Uitgezet bij de Aldi om mini Jack Russell

Discussie in 'De lounge' gestart door beau32, 10 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Banana

Banana Fanatiek lid

29 jun 2014
    2.045
    621
    113
    Ik vind het een heel storend idee dat er dus mensen zijn die hun dieren in een winkelmandje of wagen zetten. En ik daar vervolgens mijn boodschapjes in leg. Ik vind het echt heel smerig en vind het belachelijk dat mensen denken dat het wel kan! TS, sorry, maar ik vind dat je echt fout zit en de meneer van de aldi gelijk heeft.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.980
    113
    Mee eens. Lekker fris, hondenharen tussen mijn verse fruit.

3. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    Ik vind ook dat honden niet thuis horen in winkels en zeker niet in een supermarkt. Ik zit niet te wachten op honden haren op mijn voedsel. Dus ik ben het met de meneer van de aldi eens.

4. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    LOL ik moet echt heel erg lachen om sommige reacties. Denken jullie dat jullie groente in een steriele ruimte groeit? Altijd je groente en fruit goed wassen.

Een hond hoort op een warme dag niet alleen in een auto, maar helaas ook niet in een supermarkt. Ik neem mijn hond hooguit mee naar een dierenwinkel, maar ze heeft een hekel aan drukte. Een paar jaar terug wel naar een speciaal restaurant geweest met een hondenmenu. Toen mocht ze dus wel mee. En ook zijn er eetgelegenheden bij park/bos/strand dat je de hond mee mag nemen als je op het terras blijft.

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Tuurlijk is dat ook niet steriel. Maar een hond die met zn poep kont en pootjes waarmee hij door de bagger loopt in een mandje zetten zodat er allemaal ontlasting en vieze bende in het mandje komt? Nee dat is gewoon echt goor..

En mee naar een restaurant deed ik vroeger wel. Maar alleen een restaurant die op de website had staan dat honden welkom zijn. De restaurants zijn er dan op ingericht.

6. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn kleinste hondje (chihuahua) is ook wel een paar keer in de supermarkt geweest, niks over gehoord.

En qua hygiëne?
    Zo'n klein hondje zit op de arm en raakt niks aan, daarin tegen zie ik vaak enorm smerige mensen die overal met hun handen aan moeten zitten.
    Denk aan een man die altijd in de zelfde kleren loopt, net nog even lekker ordinair aan zijn neus zat en vervolgens met zijn handen in zo'n bak zit te graaien waar je verse broodjes uit kan halen.

Dan zie ik toch liever een hond in de supermarkt hoor!

7. McDsee

McDsee Niet meer actief

Ik heb een klein jaartje een klein katje gehad wat ik overal met me meenam in een kattentasje. (Ben geen voorstander voor dieren in tasjes en kleding aan dieren etc, maar voor dit katje was het echt iets moois) het katje was zo diep in het tasje dat je het amper kon zien, met mn ene hand hielt ik haar wat vast en kon ze om zich heen gluren. Heb zo een behoorlijke poos de boodschappen gedaan en met het openbaar vervoer gereisd. Nooit problemen gehad heel vaak ook netjes gevraagd behalve bij mn favoriete woonwinkel, ik kwam daar heel vaak en we waren de hele winkel door, had heel veel spulletjes uitgekozen en wilde nogmaals bij het begin naar binnen en toen werd ik tegengehouden. Ze waren in hun recht absoluut maar op dat moment was ik zo pissed dat uitgerekend deze woonwinkel er wel bezwaar op had dat ik mn spullen heb laten staan en ben weggeaan en nooit meer terug gekomen.

8. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.153
    3.028
    113
    Nederland
    Ik vind het niet zo erg om een hond in de winkel te zien mits hij op de arm zit. Dus niet in een mandje. Wij hebben zelf wel eens een klant die neemt zijn hondje mee in de winkelkar en zet hem dan in een kartonnendoos zodat hij niks vies kan maken. Dat vind ik dan ook niet erg. Wij laten het op zo'n manier dus wel toe. Verder heeft die manager wel gewoon gelijk. Alleen als hij een waarschuwing had gegeven en je mocht je spullen alsnog afrekenen was het wel wat klantvriendelijke geweest en uiteindelijk ook hygiënischer.

9. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Vorige week zijn onze honden ook mee geweest naar een restaurant. We waren met de boot weg, en met die hitte laat ik de honden dus niet op de boot. We hebben buiten gezeten, en de mensen naast ons vonden het geen probleem.

10. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Niet hygienisch, een hond in een supermarkt. Die hoort daar nooit, ook niet op warme dagen. Dan laat je zo'n beestje lekker thuis.

11. Uilenmama

Uilenmama Niet meer actief

Ik werk in een supermarkt en huisdieren mogen niet naar binnen. Behalve hulphonden. Het heeft met de voedsel en warenwet te maken dat huisdieren niet in een supermarkt mogen komen.
    Bij onze winkel staat buiten waar je je hond kan neerzetten, een bakje met water

12. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.909
    387
    83
    Ik snap niet waarom je je dier zou meenemen naar een winkel. Ik vind dat vies. Maar ik snap jou ook hoor, misschien andere timing van winkelen kiezen of jd hondje thuis laten

13. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Het was naar de klant toe fijner geweest, maar niet naar het personeel.

Als er op dat moment een controle komt, terwijl de medewerkers vrolijk kletsend de spullen afrekenen zijn ze in overtreding. Dat kunnen ze echt niet gebruiken. Nu moet ze nog terug de winkel door om de spullen terug te zetten, maar als er dan controle komt kan iedereen beamen dat ze al op de terugweg was nadat ze verzocht werd de winkel te verlaten.

Bovendien, als er andere klanten naast/achter/voor haar staan die horen dat 'het voor deze keer wel snel mag' dan kan je er de klok op gelijk zetten dat anderen het ook proberen, want die ene mevrouw mocht het ook (hier komt de discriminatie ook om de hoek kijken: zij wel en ik niet) en waarom krijgt zij wél een waarschuwing en de volgende die het probeert moet wél meteen de winkel uit. Dan zou je iedereen een waarschuwing moeten geven en je kan echt niet bijhouden wie hem wel heeft gekregen en wie niet. Daar komt het risico van de inspectie weer aan bod en voila, het hek is van de dam.

14. JellaBean

JellaBean Actief lid

20 nov 2014
    193
    0
    16
    Brabant
    Ik heb zelf twee honden, maar die zou ik echt nooit meenemen naar de winkel! Dat is toch gewoon algemeen bekend? En ze kunnen geen uitzonderingen maken op hoogte en grootte, want anders krijg je boze mensen aan de deur, zitten ze ook niet op te wachten. Nee hondjes lekker thuis laten of eerst naar huis brengen en het idee dat ik met een mandje loop waar een hond in heeft gezeten vind ik ook echt niet lekker. Met uitzondering van geleide honden die mensen echt moeten helpen als het niet anders kan.

15. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Hier en toen ik nog in Belgie woonde ook was er altijd wel iets voorzien om je hond vast te maken. Stond ook altijd water klaar.

Een hond (muv een hulphond) hoort niet in een winkel thuis. Ook niet in een winkel die totaal geen voeding verkoopt.

16. Sluffie

Sluffie Lid

22 mei 2015
    93
    0
    6
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dat punt heb ik ook proberen maken maar de meesten denken er anders over;)

17. penseel

penseel Niet meer actief

Nee denk er niet anders over bijvoorbeeld on hygiënische mensen maar die kun je moeilijk de winkel uit zetten.

Een dier blijft een dier en geen mens. ( uitzondering de hulphond)

Er gelden nu een maal regels in een winkel en de waren wet is daar een van.

18. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Simpel verhaal lijkt me. Honden horen niet in winkels. Hooguit ervoor aan een paaltje. En in een mandje vind ik nog wel het allersmerigste. Getver joh, daar liggen mijn komkommers ook gewoon in. Complimenten voor de aldi-man. Duidelijk en klantvriendelijk voor alle klanten die zich wel aan de regels houden.

19. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik heb zelf ook een kleine hond maar het zou niet in me opkomen die mee te nemen naar een winkel :(
    Ten eerste mag hij sowieso niet naar binnen, wat ik gewoon logisch vindt, ten tweede vind ik het ook altijd zielig als een hond voor de winkel vast gebonden zit en sowieso zou ik mijn hond nooit alleen in de auto laten zitten of het nu heet buiten is of koud.

Gewoon lekker thuis laten en als je onderweg bent eerst je hondje naar huis brengen en dan naar de winkel.

20. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik vind het ook niet fijn, zeker niet als hij in het mandje gaat. Ik ben vreselijk allergisch en zelfs haren kunnen bij mij al voor een erge reactie zorgen. Niet zo hygenisch dus. Kun je het hondje niet gewoon buiten laten, aan een paal ofzo? Dat zie ik heel vaak bij de supermarkt. (mits met warme dagen in de schaduw natuurlijk)

Deel Deze Pagina