durf nog niet blij te zijn...

Discussion in 'Ik ben zwanger' started by roosje01, Apr 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. roosje01

roosje01 Bekend lid

Mar 5, 2009
    503
    0
    0
    brabant
    Hoi meiden,

Ik ben op dit moment 5 weken en 3 dagen zwanger! Aan de ene kant natuurlijk super leuk dat het allemaal gelukt is en dat ik zwanger ben... maar aan de andere kant durf ik er nog helemaal niet van te genieten :( . Mijn zus heeft in het verleden een miskraam gehad we waren toen zooooooooooooooooooooooooo blij en gelukkig en bij de 1ste echo bleek dat het kindje/vruchtje niet leefde :(

Op 4 mei heb ik mijn 1ste echo en ik hoop dat als alles goed is dat ik er dan wel van kan gaan genieten.... Ik denk dat ik een muurtje om mee heen heb gebouwd om mezelf te beschermen mocht het mis gaan....

Hebben meer meiden dit gevoel??

Groetjes Roos

2. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

Feb 5, 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Die onzekerheid in het begin is heel normaal hoor, maar het wordt echt steeds beter naarmate je verder komt.
    Hopelijk kan je toch een beetje genieten :)

3. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Hee meid.

Ten eerste gefeliciteerd!

Ik herken je gevoel heel erg en heb er 2 dagen geleden ofzo ook een berichtje over geplaatst hier. Ik ben ook heel bang! Weet nu 7 dagen dat ik zwanger ben, maar ben nog niet blij geweest. Het voelt ook zo onwerkelijk en het is zo spannend. Bij mij komt het denk ik ook doordat ik teveel heb gelezen over wat er allemaal mis kan gaan en dan ben ik bang dat het bij mij ook de eerste keer mis zal gaan.

Het blijft moeilijk, maar misschien gaat het beter als je je eerste echo hebt gehad!

Hopelijk kan je er snel van genieten! Liefs

4. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    gefeliciteerd meid
    hopelijk is 4 mei de echo goed [-o<

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Heel veel succes op 4 mei!
    Ik hoop dat je een mooie geruststelling zult krijgen!

6. Mirjamvh

Mirjamvh Lid

Jun 16, 2008
    46
    0
    0
    Hoi Roos,

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap! probeer er wel een beetje van te genieten.
    Ik heb dat gevoel ook gehad hoor en nog steeds af en toe wel maar probeer er wel zoveel mogelijk van te genieten. Bij ons is het ook misgegaan de eerste keer vanwege een chromosoomafwijking waar we laat in de zwangerschap achterkwamen.

Maar je moet nu niet gaan denken dat jij een miskraam krijgt. In de meeste gevallen gaat het goed! dus positief blijven en lekker gaan genieten!

Groetjes Mirjam

7. roosje01

roosje01 Bekend lid

Mar 5, 2009
    503
    0
    0
    brabant
    Super lief dat jullie zo reageren! Ik ben vandaag even bij de Prenatal geweest, ik moest een bon halen voor een collega (gaan we morgen op kraamvisite). Toen ik daar rondliep kreeg ik wel een heel klein beetje kriebels! Moet wel zeggen dat het heel kort was, toen ik naar kleertjes ging kijken ben ik eigenlijk ook weer meteen omgedraaid, ik kan het nog niet....

Vandaag is ook iemand van MvM langs geweest. Ik heb allemaal kadootjes gehad! De test was super positief dus dat was heel leuk om te zien. Ik heb een rompertje gekregen en ik krijg nog een boek over zwangerschap en een fotolijstje om de echo foto in te doen. Echt heel onwerkelijk om die spulletjes te krijgen, ik kan/durf het gewoon nog niet te geloven... gek hé... diep van binnen ben ik wel echt super blij maar kan/durf daar nog niet aan toe te geven....

@Lotte1987 : klinkt misschien raar maar heel fijn om te horen dat je je ook zo voelt en dat ik niet de enigste ben.

8. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    klinkt niet raar hoor, ik vind t ook fijn als iemand het herkend. Ik heb ik mn eigen topic nog op jouw berichtje gereageerd trouwens :D

9. R1lana

R1lana Fanatiek lid

Mar 24, 2009
    4,465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Gefeliciteerd..
    Ik snap je angsten wel, maar probeer er een beetje van te genieten
    dan ben je veel rustiger en dat is beter voor de baby
    Ik weet het is makkelijk praten