Uitje kleuterschool; bij vreemde ouders "los" in de auto?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Myo, 18 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Waarom niet voorin??
    Hier zitten ze regelmatig voorin (in de stoel natuurlijk)

Volgens de rijksoverheid maakt het niet uit: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/verkeersveiligheid/vraag-en-antwoord/moet-ik-mijn-kind-in-de-auto-in-een-kinderzitje-vervoeren

Airbag uit geldt alleen als je achteruit vervoert.

2. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Precies. Ik heb hier dan ook al eerder aangegeven, dat ik dat inderdaad ga doen. :)
    Was ook voornamelijk benieuwd, hoe dat op andere scholen geregeld werd.

3. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Het MAG wel, je krijgt er geen boete voor, maar het wordt afgeraden omdat voorin de grootste kreukelzone is en een airbag een hoop schade kan geven ipv dat het goed doet. Kijk maar eens bij de adviezen van de anwb en veilig verkeer Nederland.

En als antwoord op je eerdere bericht: ik heb al aangegeven dat ik dat allemaal al ging doen. :) Alleen ik vind het vreemd, dat er zo nonchalant mee omgesprongen wordt door de school en vroeg mij ook af of ik nou zo'n zeurpiet was of dat andere scholen en ouders het beter regelen.

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Bij onze school ging groep 1 lopend op "schoolreis".
    Die gingen picknicken in het park.
    Groep 2 gaat altijd naar de efteling en dan gaan ze gewoon met zo'n touringbus met gordels.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.160
    8.892
    113
    Maar springt school er zo nonchalant mee om of zijn dat de ouders? School houdt zich aan de wettelijke regels. Als je dat als ouder onvoldoende vindt (in mijn ogen geheel terecht!), dan kun je als ouder een stoeltje/verhoger meegeven. Als die dan vervolgens niet gebruikt zou worden, dan zou ik dat wel erg vinden. Net als wanneer kinderen bv. zonder gordel of in de kofferbak oid vervoerd worden. Maar verder zijn er zoveel dingen die meespelen...in een 'boodschappenwagentje' zit je kind met verhoger misschien nog wel onveiliger dan in een flinke station zonder...

6. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Los van het juist gebruiken van een autostoel, laat ik mijn kind ook niet meerijden met een 'vreemde'. Zoals ik eerder aangaf weet ik van tevoren niet hoe de rijstijl en rijgedrag zijn en de gevolgen van slecht of onvoorzichtig rijden zijn me veel te groot.

Ik zie elke dag weer hoeveel ongelukken er gebeuren en ik ervaar zelf hoe veel bestuurders slecht kijken en rijden. Moet er niet aan denken dat mijn kind bij zo iemand instapt.

Deel Deze Pagina