Ik heb straks om 11h een HSG onderzoek! Ik ben HYPER-NERVEUS! Om 10h30 zal ik 2 pijnstillers nemen, zoals de dokter me gezegd heeft! Weet je eigenlijk onmiddellijk resultaat? Dinsdag moet ik om een echo om dan dezelfde week nog te starten met IUI,... Tenminste als het onderzoek oke is! Waarom wordt er gezegd dat je extra vruchtbaar bent na HSG? Liefs Xxx
Omdat de doorgankelijkheid van je eileiders beter is (vergelijk het met een darm, als je daar veel zand in hebt, dan kan een balletje er moeilijker door dan als je dat zand net weggespoeld hebt).
Heel veel succes vast! Niet té zenuwachtig maken! Grappig dat de werkwijze overal weer anders is. Hier moest ik een uur van tevoren 500mg naproxen nemen en mocht ik in de HSG-ronde niet zwanger raken
ik ben afgelopen dinsdag geweest, en ik kreeg direct de uitslag ervan.. probeer te ontspannen! ik vond het meevallen! en het is zo voorbij
ik moest 1 aleve fenimax nemen (had er stiekem 2 genomen), en mag ook de ronde van de hsg niet zwanger worden.
Dat is raar... Mijn dokter heeft daar niets over gezegd dat ik niet zwanger mag worden!!! Ik woon wel in België... Misschien daar verschil in?
Ti's voorbij! Het was verschrikkelijk!!! Het deed enorm veel pijn! Nu nog steeds! Ik bloed ook erg veel. Is dit normaal?
TS wat erg dat je zoveel pijn eraan hebt gehad. Dat bloeden is normaal hoor! Ik kreeg ook HSG , maar dat lukt niet deed mij ook zoveel pijn. , ze hebben het bij mij toen onder algehele narcose gedaan samen met leo-operatie. Mijn eileiders zaten dicht. Rustig aan vandaag en sterkte ermee! Hoe was je uitslag?
Ik krijg geen ziektbriefje, dus moet ik deze middag gaan werken! Maar ik blijf toch thuis... Ik heb echt veel pijn! Alles was prima Inorde! Dus dat is toch het positieve eraan. Volg week IUI. Onze eerste!
geen ziektebriefje? na ja zeg! groot gelijk dat je thuis blijft! he een super uitslag dus! succes met de IUI!
Geen idee. In de ronde van de HSG mocht ik ook niet zwanger worden. Ze hadden gezegd dat de kans op een BBZ (buitenbaarmoederlijke zwangerschap) dan veel groter is. Meestal timen ze de HSG wel goed, maar als de eisprong wel net plaats heeft gevonden, je spuit de eileiders door met zo'n HSG, dan wordt dat eitje dus naar een andere plek gespoten. Wordt dat dan vervolgens bevrucht, dan kan het zich op een verkeerde plek gaan innestelen. Tenminste, dit was mij toen verteld.
ik heb gelezen dat er geen onderzoek is gedaan naar vermeerderde vruchtbaarheid na HSG, maar dat het wel vaak voorkomt dat vrouwen daarna ineens snel zwanger raken. Wij zijn al ruim 2 jaar bezig voor ons 2e kindje. De 1e zwangerschap meteen raak, maar nu wil het niet lukken. ook in de medische molen, en geen reden voor infertiliteit gevonden. ik kreeg geen HSG, maar een hysteriscopie, dus een kijkoperatie waarbij de eileiders meteen worden doorgespoten om de doorgankelijkheid te bekijken. Volgens de arts was rechts doorgankelijk, en links niet te zien ivm een verkleefde darm. Wat wel bizar is, is dat ik 2 maanden na het doorspuiten ineens spontaan zwanger raakte. Helaas kreeg ik met 5,5 weken een miskraam, dus nogal bittere pil. Zeker omdat we 3 dagen voor het definitieve iui gesprek zagen dat we zwanger waren...Nu maar weer verder afwachten wat het ziekenhuis adviseert. Maar het lijkt er dus op dat een HSG kan helpen, al is het maar om kleine verstoppinkjes weg te spuiten. Succes!
Onlangs ben ik na het gebruik van 6 maanden clomid terug geweest naar het ziekenhuis en daar vertelde de fertiliteitsarts dat ik eigenlijk een HSG-onderzoek zou moeten laten uitvoeren om te kijken of beide eileiders goed doorgankelijk zijn. Nou zit ik hier eigenlijk heel erg mee of ik dit wel moet doen. Ik lees er niet al te veel positieve reacties op etc. en aangezien een stel er volgens de statistieken gemiddeld een jaar over zou doen ben ik naar mijn gevoel nog niet zo ver. Heeft iemand dit trouwens ook met een verdoving ondergaan? Alvast bedankt!
Ik heb gisteren hsg gehad. Pijn tijdens het onderzoek viel me 1000% mee, maar had me ook echt op het ergste voorbereid. Alleen 's avonds en vannacht heel veel last gehad van krampen en vandaag heel veel gerommel in m'n onderbuik. Verder last van m'n maag door, ik denk, pijnstillers: 2 x naproxen voor het onderzoek en 1 's avonds. Wel fijn dat alles et goed uit zag HopeSept!
Na 7x Clomid heb ik ook een HSG gehad. Ook met Naproxen een uur ervoor, en eventueel 1 erna (die ik wel heb genomen). Het was geen pretje, maar het was alleen pijnlijk tijdens het onderzoek zelf. Daarna beetje zeurend gevoel gehad. Mijn gyn zei dat na 6x clomid het verstandig was om over te stappen naar hormonen spuiten, omdat clomid baarmoederslijmvlies minder toegankelijk maakt, en daarom niet altijd werkt. Voor ik hormonen ging spuiten dus de HSG om zeker te weten dat het niet daaraan lag. Kans is niet groot, maar hormonen spuiten is toch weer grotere impact dan clomid slikken. Inmiddels in de medische molen na mijn miskraam: net een hysteroscopie gehad, weer alleen met Naproxen. Ik weet wel dat ik een HSG zo weer zou doen op deze manier, maar een hysteroscopie toch liever niet (gelukkig wordt de volgende, indien nodig, met ruggerpik )
Advies over wel/niet zwanger worden na HSG ligt denk ik erg aan of ze je cyclus goed kennen of niet. Bij vrouwen waar de ei-sprong wordt opgewekt kun je het natuurlijk veel beter timen dan als dit natuurlijk gebeurt.