Ik zou eerst goed nadenken of je het nodig hebt. Couveuzenazorg mag alleen naar de baby kijken, bedje opmaken, eventueel badje, meer niet. Want dat is geen kraamhulp die de kraamvrouw helpt, ze zijn er puur voor de baby. Ik heb er weinig aan gehad, we hebben in het ziekenhuis geleerd hoe te zorgen voor de baby, en ons eigen manier daarin gevonden. Ik zou er persoonlijk echt geen 12e per uur voor geven
Ik zie dat het een oud topic is maar reageer toch maar even. Ik ben niet aanvullend verzekerd bij DSW, maar kreeg dus echt gewoon 12 uur vergoed uitgestelde kraamzorg. Geloof me, het lijkt niet zoveel, want je bent "geen kraamvrouw" meer, maar het was super fijn dat ze nog even naar het bedje keek, even mee hielp bij het badje, en ze zei ook na al die ellende ben ik er gewoon om jou een fijn gevoel te geven, en een beetje te verwennen, want hey dat mis je wel allemaal zo maar even in zo'n situatie. DSW dus top, als baby langer dan 14 dagen en korter dan ik dacht 8 weken in het zkh lag kreeg je uitgestelde kraamzorg, en dat zonder aanvullende verzekering.
Ik ben bij FBTO verzekerd en mijn baby heeft 3 weken in het ziekenhuis gelegen, eerst alleen met een neussonde en later aan zuurstof en opti-flow. Omdat hij aan kabels etc lag hebben wij hem bijvoorbeeld nooit in bad kunnen doen daar, we hadden een beweegruimte van 2 vierkante meter (kabels en slangen kwamen uit de muur). Verschonen moest op z'n eigen bedje, want de verschoonplek was te ver weg. FBTO wilde ons geen couveuse nazorg geven omdat de baby niet in de couveuse heeft gelegen. Dat hij 3x bijna dood is gegaan en wij een hartstikke slechte kraamtijd hadden, kon ze niets schelen. Vond ik erg slecht van ze... Uiteindelijk lukt het thuis allemaal wel, maar het is ontzettend zoeken naar hoe en wat.