Met 28 weken zwangerschap moest ik GTT (zwangerschapsdiabetes) test laten doen. Ik kreeg een bekertje glucose en moest na een uur bloed laten prikken. Nu ben ik 30 weken zwanger en gisteren was ik weer bij de gyn. en vroeg ik naar de uitslag. Ze zei meteen, die zal wel goed zijn anders had je het wel gehoord. Terwijl ze naar de uitslag zocht, toen zei tegen "maar nee, de uitslag was niet goed" maar dat was een groffe test, nu moet ik opnieuw GTT laten testen, dit keer moet ik me 's ochtens nuchter melden, krijg ik weer glucose die ik moet opdrinken,en na 2 uur gaan ze weer bloed prikken. dit is een uitgebreider test, volgens de gyn. kon het ook zijn dat de waardes normaal uitkomen. Ik heb geen symtomen van diabetes zoals, veel dorst / veel plassen / overgewicht. De afmetingen van de baby kloppen ook met zijn zwangerschapsweek. Ik ben 27 jaar, ik heb geen suikerziekte in mijn familie, was voor de zwangerschap 52 kilo nu weeg ik 65 kilo en ben 30 weken zwanger. Ik vind zelf dat ik niet al te veel aangekomen ben, heb ook geen TE DIKKE BUIK. Wie heeft de test ook opnieuw moeten doen? waarna de waardes toch normaal uitkwam? Ik ben zeer bezorgd nu.
Hoi Azra, Ik heb dat ook gehad. Ik heb drie keer moeten prikken om 9 uur had ik 5.5 om 12 uur had ik 7.5 ( omdat ik een botterham had gegeten) en om 2 uur weer 5.5. De vk deed bij mij alsof ik een moord had gepleegd...omdat mijn suiker "te hoog" was. Ik moest nog een keer en weer 3x geprikt, dit keer was alles 5.5....en toen was alles wel weer goed! ik vond dat de vk zeer overdreven deed...mijn üitslag was gewoon normaal.Ik denk dat je geen zorgen hoeft te maken hoor. Groetjes Najet @in april komt de tweede@