Hond thuis laten/bij je ouders. Een hond hoort niet thuis in een supermarkt. En al helemaal niet achter laten in een auto. Bij de ingang vast maken zou ook niet mijn keuze zijn, 9 van de 10 keer staat zo`n dier er ontzettend gespannen bij.
Ras/karaktereidgnschappen van de chihuahua zijn: Snel, attent, levendig, actief, fel, moedig. Kennissen van ons hebben een chihuahua en een Deense dog. Die dog is veel eerder moe, de chi rent kilometers heen en weer op het strand. Iedede dag en wordt NOOIt gedragen. Dat gezeul in een tas dat hebben mensen verzonnen en past helemaal niet bij het karakter van de chihuahua. Geen enkele hond zou gedragen moeten worden (krijgen ze grootheidswaanzin van), maar een levendig hondje als de chihuahua al helemaal niet!
Zoals ik al eerder aangaf mijn hond komt niet in een supermarkt daar hoort een hond niet. Maar ik ben van mening als een hond vlees ruikt hoeft hij niet meteen te eten omdat hij dat graag zou willen dan kun je ook niet meer koken of vleeswaren op brood doen Helaas zoals de rassen nu zijn is het niet meer mogelijk te kijken naar wat ze in de natuur zouden doen , er is teveel veranderd de rassen zijn "gemengd" en geboetseerd De honden van nu zijn de honden van toen niet meer
En hoe is dat zo gekomen denk je? Een hond die gewoon bij zijn nest blijft leven tot de volwassenheid is heel eind in zijn natuurlijke omgeving, je hoeft niet 200 jaar terug te gaan om te zien dat de chihuahua's in de nest elkaar niet rond gaan dragen urenlang. Er is maar heel klein beetje gezond verstand nodig om te beseffen dat je met dat soort gedrag tegenover een dier al het dierlijke in hem onderdrukt. Hetzelfde met eten: het is niet de schuld van je hond dat hij vlees moet ruiken maar gedrild wordt om daar niet op te mogen reageren. Dat heeft verder niks met zijn hind-zijn te maken, alleen met het gemak voor de mens. Als je graag een levende pop wilt hebben om rond te dragen tijdens uren shoppen, die zijn ook wel te koop.. En ik ben nog steeds benieuwd waarom de keuze voor een hond zou moeten zijn om urenlang te lopen, gedragen worden of alleen thuis zitten?
Ik vind honden in de supermarkt ook vies. En de Aldi-meneer had het misschien wat vriendelijker kunnen brengen, maar op deze manier komt de boodschap wel meteen over en laat je het wel om het nog eens te doen
Heel.simpel.... omdat mensen dan een hond hebben gekozen op basis van hun voorkeur ipv op basis van de behoeften van de hond....
Ik zie hier vaak de opmerking voorbij komen dat het (of zelfs kinderen met schoenen in de kar) vies is omdat je vervolgens onverpakte groente etc in de kar legt, maar wassen die mensen hun eten niet voor ze het gebruiken? De mensen die die komkommers etc in hun handen hebben voordat ze in de winkel liggen, hebben misschien ook niet allemaal netjes hun handen gewassen na het plassen.
Is ook gewoon een non-argument.... die dingen worden überhaupt zelden tot nooit schoongemaakt volgens mij. En al de handen die eraan zitten is sowieso niet erg schoon...
Het is onhygienisch om veel meer redenen dan jij nu opnoemt. Een hond die zich even lekker uit gaat schudden vlakbij de vleeswaren, zodat haar en spetters kwijl lekker op het vlees komen.... om maar iets te noemen. Ik heb geen smetvrees, maar een dier hoort niet in de supermarkt.
Dat mensen er met ongewassen handen aan gaan zitten is idd al vies genoeg, maar dat is helaas niet te voorkomen. Maar daar hoeft dan ook niet nog even een hond aan te zitten, dubbelop vies en dat kun je dus WEL voorkomen door geen huisdieren toe toe te laten in de supermarkt.
Zie jij mij iets zeggen over het feit of een hond in de winkel hygiënisch is of niet? Zie jij mij een reden of redenen noemen waarom het onhygiënisch is? Ik zie dat namelijk niet. Ik vraag enkel wat aan de mensen die dit massaal opnoemen als argument waarom ze het niet vinden kunnen. Overigens noemen wel veel andere dit als enige argument 😮
In de bus betaal je omdat het beestje ruimte inneemt op een bank of grond. Ruimte waar anderen voor moeten betalen en al voor hébben betaald. In een winkel heb je dat niet, en een dier in een supermarkt blijft dus smerig. Aldi doet niet moeilijk, jij denkt te makkelijk.
Ik ken heel veel chi's en de meeste lopen gewoon dagtochten van 30km. Heb nog nooit een chihuahua mee gemaakt die lui is. Tenzij hij 5kg overgewicht heeft maar dat is de schuld van de baasjes. Dus lekker laten lopen die kleintjes. Niks niet tillen!
Ik ben zelf een onwijze hondengek , maar ben ook van mening dat als een winkel het niet accepteert, je dit moet aannemen. Je kunt beter je hondje thuis laten als het te warm is om in de auto te blijven. Zo doe ik dat zelf ook. Mijn hond kan slecht alleen thuis zijn, dus vind het super zielig.... Maar het is gewoon niet anders
Dus een chihuahua in een tas dragen is zielig? Hahaha sorry hoor maar degene die dat hier heel hard roepen met een hoop feiten waarom dat zielig is kennen zeker iedere hond en weten zeker precies wat een hond wel of niet fijn vind? Mijn hond houdt van tassen. Als er tassen staan dan gaat ze er altijd op liggen en met haar kop wroeten om te kijken of ze er in kan liggen. Zolang je haar niet stoort ben je haar een halve dag kwijt omdat ze er in ligt te slapen. nee, toen had ik nog geen tas om haar te dragen. Dit deed ze uit zichzelf bij mijn handtassen. De andere hond is het tegenovergestelde, die rent menig ander hond voorbij zo fit en actief is ze. Als we nu gaan wandelen dan gaat de tas mee (speciale tas, niet zo een hip bling bling ding). Ik laat de hondjes eerst samen lopen uiteraard. Als ik merk dat het ene hondje sloompjes bij me komt lopen dan is ze moe. Vaak gaat ze dan in de tas en ze vindt het heerlijk om dan rond te kijken. De andere hond kan dan nog lekker rennen en spelen. Oh en voor de rangorde, grootheidswaanzin etc. Heeft het geen invloed want ze is zéér onderdanig.
Deze reactie kan me boos maken. jij hebt toch ook benen om te lopen. Waarom pak je dan de fiets of auto? Hup lekker wandelen, vertrek je maar iets eerder. Hier in de buurt woont een man met een hondje wat nauwelijks nog kan lopen. Voor de rest is het beestje gezond. Mag die hond dan niet meer buiten komen? Het baasje gaat iedere dag een flinke wandeling maken met de buggy en de hond vind het heerlijk om in de buitenlucht te komen. Er is heel vaak een reden voor iets dus niet meteen conclusies trekken. En ja, veel mensen zien vooral de chi's tegenwoordig als een modeobject waar een blingbling tas bij moet maar zo ben ik niet. Ik heb een tas die niet zo mooi is maar wel veel ergonomischer en gebruik het alleen in sommige gevallen. Niet om in de stad te gaan shoppen iig.
Ach misschien wel maar in sommige winkels kan je dus gwn met een hond naar binnen dus waarom zou k dan ook moeilijk denken
Zo heb jij haar opgevoed: zij zat in jouw handtas, dus dacht jij: ik ga je dragen in een speciale hondentas. Het zit niet in de genen van een chi om niet te kunnen rennen, geen conditie te hebben of gedragen te worden. Geen nature, maar nurture.
En als ze het van nature fijn had gevonden om op een ander beschut plek te liggen slapen (wat gewoon heel normaal is voor een hond), had je dan een speciale struik, deken oid aangeschaft om haar daarin rond te dragen? Deze gedachtengang past in hetzelfde straatje als denken dat een baby van 3mnd graag een koekje wil omdat ie het zo lekker vindt En als een hond moe is dan is het waarschijnlijk gewoon klaar met willen lopen, en kan ie lekker in de schaduw liggen rusten. Want als je een hond met rust laat (en niet een dagschema van jezelf of van een andere hond oplegt) is dat waarschijnlijk datgene waar de hond zelf voor kiest nadat ie moe is geworden. Biologie is zo moeilijk nog niet...