Uitgezwangerd in 2010 en welke zorgverzekering??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mus, 23 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Hallo allemaal!

Ik vraag me af, nu ik in mei 2010 moet bevallen, welke zorgverzekering / aanvullende verzekering ik het beste kan nemen.

Ik zit nu bij CZ en zou dan met een aanvullende verzekering "Gezinnen" uitkomen in 2010 op 124,95 euro. Dan krijg ik m.i. het meest vergoed van alles m.b.t. bevallen en kraamzorg (ik wil poliklinisch bevallen)

Wat hebben jullie en wat zijn jullie qua kosten kwijt??:(

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik heb een vrij uitgebreide verzekering van menzis en die wil ik ook blijven houden....
    Krijg daar voor mijn gevoel ook best veel bij vergoed m.b.t bevallen etc!

3. Koekjeerbij

Koekjeerbij Niet meer actief

ik ga mijn verzekering bij orha omhoog doen naar uitgebreid. Dan betaald ( met coll korting) zon 108 euro per maand en word alles vergoed ( dus ook eigen bijdrages kraamzorg enzo)

4. Angelina

Angelina Niet meer actief

Ik ben nu bij Delta Lloyd, comfort verzekerd, en ik betaal in 2010 124,86 en dan is alles vergoed, maar ik ga over naar OHRA ( Delta Lloyd hoort ook bij Ohra ) en dan heb ik een soortgelijk pakket met als extra uitbreiding gekozen voor ruime vergoeding alternatieve therapieën, en dan ben ik 1 cent meer kwijt per maand ;)

5. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik ben nu aan het rondkijken. Heb nu Menzis alleen basis, dat is echt niet voldoende! Ik wil in het ziekenhuis bevallen nl.

Nu zou ik met een uitbreiding bij Menzis wel uitkomen, en ik had het gisteren bijna doorgegeven aan Menzis, toen ik een aanbieding van de Postcodeloterij binnenkreeg. Deze werkt samen met Agis en geeft korting op de premies.

Dan zou ik een veel hogere dekking hebben (gehele bijdrage kraamzorg en en bevalling vergoed) voor totaal €109,68 per maand.

Dus misschien dat ik dat wel doe dan.

Nog meer die deze 'postcode' actie willen doen?

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zit ook bij OHRA en heb ook voor uitgebreid gekozen.

7. Sensa

Sensa Bekend lid

22 mei 2009
    591
    0
    0
    Pedagogischmedewerker
    Apeldoorn
    Hallo,

Wij zitten bij CZ, ik zit bij mijn partner op en alles wordt ingehouden van zijn loon. Dus, hier merken wij verder niks van. Wij hebben één van de uitgebreidste verzekering en krijgen dus alles vergoed. Heerlijk dat alles goed geregeld is, scheelt straks een hele hoop!

Groetjes, Sensa

8. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Ik zit ook bij CZ en heb mijn pakket aangepast naar de gezinnen-dekking. Ik ben erg tevreden over CZ en hoor ook goede verhalen van anderen.

9. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

20 aug 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    Zitten er ook nog vrouwen bij Groene Land? Ik heb 2sterren erbij. Ik ben kleine 110.00 per maand kwijt.
    Als ik het allemaal zo lees is ook bij mij alles gedekt straks. Alleen kleine eigen bijdrage voor de kraamzorg.

10. shenoby

shenoby Niet meer actief

@bianca,
    ik heb nu groene land maar ik ga weg bij achmea.
    er zijn vooral problemen met medicijn verstrekking.
    de apotheker vertelde mij laatst dat achmea steeds moeilijker ging doen. en alleen maar wilde dat ze de goedkoopste medicijnen verstrekken, op zich niks mee. maar.... als die goedkope voor jou niet goed merken en je moet een ander merk?
    dan moet je gewoon zelf betalen. voor ons dus een reden om weg te gaan. daarnaast hebben ze mijn zo ineens uit de tandarts verzekering gegooigd terwijl ik wel heen ging.
    gevolg alles zelf betalen. niet mijn schuld maar kon pas per 1 jan weer in de verzekering laat ze lekker **** vallen

11. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik zit collectief via Menzis en heb aanvullend 3, wil ook poliklinisch bevallen en daarnaast krijg ik zo mijn kraamzorg en lactatiebegeleiding 100% vergoed. Ik had aanvullend 1, en ga op jaarbasis iets van 120 euro meer betalen. Voor ruim 600 euro aan kosten die ik anders zelf had moeten maken. Ik klaag niet, ondanks dat ik de premies heel hoog vind.

12. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Ik heb vanaf januari precies dezelfde verzekering als TS :) Is in mijn ogen de meest uitgebreide op het gebied van vergoedingen.

Deel Deze Pagina