is geweest doordat ik ovulatietesten heb gebruikt en die maand maar 1 keer seks heb gehad, toch zijn we bij de termijnecho 4 dagen naar voren gezet, de uk is gewoon goed gegroeid. Zou me om die 1 of 2 dagen echt niet zo druk maken, bij de termijnecho word je misschien meer naar voren of juist naar achteren verplaatst en die uitgerekende datum moet je dan gewoon aanhouden!
     

Deel Deze Pagina