Wat deden jullie tijdens eten met jullie peuters die eigenlijk niet zo graag meer in de kinderstoel wilden? Wij hebben een Ikea kinderstoel maar hij (2,5) wil er vaak niet meer in. Vind dat geen probleem, hij mag ook best op een gewone stoel eten. Maar t punt is dat de tafel nog te hoog is voor hem. Dus veel geknoei.. Kussen er onder gelegd maar vond ik niet zo handig. Zijn er speciale stoel verhogers oid op de markt en wat vinden jullie daarvan? Ze hebben ook een soort hoge peuter stoelen bij Ikea zag ik maar dat ziet er een beetje gevaarlijk uit qua op en afklimmen. Is toch hoger dan een stoel..
Een trip trap of (goedkopere) lookalike meegroeistoel! Ideaal, kunnen ze tot een jaar of 8 zeker goed op zitten. Ook handig om te tekenen of knutselen aan een hogere tafel. Met 2,5 kunnen ze daar wel zelf op en afklimmen hoor, doordat je een voetenplankje hebt, heb je ook gelijk een opstapje.
trip trap idd. zolang onze zoon (bijna 5) nog niet goed op een gewone stoel zit blijft hij nog op z'n eigen stoel zitten. een goede zithouding is erg belangrijk om goed en rustig te kunnen eten maat ook om een spelletje aan tafel te doen of te knutselen bijvoorbeeld. op een gewone stoel gaat zoon vaak op z'n knieën zitten, dat zit niet fijn voor langere tijd...
Wij hebben wel zo een hoge peuterstoel van de ikea. Ze klimt er makkelijk zelf op en af en sluit goed aan op tafel
Hier ook nog een kinderstoel, maar wel zonder voorblad. Is een meegroeistoel van de Prenatal, maar doordat het voorblad eraf is gehaald schuif ik hem gewoon aan tafel aan, maar zit ze wel op een goede hoogte.
Wij hebben er destijds 1 gekocht bij kruidvat voor iets van 15 euro. Prima ding, gebruiken we al 2 jaar. Heel blij mee, kinderstoel Ikea werd gevaarlijk want hij ging heen en weer wiebelen en over de rand hangen.
In eerste instantie hebben wij ook gezocht naar een stoelverhoger (en gevonden). Maar deze konden we niet gebruiken omdat onze eettafelstoelen zijleuningen hebben en je de stoelverhoger om de zitting heen vastzet. Wij hebben uiteindelijk een paar kussens op de stoel gelegd. Hier een paar stoelverhogers: https://www.babypark.nl/catalogsearch/result/?q=stoelverhoger
Ik vind het een beetje zonde om nu nog een trip trap te kopen want die zijn vrij duur en hier kun je heel moeilijk tweedehands kopen. Heb wel op amazon alternatieven gezien voor ong.50 euro. Zal het overwegen, wie weet komt er ook nog een keer een broertje of zusje bij . En anders een hoge stoel van Ikea zou ook nog kunnen al vind ik die er iets gevaarlijker uit zien.
Hier in de peuterleeftijd trip traps. Maar die hogere stoelen die jij bedoelt hebben we nu voor onze 4 en 8 jarige. Die bevallen supergoed. De peuters van mn opvang zitten er ook regelmatig op. Uiteraard onder toezicht, maar op en af klimmen gaat best.