Hallo, Ik vroeg me af wat gebruikelijk is als je bij je eerste zwangerschap een keizersnede hebt gehad (vanwege stuitligging). Kun je gewoon bij de verloskundige de controles doen en de bevalling in het ziekenhuis of is het gebruikelijk om ook de controles via het ziekenhuis te doen? Moet je het ziekenhuis op de hoogte stellen van een tweede zwangerschap of gaat dit ook allemaal via de verloskundige? Ik ben nu 4 weken zwanger en wil volgende weel de verloskundige bellen, maar was toch wel benieuwd! Gr. Jikke
Je kunt gewoon onder controle bij de verloskundige. Vanaf 36 weken ga je dan voor de controles naar de gyn.
ja klopt eerst gewoon naar je vk en vanaf 34 /36 weken ga je naar de gyn in het zkh die de bevalling gaat doen
Tegen mij hebben ze gezegd dat ik er ook voor kon kiezen om de controles (bij de vk?) in het ziekenhuis te doen, gewoon vanaf het begin. Dan hoef je ook niet overgedragen te worden met 36 weken. Ik ben nu (nog) niet zwanger, maar ik vraag me wel af wat ik zou doen. Mijn vk heeft de vorige keer namelijk niet gezien dat onze boef maanden in stuit heeft gelegen. Ik was verder heel tevreden, maar ja, dat heeft er wel voor gezorgd dat ik uiteindelijk een spoed-ks moest, omdat pas na het breken van de vliezen bleek dat meneer dus anderom lag. Aan de andere kant vond ik de vk in het ziekenhuis die mij hielp zo'n verschrikkelijke tr*t, zo'n kenau (echt zo'n veearts, zoals ze bij me naar binnenging en hoe ze tegen me snauwde). Die hoef ik echt nooit meer te zien. Moeilijk... Want als ik wel zwanger ben van de tweede moet ik toch iemand bellen...