Uitje met zoon met hotel waarheen?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Baileyy, 28 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.560
    3.949
    113
    naturallis is leuk, maar leiden is ook een hele leuke oude stad. met oude gebouwen, grachten. de brucht is leuk om te kijken, en ook nog andere musea. je kunt er ook rondvaren. en je bent ook dicht bij noordwijk, daar zou je nog naar space expo kunnen gaan.

    in den haag heb je nog madurodam. dat is ook voor je zoon leuk.
     
  2. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.560
    3.949
    113
    Rijksmuseum is zeker leuk ook voor kinderen. ik heb er met mijn oudste vorig jaar een audio tour gedaan, helemaal gericht op kinderen. ga je langs een 10 tal kunst stukken, en krijg je echt een leuk verhaal erbij. het was echt super leuk.
     
  3. pardoes

    pardoes VIP lid

    15 apr 2009
    7.274
    845
    113
    Ja wij vonden leiden leuk, qua stad en hadden daar graag meer musea willen doen, we hadden gedacht dat we naturalis en de egypte collectie (mummy's) van het rijksmuseum van de oudheid op 1 dag konden doen maar dat lukte niet dus alleen naturalis gedaan. En sws heeft leiden veel meer musea.
    Den haag isveel te doen, je hebt er madurodam, sealife, lego experiences, op de pier in het reuzenrad en pannenkoeken eten, rondje met de tram langs binnenhof, malieveld, vredespaleis enz. Ook museon en omniversum is leuk. Lees wij moeten nog een keer terug haha.
    En voordeel je bent overal zo met de tram, en leiden den haag is 12 minuten met de trein dus goed te doen, vervoer is daar zoveel makkelijker dan hier, hier rijd er met wat geluk 1x per uur een bus en ook lang niet elk uur en zeker na 21.00 uur niet meer, en daar gaat elke 10 minuten een tram tot midden in de nacht dus je kunt heel makkelijk alle kanten op.
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  4. pardoes

    pardoes VIP lid

    15 apr 2009
    7.274
    845
    113
    En leiden heeft natuurlijk ook corpus en space expo is ook in de buurt, dus meerdan genoeg te doen in die hoek.
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  5. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.355
    1.371
    113
    Ohja corpus ook. Leuk! Ik denk dan alleen maar of dat allema wel makkelijk is qua vervoer. Bij ons gaat het openbaar vervoer ook dramatisch hahaha.
    Binnenhof is ook leuk ja om even te laten zien.
    Ik dacht dat leiden - den haag veel langer duurde qua vervoer..
    Oh hier komt er 1 uit de provincie hoor hahahaa
     
  6. pardoes

    pardoes VIP lid

    15 apr 2009
    7.274
    845
    113
    Nee hoor Den Haag-Leiden is vanaf centraal 12 minuten en naturalis en ook corpus en de stad zijn op loopafstand van het station in Leiden. Denk minuut of 5 lopen naar naturalis, je kunt hem vanuit de trein al zien. Dus qua vervoer is het echt goed te doen. Wij kijken altijd of we een hotel hebben dat in de buurt van een tramhalte zit en dan even googlemaps aangegeven waar we heen willen en die verteld ons welke lijn en hoe vaak die gaat, maar eigenlijk gaat praktisch alles elke 10 minuten, dus je hoeft nooit lang te wachten. Ik was ook verbaasd hoe dichtbij leiden en den haag bij elkaar lagen ik dacht ook dat is vast veel langer haha.
    Wij gaan vaak juist bewust die kant op omdat het vervoer daar zoveel makkelijker geregeld is dan hier.
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  7. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.355
    1.371
    113
    Heb je een leuke hotel tip?
    Ik ben nu aan het rondkijken leiden/den haag/scheveningen, maar best lastig als je de omgeving niet kent.
    We willen dan wel met leuk uitgebreid ontbijt. Mijn man zei al vd valk, maar dat is nooit zo in het centrum.
     
  8. pardoes

    pardoes VIP lid

    15 apr 2009
    7.274
    845
    113
    https://www.fletcher.nl/nl/stadshotel-den-haag

    Wij hebben Deze laatst gedaan, had een erg leuke actie weet niet of die nog is, en zit niet zo erg in het centrumdat je overlast hebt van uitgaans jeugd, maar wel ideaal op 500 meter van de tram, beide richtingen uit. Ontbijt was goed en kamer was netjes, is ons goed bevallen. Met tram in 10 minuten op het strand en binnen 10 minuten op station, en in basis was de stad zelf af te lopen.
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  9. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.355
    1.371
    113
    Leuk! Heeft deze ook een goed uitgebreid ontbijt?? Beetje vergelijkbaar zoals van der valk?
     
  10. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.355
    1.371
    113
  11. pardoes

    pardoes VIP lid

    15 apr 2009
    7.274
    845
    113
    Wij zijn nog nooit bij vd valk geweest maar wij vinden het uitgebreid genoeg, zeker omdat volgens de regels nog niet alles kan/mocht. Croissantjes, afbakbroodjes, aantal soorten gewoon brood, ook roerei, bacon, pannenkoekjes, allerlei soorten beleg, dus wij vonden het vrij compleet.
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  12. pardoes

    pardoes VIP lid

    15 apr 2009
    7.274
    845
    113
    Vonden wij ook, voordat bedrag inclusief ontbijt is het snel goed.
     
  13. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.355
    1.371
    113
    Ohh nou dat klinkt prima genoeg ja!! Bedankt voor de uitleg.
     
  14. pardoes

    pardoes VIP lid

    15 apr 2009
    7.274
    845
    113
    Graag gedaan,
     
  15. ZeroZero

    ZeroZero Niet meer actief

    Ibis Leiden centraal ben ik afgelopen zomer met mijn zoontje gewwest.
    In de buurt zit restaurant de bruine boon, erg lekker en ook kindermenu.
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  16. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.355
    1.371
    113
    Dankjewel! Leuk
     
  17. Vinexkindje

    Vinexkindje Fanatiek lid

    2 jul 2012
    2.201
    1.033
    113
    Wij gaan binnenkort naar het Hup Hotel met de kinderen. Heel veel te doen daar en ook dichtbij Eindhoven
     

Deel Deze Pagina