Goedemorgen, Ik heb even een vraagje, maak me een beetje zorgen maar vind het weer te weinig om mijn eigen VK te bellen. Ik ben vandaag 10+3 en heb al een paar weken last van mijn onderrug, vooral als ik veel gedaan had. Dit was een zeurend gevoel, heel vervelend, maar niet echt pijnlijk. Mijn VK vertelde me dat dit een teken was dat ik het even wat rustiger aan moest doen dus hier heb ik naar geluisterd en het werd inderdaad minder. Echter was ik gister met mijn hond aan het wandelen toen zij ineens schrok van een andere hond en het op een rennen naar huis zette. Ik ben achter haar aan gegaan en heb me helemaal kapot gerend. Ik heb al geen conditie en ik heb volgens mij ook nog nooit zó hard gerend als gisteren. Toen ik haar, gelukkig, weer bij me had ben ik rustig gaan lopen en merkte ik dat ik wel weer vreselijke rugpijn had, nu veel erger als voorheen. Ik ben thuis meteen in bed gaan liggen en gisteravond heeft mijn vriend mijn rug gemasseert, heb een warme douche erop gezet maar niets hielp. Ik heb nog steeds vreselijke rugpijn en ik begin me nu een beetje zorgen te maken. Kan dit niet schadelijk zijn voor de baby? En wat kan ik nu het beste doen? Alvast bedankt!! Groetjes Duchess
Hoihoi, Door de zwangerschap word je kraakbeen in je lage rug en bekken weker daardoor ontstaat er meer beweging. Dit kan gevoelig zijn. En wanneer je een onverwachte beweging maakt en vervolgens je lichaam een tikkeltje overbelast is het niet gek dat je daar voor afgestraft word! Houd even rust maar trekt het na 3 dagen niet weg laat dan even een fysio naar je rug kijken! voorzichtig aan meis! Imke