Onze zoon heeft een kuur. 3 maal daags moet hij amoxicilline, verdeeld over de dag. Nu waren we het vanmiddag vergeten, dus ipv 3 uur, kreeg hij het om half 6. Mag ik nu de volgende dosis wel nu geven? Of schuift dat dan ook op? In de bijsluiter staat het volgende: De vergeten dosis moet u alsnog zo snel mogelijk innemen, tenzij het minder dan twee uur duurt voordat u de volgende dosis moet innemen. Sla dan de vergeten dosis over en hervat uw normale schema. De vergeten dosis neemt u aan het eind van de kuur in. U verschuift dus het moment waarop u de kuur beëindigt. Maakt u wel de volledige kuur af, anders bestaat de kans dat de klachten terugkeren. Ik vind het niet echt duidelijk. Weet iemand dit? Of wat zouden jullie doen?
ja hoor, als je die nu wil geven mag dat. De bijsluiter zegt het volgende: stel je neemt normaal de dosis om 9, 15 en 21 uur en je vergeet die van 15h maar denkt er pas weer aan om 20h, dan mag je hem niet geven omdat dat de volgende dosis dan minder dan 2 uur later weer gegeven wordt (21h) De vergeten pil neem je dan na het einde van de kuur in.
ik ben verzorgende ig en heb altijd geleerd dat er toch minstens 6 uur tussen moet zitten. als ie hem om half 6 heeft gehad mag je hem nu best geven hoor. is dan 5,5 uur. het zal op dat halve uur niet aankomen. en morgen ga je gewoon weer op de juiste manier verder
ja is idd beter om het dan even af te maken.....even dat restje bacteriën wat er nog kan zitten de das omdoen!!! slaap lekker