uiting van frustratie....

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by MSC, Jul 13, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kishka

Kishka Actief lid

Jul 11, 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nu kom ik met mijn frustratie... Een ex-collega die weet van onze situatie vroeg of ik al ontspannender was. Nou we hebben net twee dagen geleden een doorverwijzing gekregen voor de IVF, dus ik ben alles behalve ontspannend... En dan zegt ze "als je lang genoeg wacht, lukt het misschien ook zonder IVF, maar die geduld hebben jullie niet". Excuse me?! Wat is de kans dat het spontaan lukt, als bij de laatste IUI maar 800,000 bewegelijke zaadcellen waren? Als de artsen zelfs kansen dat IUI slagt, te gering vinden? Er wij zijn dus ongeduldig en alleen daarom gaan IVF doen?! Omdat we zeker niks beters te doen hebben... Ohhh wat word ik soms boos van dat soort mensen die geen idee hebben waar ze het over hebben, en toch met hun mening komen...

2. Mysteriousgirl

Mysteriousgirl Bekend lid

Nov 1, 2011
    659
    0
    0
    @Kishka dat zijn mensen die dit (gelukkig) niet hoeven mee te maken, die zo praten. Ik kan me voorstellen hoeveel pijn het je zal doen. Probeer de kracht in jezelf te vinden en boven haar te staan.
    Heel veel succes meid! Ik duim voor je!

3. Mysteriousgirl

Nov 1, 2011
    659
    0
    0
    Gisteren had ik 't ook moeilijk.
    Ten eerste omdat mijn menstruatie zich helaas voor de zoveelste keer heeft aangediend en wij dus nog maar 1 poging hebben en dan weer terug moeten naar het ziekenhuis :(
    Daarnaast kregen wij gisteren het geboortekaartje van het dochtertje van mijn nicht. Dit betekent dus weer op kraamvisite, terwijl ik daar eigenlijk te verdrietig voor ben :(
    En verder waren wij gisteren op een familiefeest van mijn man z'n kant en daar kregen we te horen dat een nichtje van hem voor de tweede keer in verwachting is. En je raad het al toen kregen wij de vraag wanneer wij zouden beginnen :(, want wij zijn al 4 jaar getrouwd. Wat deed dat pijn :(. Ze weten niet dat wij hier al 2 jaar mee bezig zijn :(

Oh wat is het moeilijk om hier mee om te gaan.
    Het van me afschrijven helpt wel.

4. MSC

MSC Actief lid

Aug 27, 2011
    109
    0
    0
    Kleding verkoop, in mijn vrijetijd:fotografie, wan
    In mooi Drenthe
    lieve iedereen,

het doet goed (hoe raar ook) om toch te lezen dat ik/wij niet de enige zijn.
    zoveel herkenbare frustraties.
    wat voor mij ook heeft geholpen is inderdaad de openheid naar je naasten, mensen met wie je veel of regelmatig contact hebt. wat Dopey al zei "het voorkomt veel pijnlijke vragen".
    ik hoor het altijd aan, die goed bedoelde adviezen, maar zeg wel bijna altijd "dank je wel, maar we worden er niet zwanger van." de kans van slagen met IUI is voor ons denk ik niet haalbaar.
    al vanaf 2003 niet meer aan de anticonceptie en vanaf 2007 bezig met onze kinderwens. In de tussen liggende periode maar 1 zwangerschap gehad. wat helaas niet langer dan 6 weken mocht duren.
    voor ons is ook elke kans 1 dus de laatste 2 IUI gaan we zeker doen. maar eigenlijk is al mijn hoop gevestigd op de IVF/ICSI.
    hoe raar het ook klinkt...ik neem die laatste 2 teleurstellingen wel weer voor lief. overspannen wordt ik wel als het na de IVF of ICSI niet gelukt is.
    de wetenschap dat we wellicht voor het eind van 2012 zijn uitbehandeld sloopt te veel, en verbruikt te veel energie.
    maar alles is makkelijker gezegd dan gedaan, maar daar weten wij (lotgenoten) natuurlijk alles van.

ik zeg sterkte maar vooral succes voor iedereen in deze kut periode laten we elkaar een hart onder de riem steken door de wetenschap dat we er niet alleen voorstaan.

5. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

Aug 27, 2010
    1,044
    1
    0
    NULL
    NULL
    @mysteriousgirl: nee he, wat een dag voor je!!! Gatsiedarrie. Ik zou je bijna willen adviseren: ga NIET op kraambezoek. Stuur een vriendelijk kaartje met de tekst ''we komen later, als het wat minder druk voor jullie is, wel even langs''. Ik doe dat tegenwoordig en het bevalt me prima!!! Je hebt een langer bezoekje ipv maar even (dus je hebt er dan zelf ook meer aan) en mensen missen je toch niet in het begin..........maar hoe dan ook, het blijft klote!

@MSC: ja, wat kost het een energie he! Hier geen IUI ervaring maar meteen TESE-ICSI; nog maar 1 buisje zaad over (voor 1x ICSI te ) en mijn eerste ICSI poging is wrsch mislukt sinds ik gisteren ongi ben geworden. Kortom: ook voor ons kan het snel ''einde verhaal'' zijn, want het houdt een keer op (letterlijk omdat er geen zaad is). Ik besef me dus al te goed hoe rot het kan voelen!!!!

6. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

Jul 11, 2012
    3,880
    330
    83
    Female
    ambtenaar
    regio rotterdam
    @Adriana, ik haat babyshowers, zeker omdat mijn vriendinnen bijna allemaal een kind hebben en NIET beseffen wat het voor mij betekend.

@Kishka Wat een rotreactie geven mensen toch.. Hallo, mensen hebben zo makkelijk praten, laat het los, wees er niet mee bezig en heb geduld. In ons geval is de kans zo klein dat alleen Icsi een optie is want dan zou een van die 4 zwemmers toevallig het doel moeten halen. Als iemand dat tegen mij zegt, ben ik bang dat ik uit mijn plaat ga :(

@Mysteriousgirl wat een rotperiode is dat hè als je weer weet dat het niet gelukt is! Ik had het vorige week sinds woensdag en ondanks dat ik weet dat wij een minimale kans hebben dat het spontaan lukt, hoop ik iedere maand weer :(

@MSC, ik hoop dat je dit jaar uitbehandeld bent voor dit maar WEL met een baby in je buik.

Ik gun het ons allemaal zo enorm!!!

7. Kishka

Kishka Actief lid

Jul 11, 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Mysteriousgirl en Nana1980: wat erg dat jullie weer ongu zijngeworden :(. Ik duim voor jullie allebei dat het volgende keer raak mag zijn!
    Ik kan ook niet zo goed tegen de zwangeren in mijn omgeving. Op mijn werk heeft een collega aangekondigd dat ze zwanger was, 1 dag nadat we hebben gehoord dat het hartje stopte met kloppen en ik curretage miest krijgen. Ik ging zelfs niet meer lunchen met iedereen, omdat in haar bijzijn de gesprekken veel te vaak natuurlijk op de zwangerschap uitkwamen en dat kon ik niet aanhoren...
    Ik wens ons allemaal zo ontzettend veel succes en hoop dat we in 2013 allemaal moeders zullen worden!!!

8. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

Jul 11, 2012
    3,880
    330
    83
    Female
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Kishka;
    Ik sluit me er helemaal bij aan!!

9. Mysteriousgirl

Nov 1, 2011
    659
    0
    0
    Dankjewel lieve meiden.
    Jullie reacties doen me goed.
    Hopelijk worden we in 2013 allemaal mama :)

10. MSC

MSC Actief lid

Aug 27, 2011
    109
    0
    0
    Kleding verkoop, in mijn vrijetijd:fotografie, wan
    In mooi Drenthe

"poppetje77" sluit me er helemaal bij aan......en ik hoop het ook voor ons allemaal...

Share This Page