Voor iedereen met een elektrische fiets....wees gewaarschuwd https://www.nu.nl/289140/video/accu-van-elektrische-fiets-ontploft-tijdens-fietsen-in-weert.html Het zal je maar gebeuren.
Ja echt! Ik heb net een nieuwe e-bike met zitje achterop, vraag me af hoe dat kan gebeuren, best een eng idee..
Nou indd.. of het was geen originele e-bike? M'n zus heeft haar 'gewone' fiets om laten zetten naar een e-bike.
Dat kan helaas soms zomaar eens gebeuren, komt volgens mij maar zelden voor hoor. Maar het is wel een groter wordend probleem bij de brandweer omdat er natuurlijk steeds meer elektrische fietsen en auto’s komen. Die vliegen dan zomaar in de brand. Soms terwijl ze in garage of schuur staan. Je krijgt ze namelijk niet makkelijk geblust, vooral auto’s niet, die moeten nog dagen in een container gevuld met water liggen.
Uiteindelijk kan alles met een accu ontploffen. Gelukkig nog nooit zoiets gehoord, ben er ook niet zo bang voor. Maar wel schrikken als het gebeurd.
Ik denk dat de kans dat je met je e-bike onder een bus komt een stuk groter is dan dat je accu ontploft. Maar toch flink schrikken en je moet er niet aan denken een kind achterop te hebben.