Verwijzing KNO arts

Discussie in 'De lounge' gestart door stressbal, 13 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stressbal

stressbal Niet meer actief

Ik loop al zeker 10 jaar te kwakkelen met keelontstekingen.

Heb lange tijd 2/3 keer per jaar aan de antibiotica kuren gezeten daarvoor en sinds een jaar of vier is het maar gewoon uitzieken.

Mijn toppunt was vorig jaar van augustus tot december was het elke maand raak maar de huisarts vond het niet nodig om me door te sturen naar de KNO arts.

Inmiddels is het juli en ben ik vorige week voor de 5e keer bij de huisarts geweest met jawel keelontsteking. Na een kuurtje weer weg gelukkig.
    Inmiddels zijn mijn keelamandelen zo groot dat ze elkaar aan raken en heb ik een verwijzing gehad naar de KNO arts.
    Ik kan hier al vrij vlot terecht namelijk as donderdag al.

En toch vind ik het best een beetje eng en weet ik niet wat ik moet vragen zijn er meer meiden die dit op latere leeftijd hebben gehad? En wat hebben jullie gevraagd? En hebben jullie verder nog tips?

2. mik81

mik81 Niet meer actief

Als je amandelen zo groot zijn dan worden ze waarschijnlijk verwijderd, zeker met zovele keelontstekingen erbij is de kans groter dat je een keer een abces ontwikkeld, en daar wil je echt geen abces, geloof me. Heb zelf op de OK gewerkt en hoe spannend ook die verwijzing en mogelijk operatie, het is alles waard om een keelabces te vermijden want dat is echt ellende ten top!!!

Bij mij zijn mijn amandelen verwijderd in 2011, was toen 30. Het is een rotingreep, doet zeker pijn na de tijd en je denkt echt: 'waar ben ik aan begonnen' op dat moment. Maar het is alles waard kan ik je zeggen!!! Ik heb nooit meer keelontstekingen, veel minder verkouden, geen nare lucht meer uit m'n smoel. Ben de pijn al lang vergeten en blij met de ruimte in mijn keeltje :)!

Mocht je geopereerd worden. Begin de dag van de operatie met pcm 3x1000 en ga daar mee door (zetpillen zijn dan ideaal). Zorg voor een grote voorraad ijsklontjes in de diepvries en drink veel ijswater (evt iets ranja erdoor). IJsjes zijn ook onontbeerlijk. Wat je kunt eten is vla ... Geen yoghurt, dat had ik in huis maar dat kleeft aan het wondbed in je keel, heel naar. Als je wat meer vastigheid wilt na een dag of twee kun je het beste zachtgekookte pasta eten. Brood vond ik ook echt nog heel vervelend ook al word gezegd dat dat kan zonder korst, is dat moeilijk slikken. Pasta glijd er zo langs.

Succes!

3. stressbal

Dank je wel voor de tips inderdaad een abces zit ik niet op te wachten.

Hoe lang duurt die "na pijn"? En na hoeveel dagen kun je bijvoorbeeld weer werken?

4. mik81

mik81 Niet meer actief

Je krijgt narcose, op latere leeftijd is het best een behoorlijke ingreep hoor! Ik ben 3 weken thuis geweest. De ergste pijn is na een week wel weg. Maar je moet wel echt rustig aan doen, je kan een week tot 10 dagen na de ingreep nog steeds een nabloeding krijgen, al komt dat niet heel veel voor. Ik kreeg wel een nabloeding na een week, als ik die niet had gehad had ik misschien na 2 weken ook wel weer kunnen werken. Dus trek er sowieso maar 2 weken voor uit. Het valt echt tegen, het is heel anders dan wanneer ze als kind verwijderd worden. Die kids zijn na 2/3 dagen weer de oude. Door alle ontstekingen kunnen ze goed vast zitten en lastig te verwijderen en ze zijn sowieso lastiger te verwijderen als je ouder bent.

Maar nogmaals ... Het is het echt waard!

5. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik heb 2 weken in de ziektewet gezeten na het verwijderen van mijn amandelen 3 jaar geleden.
    De napijn was denk ik een week en daarna nog bijkomen zeg maar.
    Melkproducten zou ik niet aanraden dat blijft nl op de wond liggen.
    Ml had voor mij kleine potjes met zachte groente en fruit gekocht en vooral de spinazie ging heel makkelijk naar binnen.
    Ben heel blij dat ik het gedaan heb al was het toen wel even afzien

6. stressbal

Jeetje zeg zo lang.. Daar heb ik me behoorlijk in vergist dan haha.

Maar goed vijf keer per jaar 1 week uit de running zijn is ook niet alles.

7. mik81

mik81 Niet meer actief

Nee precies en daar ben je dan als het goed is wel echt van af!

8. stressbal

Ik hoop het ben het namelijk wel zat haha

Deel Deze Pagina