We zijn met ons zoontje van bijna 2 en een half bij de kno arts geweest en nu krijgt hij buisjes onder het plaatsen van de buisjes word er beslist of ze ook zijn neus en keel amandelen eruit halen Wie heeft ervaring met buisjes ik hoor tot dit zo gepiept moet zijn is dit ook zo ? en hoe gaat het daarna "? Ons zoontje zegt ook maar amper wat woordjes en deze zijn vaak nog niet te verstaan
Buisjes plaatsen is inderdaad zo gepiept, hooguit 10 min werk. Meestal hebben ze meer last van de narcose.
Milou heeft vorig jaar in maart buisjes gekregen. Ik keek er enorm tegenop. Mijn man is met haar meegeweest naar de OK. Het viel dus echt heel erg mee. Het is idd zo gebeurd. Voordat ik mijn kop thee op had, was ze alweer terug op de afdeling. Ze werd rond 8.30uur geholpen en wij waren om 11.00uur alweer thuis. Ze is misschien 3-4 uurtjes uit haar doen geweest. (veel geslapen, ijsjes gegeten (dat zag ze van de andere kinderen) Daarna al meer praatjes. Wij merkten dat Milou veel duidelijker ging praten na het plaatsen van de buisjes. Weer kunnen zwemmen zonder onstekingen! Heerlijk! Succes! Anouk
Mijn zoon van 2,5 jaar krijgt morgen buisjes.Keel en neus amandelen zijn er vorig jaar uitgehaald.Toen was hij er goed beroerd van.Maar is dit met alleen buisjes plaatsen minder? Ook staat er in de informatiefolder 1 week niet zwemmen en haren nat maken tijdens douchen,daarna douchen met vette watjes in de oren.Hoe lang moet je dan douchen met die watjes in of is dit niet echt nodig? Ik ben benieuwd hoe het morgen gaat verlopen.Zie het meest op tegen de narcose. groetjes charlene
Mijn zoontje heeft afgelopen vrijdag buisjes gekregen en de neusamandel is geknipt. Ik ben met hem meegegaan naar de ok. Toen ik goed en wel op de recovery was werd hij al weer teruggebracht. Het duurde al met al minder dan 10 minuten. De eerste uren was hij heel boos en had hij pijn in z'n oren, maar toen we 's middags weer thuis waren merkten we niets meer aan hem. Wij mogen 2 weken de oren niet nat laten worden (dus haren wassen) maar daarna moeten we vooral opletten dat er geen shampoo en zeep in de oren komt en moeten we dus vette watten gebruiken. Zwemmen mag na 2 weken weer. Het is mij meer dan 100% meegevallen.
Mijn dochtertje is 3 keer onder narcose geweest voor de buisjes. Twee ging ze lachend de narcose in en kwam er rustig weer uit. De laatste keer ging ze ook lachend slapen, alleen kwam ze met een schok omhoog toen ze weer wakker werd. Ik had dit niet verwacht en schrok me ......, een hoedje zal ik maar zeggen !!! Ze heeft er nooit last van gehad, we waren binnen een paar uur thuis en zijn zelfs een keertje 's middags gelijk naar een sinterklaasviering gegaan !!! Over dat douchen enz. Hier ook twee weken niet de oren nat maken. Wij hebben voordat ze buisjes kreeg oordoppen laten maken. Toen ze buisjes had, kreeg ze ze altijd in bij het douchen en nu draagt ze ze ook nog bij het zwemmen al heeft ze geen buisjes meer. De KNOarts vindt het niet nodig, maar ik kan jullie uit ervaring zeggen dat de buisjes hier langer zijn blijven zitten met het gebruik van oordoppen bij douchen en zwemmen. De oordoppen laten wij maken bij Schoonenberg en kosten dan 22,50. Moet dan wel om de 5 a 6 maanden nieuwe laten maken omdat ze niet meer passen. Succes met de operatie !! Groetjes Monique
Ons dochtertje hebben ze ook vorig jaar buisjes geplaatst en ook de neusamandel verwijdert. ze was na de narcose weer helemaal zichzelf en klouterde na 25 min. weer de buggy in en uit... Hier ook watjes met vaseline gebruikt en dit is ook goed meegevallen.
Nou zijn vandaag voor de buisjes geweest.Om 8 uur was hij aan de beurt en om 9 uur waren we weer thuis.Hij was erg snel weer opgeknapt.Heeft nu al een cracker en een paar koekje op.Drinken gaat ook goed en hij loopt al heerlijk te spelen.Dus het is heel erg mee gevallen.
Oh, ik wilde nog gaan reageren maar het is al niet meer nodig zie ik . Fijn dat het zo goed gegaan is. Ze knappen er inderdaad meestal heel snel van op. Hier ook 1 orenkind, hij had in het herfst/winterseizoen altijd de ene ontsteking na de andere. Hij heeft nu 2x buisjes gehad. Eentje zit er nog steeds in (bijna 5 jaar nu) en het andere is er al 2x uit gevallen. Bij zwemles gebruikt hij oordoppen. Of het echt nog nodig is weet ik niet, wel had hij (toevallig?) na de ene keer dat hij zijn doppen vergat, prompt weer een ontsteking. Dus daar denken we voortaan wel aan . Ik moet het afkloppen: de KNO-arts heeft gezegd dat hij eroverheen zal groeien (dat doen de meeste kinderen) en inderdaad is hij de afgelopen winter doorgekomen met maar 1 ontsteking. En sinds de buisjes hoort hij echt veel beter. Dus dat is sowieso winst!