uithuisplaatsing

Discussie in 'De lounge' gestart door noukie89, 15 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Toevallig dit weekend ook meegemaakt bij mensen bij mij in de buurt.

Plotseling uit huis geplaatst met heel veel politie er om heen....

Ik weet niet wat ik hier van moet denken, ik heb erg veel contact met dit gezin, maar nooit geweten dat het zo erg was.

Voor TS ook sterkte :(

2. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    iK VIND HET het vooral vreemd dat de kinderen uithuis geplaatst worden, om vervolgens bij opa te komen, waar er niet de zorg wordt gegeven die nodig is. Het is natuurlijk frapant dat een kind zulke dingen zegt. Waar komt dat vandaan? Ze hebben een rijke fantasie, maar ook over zulke dingen? (Ik neem aan iets seksueels.)

3. noukie89

noukie89 Niet meer actief

kijk ik ga niet zeggen wat er is gebeurd maar het is erg zorgwekkend dat het gebeurt is

4. noukie89

het zoontje heeft iets gedaan wat totaal niet kan
    en als ik dat zou horen zou ik ook erg schrikken

5. noukie89

de opa heeft al eens eerder 2 pleegkinderen gehad

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bovendien heeft het de voorkeur om kids bij familie onder te brengen, pleegzorg kijkt altijd eerst of daar mogelijkheden zijn. En als opa idd vaker pleegkids gehad heeft....
    Maar: je vriendin moet dit wel melden Noukie! Want slecht praten over de moeder KAN ECHT NIET, zelfs als het allemaal waar is!!!! Daar moet pleegzorg echt van op de hoogte gebracht worden!

7. noukie89

hier ben ik het mee eens ze had ook op papier dat ze geen kinderen kon krijgen heeft zich daarom niet laten steliceren maar 6 jaar geleden was ze ineens zwanger terwijl ze het zwart op wit had

8. Ann

Ann Actief lid

11 aug 2010
    158
    0
    0
    maatschappelijk werkster
    Noord Brabant
    Snap dat je meeleeft met je vriendin maar een kind wordt niet zomaar uit huisgeplaatst door een praatje van een begeleider.
    Er moet een zorgmelding worden gedaan bij AMK of Raad vd Kindervbescherming. De Raad doet dan in de meeste gevallen eerst gedegen onderzoek legt een advies voor aan de kinderrechter. Deze beslist uiteindelijk of er een al dan niet tijdelijke machtiging voor uithuisplaatsing wordt afgegeven.

Wellicht was er in dit gezin ook al sprake van onder toezichtstelling van de kinderen, door bijv. Bureau Jeugdzorg, dit is regelmatig een voortraject voorafgaand aan uithuisplaatsing..
    Dat zou inhouden dat moeder gedeeltelijk geen beslissingsbevoegdheid meer had over de kinderen.

Uithuisplaatsing voor langere tijd is vaak wel een laatste ingreep, meestal zal toch echt geprobeert worden kinderen desnoods onder toezicht thuis te houden..
    Jouw vriendin zal ook verder door moeten pakken, er moet namelijk ook een rapport, beschikking zijn, waarop deze beslissingen zijn genomen en ze kan natuurlijk zelf ook juridische bijstand regelen.

9. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Maar ik vraag me dan momenteel in het bijzonder af hoe het toch kan dat kinderen in 1 dag uit huis geplaatst kunnen worden.
    Dan moet er toch wel iets heel ergs aan de hand zijn?

10. Justins mama

Justins mama Bekend lid

9 feb 2011
    510
    0
    0
    NULL
    NULL
    :$ arme kids..... Tjeetje je zult maar zon moeder hebben!!

Sorry hoor, maar ik vraag me echt af of het verstandig is om de kinderen weer aan de moeder over te laten.
    Dingen als medicijnen vergeten, te laat op school ed vind ik echt NIET kunnen!!!

Het is wel vreemd dat ze zo van de een op de andere dag weggehaald zijn, maar er zijn dan vast meer dingen gebeurd in het verleden....

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Met Ann eens, er speelt echt wel meer, er is veel voor nodig om kinderen uit huis te laten plaatsen.

12. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    In principe moeten verstandelijk beperkte ouders met de juiste begeleiding goed voor hun kind kunnen zorgen. Dus om nu gelijk te zeggen dat zij geen kinderen mogen krijgen vind ik nogal heftig. Soms moet je je verwachtigen wat lager in zetten, maar kijk maar eens om je heen, ouders met een normaal IQ kunnen je vaak ook teleurstellen.

Aan een uithuisplaatsing gaat wel het een en ander vooraf. Dus met 1 belletje wordt een kind behalve bij levensgevaar niet direct uithuisgeplaatst. Moeder moet al bekend zijn bij jeugdzorg. Misschien zijn er afspraken gemaakt die zij niet zo heeft begrepen en daarom nooit naar jouw heeft genoemd.

13. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    een uithuisplaatsing kan heel snel gaan hoor ;)
    ik spreek uit ervaring.
    ik was 15 en volgens mijn ouders onhandelbaar en maandags had mijn moeder een afspraak bij jeugdzorg en vrijdag na schooltijd werd ik opgewacht door jeugdzorg die me uithuis plaatste op naar een crisisopvang voor 3 maanden en 1 week, daarna naar een leefgroep/internaat en een pleeggezin.
    onderwijl de 1e 3 maanden werd er een onderzoek ingesteld door jeugdzorg en werden er verschillende mensen gehoord buren leraren etc etc en uiteindelijk bleek mijn moeders klacht niet gegrond, maar er was wel al een proces in gang gezet voor ontheffing uit de ouderlijke macht van mn moeder... dus ik was 15 en had ineens geen moeder meer ....
    dus ja het kan heel erg snel gaan!!
    ik wens je vriendin heel veel succes en mischien inderdaad overleggen met hun gezinsvoogd over te mogelijkheden van opvoedkundige hulpverlening...

het is gewoon Kut als je dit allemaal overkomt zowel voor moeder maar helemaal voor de kinderen die niks liever willen dan bij hun moeder te zijn.

14. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    @ Silvia, wat heftig zeg, maar toch is dat een ander verhaal, je moeder gaf in dat geval zelf aan dat het niet langer ging, maar het verhaal van TS is dat haar kinderen ´plotseling´ uit huis zijn geplaatst zonder dat BJZ uberhaubt ooit contact met moeder heeft gehad.

Een vriendin van mij die toendertijd zeer depressief was heeft zelf ook eens het AMK gebeld waarna haar zoontje binnen 3 uur ondergebracht werd voor crisisopvang, maar dat vind ik ook anders dan het verhaal van TS.

Mijn ervaring met BJZ en de RvK is dat er toch wel een tijd overheen gaat voordat een kind uit huis geplaatst wordt en ik kan je vertellen in mijn werk zie ik vaak hele heftige/onveilige situaties waar je eigenlijk hoopt voor het kind dat het eerder gebeurd.

15. Maysa86

Maysa86 Actief lid

17 jan 2011
    280
    0
    0
    Als dat broertje zijn zusje iets heeft opgedragen wat zo heftig is dat het niet eens in dit topic kan worden gezegd is het vast goed mis. Dus zijn die kinderen niet voor niks weg gehaald.
    Dan vraag ik mij ook nog eens af hoe een jongen van 6 op zulke ideeën komt? Dat heeft hij dan ook ergens geleerd ( wellicht is het hem ook overkomen?).
    Ik zou mij daar wat meer zorgen over maken en dat die kinderen in een goede omgeving opgroeien, dan hoe ze zo snel mogelijk weer terug kunnen naar de situatie waar dit heeft kunnen gebeuren.

16. noukie89

nou ze zijn gewoon woensdag middag opgehaald en wat zich daarvoor afgespeelt heeft weten wij niet

Deel Deze Pagina