Iemand hier ervaring mee? Ik bleek bij mijn 1e echo +/- 3 dagen minder ver

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Jessalyn, Feb 22, 2024.

Tags:
Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jessalyn

Jessalyn Nieuw lid

May 3, 2021
    3
    0
    1
    Female
    Gisteren heb ik mijn eerste echo gehad. Uit deze echo bleek dat ik ongeveer 3/4 dagen minder ver ben dan ik zelf had berekend aan de hand van mijn ovulatietesten.

Ik dacht zelf dat ik 6+3 weken zwanger was. Uit de echo bleek dat het vruchtje overeenkomt met 5+6 weken en de grootte van de baarmoeder kwam overeen met 6 weken. Het hartje klopte traag wat overeen zou komen met deze termijn. De verloskundige gaf aan dat zij zelf denkt dat ik gewoon minder ver en dat ik mezelf nog niet druk moet maken. Dit is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.

Ze gaf aan dat ze het er zelf netjes vond uitzien voor de termijn die zij heeft gemeten. Ze gaf aan dat je anders vaak ziet dat de grootte van de baarmoeder niet overeen komt de grootte van het vruchtje of dat de vorm van de baarmoeder er niet goed uitziet.

Toch vind ik het zelf moeilijk te geloven dat ik minder ver omdat ik op 9 dpo al een positieve test had, dit zou nu dus betekenen dat ik al rond 6 dpo een positieve test wat mij bijna onmogelijk lijkt... Heeft iemand dit ook gehad en hoe is het bij jou afgelopen?

2. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,297
    394
    83
    Een meetfoutje met dit termijn is echt heel snel gemaakt. Ik zou me hier nu dus echt nog niet druk over maken :)

Jessalyn likes this.
  3. Krily

Krily VIP lid

Jul 20, 2017
    5,050
    3,780
    113
    Female
    Ja hoor kan makkelijk, kan ook best zijn dat je volgende keer 3 dagen verder bent. Zo lang het geen ruime week is zou ik mezelf geen zorgen maken :)

Jessalyn likes this.
  4. Jessalyn

Jessalyn Nieuw lid

May 3, 2021
    3
    0
    1
    Female
    Helaas is het toch uitgelopen op een miskraam

5. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013