Uitgezet bij de Aldi om mini Jack Russell

Discussie in 'De lounge' gestart door beau32, 10 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Zelfde

2. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Een hond is een hond. Of hij nou op je arm zit, in een winkelwagen, in een rollator of op je hoofd.

Ik snap dat hulphonden wél naar binnen moeten, daar is de enige uitzondering voor imo.

3. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Dit bedoel ik dus.;) Je hoeft het niet eens letterlijk aan te raken om ziek te worden. Als ik dat mandje in mijn handen heb en die huidschilfers komen aan mijn handen en ik kriebel aan mijn wang komen ze in mn neus en dat gaat meteen irritatie veroorzaken.
    Het gaat er niet eens om dat het aan mijn spullen komt en ik dat op eet. Ik kan al ziek worden als er bijv een kat langs mn benen loopt...

4. yeps

yeps Bekend lid

27 aug 2012
    506
    18
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb niks tegen honden maar word wel moe van mensen die hun honden overal mee naartoe nemen en t gek vinden dat mensen daar iets van zeggen. .
    in n winkel hoort n hond niet. Bij de school van mijn dochters nemen steeds meer mensen de hond mee bij ophalen met als gevolg honden die naar elkaar staan te blaffen en kinderen die er bang voor zijn.. Ook honden bij n meer of strand die tussen de zonnende mensen en spelende kinderen doorrennen.
    Nou. .mn mening is wel duidelijk denk ik. Haha ;)

5. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland

Vind ik ook niet kunnen. Rollator, scootmobiel en co....
    Heb een keer gedoe gehad met een oudere vrouw in een scootmobiel, die vond het belachelijk dat ik voorkroop (was btw niet aan de orde, ik stond gewoon eerder in de rij, maar vooruit ;)). Vervolgens begint haar hond tussen haar benen keihard te blaffen met z'n schelle rotblafje. Toen zei ik dat het pas belachelijk is dat ze haar keffer meenam de winkel in, terwijl dat niet mag en dat ze het zelf blijkbaar niet zo op regels heeft als ze haar niet uitkomen....

Hond is een hond, al stop je hem in je eigen jas of tas, laat zo'n dier thuis ;)

6. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Veel mensen hebben in hun leven helemaal geen tijd en ruimte om een dier een normaal dierlijk leven te bieden, en daardoor krijg je dit soort situaties.

Wat moet een hond in een winkel?
    En dan niet eens vanuit het oogpunt van overlast, maar letterlijk bedoeld. Wat moet dat dier daar?
    Hij wordt overwelmd met tig verschillende geuren (die wij niet ruiken) waar hij niet aan mag snuiven, ziet en ruikt vers vlees dat ie niet mag, hij mag niet lopen, niet blaffen, niet snuiten, niet plassen of poepen. Hij mag eigenlijk helemaal niks, slechts ademen en onbeweegbaar zitten.
    Hetzelfde geldt overigens voor de meeste andere plekken waar mensen een dier mee naar toe nemen en van het dier verwachten dat ie zich gedraagt alsof ie niet bestaat.
    Ik vind het vooral zielig.

7. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    En het komt doordat mensen vergeten dat dieren gewoon dieren zijn... ipv kindjes!!

Behandel een dier met respect, maar asjeblieft wel gewoon als dier... die zijn/haar plaats hoort te kennen. Onderaan dus.

Een dier hoort niet in de winkel, maar net zomin in een zwembad (jaja daar heb ik ze ook al gezien) of aan een strandje vol met kinderen en ouders... Of in een speeltuin oid.

8. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    En een hulphond is vanzelfsprekend een ander verhaal.. je vraagt iemand ook niet zijn beenprothese af te doen of zn bril...

9. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goh ik heb 2 honden... is werkelijk nog nooit in me opgekomen om ze mee te nemen naar een winkel. Groot of klein doet er niet toe. Het hoort gewoon niet punt. Dan doe je maar op een ander moment boodschappen maar laat je hondje thuis.

10. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

Bij ons vomar mag het ook niet...ik laat mijn hond dus thuis als ik boodschappen doe.
    Ik hou er niet van mijn hondje buiten vast te maken je weet maar nooit...

11. Manque

Manque Niet meer actief

Helemaal eens. Men heeft vaak een raar idee van het samenleven met dieren, waarbij niet op de behoeften van het dier zelf wordt gelet, of op de omgeving waarin het dier gehouden wordt. Als het maar 'leuk' is.

12. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ook helemaal mee eens. 😕

13. Islah

Islah Niet meer actief

Hetzelfde..

14. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

10 jun 2015
    933
    563
    93
    Ik neem vaak een hondje mee met winkelen of weggaan maar nooit supermarkt in!
    En ik stop ze vaak in de tas mensen merken niet eens dat je er eentje bij hebt

15. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Je stopt een hond in een tas??? Ik vind dat echt niet normaal.

16. Islah

Islah Niet meer actief

Je hond in de tas? :/

17. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Doe je je hondje er echt een plezier mee? Of jezelf?

18. 1eKruimeltje

1eKruimeltje Bekend lid

16 jun 2009
    974
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het mag niet van de keuringsdienst. Als de keuringsdienst in de supermarkt loopt en jij loopt daar met je hondje heeft de supermarkt een probleem.

19. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    Even off topic nu ik dingen lees over hondjes in een tas. Alles kan tegenwoordig maar soms word het dier geloof ik meer als een soort mode object gezien ofzo. Ik zie zelfs speciale kinderwagens voor honden. Ik kan daar echt met me hoofd niet bij sorry maar het beestje heeft toch poten gekregen om zelf te lopen.

20. beau32

beau32 Lid

31 mrt 2015
    78
    0
    0
    NULL
    NULL

Dus omdat ze mee geweest is een winkel in kijk ik niet naar haar behoeften???.
    Sorry maar dit kwetst mij enorm.

Deze hond is met de grootst mogelijke zorg uitgekozen. En heeft een ontzettend goed leven. Ik werk 32 uur per week en de dagen dat ik werk gaat ze naar een oppas waar ze kan spelen met medehond en blijft daar de hele dag.
    Als ik vrij ben gaat ze mee naar mijn ouders om te kunnen spelen en haar energie kwijt te raken.
    Door de opvoeding en tijd hebben wij een hondje wat rustig is. Goed luisterd en onder commando staat zoals het hoort.
    Van huis uit altijd grote honden gehad dus een hond voor ons is nooit maar dan ook nooit een "mode" keuze geweest.
    Word verwend door dat gezin. Hier krijgt ze alles wat ze nodig heeft en ontzettend veel liefde. Dat ik haar megenomen heb in de winkel ja net zoals ik al 1000 x zei was fout. Maar ik blijf erbij dat de manier waarop het is gegaan geen schoonheidsprijs verdiend. Van mijn kant niet maar ook niet van de manager kant.

Maar goed om terug te komen op het verhaal. Vanmiddag na mijn dagdienst naar de Aldi geweest en de beste man opgezocht. Mijn excuus gemaakt maar ook aangegeven dat hij wat vriendelijker kon antwoorden. De beste man heeft ook zijn excuus aangeboden. Gaf ook aan dat hij er persoonlijk geen moeite mee had maar het was een regel. Het grappige was wel dat hij meer problemen had met kinderen die overal aanzitten.

Deel Deze Pagina