Hallo, Ik moet van onze kraamhulp klossen voor onder het bed huren. Ons bed is helaas te laag. Maar vanaf welke week moet je zoiets nou in huis gaan hebben? Het is trouwens alleen maar voor de nazorg want bevallen wil ik graag in het ziekenhuis. Het kost een 4 euro per week die dingen, dus wil niet onnodig geld verspillen. Vanaf wanneer hebben jullie ze gehuurd? Alvast bedankt, Tinkerbel
Vorige week bij de intake zei de dame tegen mij met 37 weken moet het bed omhoog. Nou kan het hier niet, want we hebben een waterbed.
Hier moest het bed vanaf 37 weken op klossen omdat je vanaf dan ook thuis mag bevallen. Je weet niet hoe je bevalling verloopt, dus mocht je het ziekehuis niet ''halen'' staat je bedje iig wel op klossen. Die 4 euro per week hé, weet je dat zeker? Het wordt bijna altijd via de AWBZ (?) vergoed...
ik heb gisteren het bed op klossen gezet, het word geadviseerd vanaf 37 weken... en ook hier was het gewoon gratis hoor, mocht er zoveel meenemen als ik wil. we hadden er namelijk 8 nodig, was geen probleem. hier mag je ze 3 maanden lenen, en nog eens 3 maanden verlengen pas daarna kost het geld.
Ook hier passen de klossen helaas niet, Maar ik ga ook naar het ziekenhuis Normaal moet je het vanaf 37 weken er onder hebben
Ik ga ook in het ziekenhuis bevallen, ,maar de kraamzorg (intake) zei dat ik klossen moest lenen. Ze had nog niet eens gekeken ofzo naar mn bed, maarja ze zei dat ik ze vanaf 10 maart moest ophalen, gister opgehaald dus en ben nu 36 weken zwanger. De klossen kon ik zo ophalen, handtekeningetje en klaar. Niks gehoord over betalen hoor.. En als je daarvoor moet betalen, word het toch wel vergoed lijkt me. Ik zit bij Menzis en ben ook aanvullend verzekerd (basis, extra zorgend 2 ofzo.) Groetjes, Mandy
Meestal bij de thuiszorg moet je een borg betalen en krijg je dat na de kraamperiode weer terug. (althans bij ons) En inderdaad vanaf 37 weken op klossen. Ik denk dat ik ze binnenkort al ga halen, lekker hoog bed met uitstappen.
Bedankt allemaal! Ik zal de thuiszorg eens bellen van de week en vragen hoe dat dan zit met die kosten waar ze het op internet over hebben. Ik ben morgen 34 weken dus dan heb ik nog wel even de tijd gelukkig. Moet dinsdag trouwens ook naar de vk, zal haar ook eens vragen. Tinkerbel.
wij hebben een boxspring,die is 65 cm hoog,moet ook die op klossen : ?Zie mezelf nog niet echt met een trapje in bed stappen.Als ik er dan midden in de nacht uit moet,en me bekken werkt niet mee,dan lig ik daar !
Las op de pagina waar wij ons kraamzorg van krijgen, dat het bed tussen de 75 en de 85 cm oid moest zijn.
ik heb vandaag al de klossen gehaald en als je lid bent van het groene kruis ( bij ons dan) krijg je ze gratis. we hadden er 12 nodig en heb ze meteen meegekregen tot 23 juni. dusss. ik vind het super handig.
Ik heb ze met 36 weken gehaald en iets voor de 37 weken ze eronder gedaan. En na de kraamweek gelijk er weer onderuit (dus 5 weken later). Wat een hoogte zeg! Normaal zou ik mijn bed dan uitspringen maar met mijn bekken net voor en net na de bevalling was het erg lastig in en uit bed komen. Hier was het trouwens gratis bij het kraamzorgbureau.
oooh ik wou dat mijn bed altijd op klossen stond vondt dat zoo heerlijk he toen heb ik pas goed geslapen
wij hebben ook een waterbed...en ik wil thuis bevallen (en dat mag/kan niet op een waterbed)...dus laat ik een 1 persoonsbed komen van m'n ouders logeerkamer